וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות מרמב"ם הודתה במתן תרופה ללא סמכות והושעתה: "לא הייתה כוונת זדון"

14.6.2020 / 21:52

האחות, שעובדת בבית החולים שבחיפה זה כמה שנים, הודתה בשימוע שנערך לה כי נתנה חומר הרדמה למטופל, שמת מאוחר יותר מדום נשימה, ועבודתה הופסקה. רופאים ואחיות זומנו במהלך היום לחקירה. עורכת דינה של החשודה: "היא מביעה צער על מותו, חבל שנחפזים למסקנות"

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: אסף דרורי

(בווידיאו: שלושה רופאים נעצרו בחשד לזיוף הליך ההתמחות ברמב"ם, בפברואר)

האחות החשודה שנתנה תרופת הרדמה למאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה ללא סמכות הושעתה מעבודתה - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. האחות, כבת 30, מועסקת בבית החולים זה כמה שנים. בשימוע שנערך לה היום, היא הודתה במעשה.

האירוע התרחש במחלקת פנימית ד' של בית החולים בין יום רביעי ליום חמישי בשבוע שעבר. על פי החשד, במהלך משמרת הערב היא נתנה את חומר ההרדמה לחולה ללא כוונת זדון, אלא להפך, מתוך כוונה למנוע ממנו כאב בפרוצדורה שנדרשה ממנה. ככל הנראה, למחרת בבוקר מת המטופל מדום נשימה.

מיון בית חולים רמב"ם מאי 2017. אדריאן הרבשטיין
המשטרה פתחה בחקירה אחרי שעודכנה על ידי המוסד. בית החולים רמב"ם שבחיפה/אדריאן הרבשטיין

בית החולים רמב"ם הודיע מוקדם יותר היום על מותו ה"בלתי צפוי" של המטופל בשבוע שעבר, לאחר מתן תרופה ללא סמכות וללא מעקב. המשטרה פתחה בחקירה המקרה.

אף שהודגש כי אין כל ודאות לקשר כלשהו בין מתן התרופה לבין מותו של המטופל, בבית החולים הסבירו כי הוחלט לדווח לגורמים הרשמיים ולמשטרת ישראל, היות ומתן התרופה עצמו מהווה בכל מקרה חריגה מסמכות. במסגרת הפרשה, רופאים ואחיות מבית החולים זומנו לחקירה.

האחות טרם זומנה לחקירה, אך לפנות ערב היא התייעצה עם עורכת הדין תמי אולמן, המייצגת אותה. עורכת הדין אמרה לוואלה! NEWS כי "האחות מביעה צער על מותו של החולה. חבל שנחפזים למסקנות, נמתין לתוצאות הנתיחה שלאחר המוות כי כלל לא בטוח שיש קשר בין מתן התרופה למותו המצער. לה כמובן לא הייתה כל כוונת זדון וברור שכל שהיא רצתה היה להקל על סבלו של החולה".

עוד בוואלה!

ראש הלשכה של מ"מ נציב שב"ס נכשלה במרכז הערכה - וקודמה בדרגה

לכתבה המלאה

התרופה, המוכרת בשם דורמיקום, היא תרופת הרגעה, והשפעתה מטשטשת ומרדימה. היא ניתנת בעיקר לפני ניתוח, ובעת ביצוע פעולות קצרות כגון אנדוסקופיה, היפוכי קצב ועוד. בין היתר, היא משמשת למטרות כמו הרדמה, הרגעה פרוצדורלית וטיפול בבעיות שינה.

מהספרות הרפואית עולה כי כשהתרופה ניתנת דרך הווריד, היא מתחילה להשפיע בדרך כלל תוך חמש דקות, וכשהיא מוזרקת לשריר - כחמש עשרה דקות. השפעתה נמשכת בין שעה לשש שעות. אחת מתופעות הלוואי החמורות שלה עלולה להיות דיכוי נשימה משמעותי, בעיקר במינון יתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully