וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות מרמב"ם שוחררה בתום חקירה: "המטופל מת מדלקת ריאות"

17.6.2020 / 18:38

ביהמ"ש בחיפה שחרר את האחות החשודה במתן תרופת הרדמה ללא סמכות למטופל - שמת בבית החולים. השופטת תמהה כיצד התבסס החשד שהמטופל מת כתוצאה ממתן התרופה לאחר שלא בוצעה נתיחה. האחות הורחקה ל-14 יום מביה"ח, "אני חפה מפשע"

צילום: יואב איתיאל, עריכה: ניר חן ועמית שמחה

בית המשפט בחיפה שחרר היום (רביעי) לאחר חקירה את האחות מרמב"ם שנחשדה כי נתנה ללא סמכות תרופת הרדמה למאושפז, שמת לאחר מכן בבית החולים. בנוסף, לדברי מנהל בית החולים ד"ר מיכאל הלברטל, האחות לא דיווחה על התקרית לממונים עליה.

היא הורחקה ל-14 יום, והוצא לה צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 ימים. בנוסף, היא נאלצה להפקיד את דרכונה ולחתום על התחייבות עצמית של עשרת אלפים שקלים.

עד כה, החשד היה כי המאושפז מת כתוצאה ממתן התרופה, אך מהדיון עלה כי לא בוצעה נתיחה לאחר המוות, ושהסיבה הרשומה בתעודת הפטירה הייתה דלקת ריאות. ככל הנראה קרוביו של המת לא התעקשו על ביצוע הנתיחה, והוא נקבר בשבוע שעבר. השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב תהתה כיצד התבסס החשד כלפי האחות, בהתחשב בכך שלא נעשתה חקירת סיבת המוות. "התיק רחוק מלהיות מבוסס", אמרה.

האחות מרמב"ם החשודה בגרימת מוות של מטופל מגיעה לחקירה ראשונה בתחנת חיפה, 17 ביוני 2020. יואב איתיאל
האחות מרמב"ם/יואב איתיאל

האחות שימשה בתפקידה בבית החולים במשך שש שנים. "אני חפה מפשע", אמרה האחות לאחר שיחרורה. לדבריה, מאז החלה החקירה היא חשה "סטרס, מתח ולחץ".

האירוע התרחש במחלקה פנימית ד' של בית החולים בין יום רביעי ליום חמישי בשבוע שעבר. על פי החשד, במהלך משמרת הערב היא נתנה את חומר ההרדמה לחולה ללא כוונת זדון, אלא מתוך רצון למנוע ממנו כאב בפרוצדורה שנדרשה ממנה. ככל הנראה, למחרת בבוקר מת המטופל מדום נשימה.

עוד בוואלה!

האחות מרמב"ם הודתה במתן תרופה ללא סמכות והושעתה: "לא הייתה כוונת זדון"

לכתבה המלאה
עו״ד שאדי סרוג׳י, עו״ד תמי אולמן והחשודה במוות של מטופל ברמב"ם בבית המשפט השלם  בחיפה  17 ביוני 2020. יואב איתיאל, אתר רשמי
האחות לצד עורכי דינה בעת שחרורה בבית משפט השלום בחיפה, היום/אתר רשמי, יואב איתיאל

התרופה, המוכרת בשם דורמיקום, היא תרופת הרגעה, והשפעתה מטשטשת ומרדימה. היא ניתנת בעיקר לפני ניתוח, ובעת ביצוע פעולות קצרות כגון אנדוסקופיה, היפוכי קצב ועוד. בין היתר, היא משמשת למטרות כמו הרדמה, הרגעה פרוצדורלית וטיפול בבעיות שינה. מהספרות הרפואית עולה כי כשהתרופה ניתנת דרך הווריד, היא מתחילה להשפיע בדרך כלל תוך חמש דקות, וכשהיא מוזרקת לשריר - כחמש עשרה דקות. השפעתה נמשכת בין שעה לשש שעות. אחת מתופעות הלוואי החמורות שלה עלולה להיות דיכוי נשימה משמעותי, בעיקר במינון יתר.

(עדכון ראשון: 15:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully