וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חוקרת מות מטופל ברמב"ם: "אחות נתנה תרופה תוך חריגה מסמכות"

14.6.2020 / 15:05

בית החולים שבחיפה הודיע כי בעקבות בירור שנערך נמצא כי אחות סיעודית חרגה מסמכותה בעת טיפול בחולה, שמת באופן "בלתי צפוי". ברמב"ם הדגישו כי אין ודאות שיש קשר כלשהו בין תרופת ההרדמה שקיבל לבין מות המטופל, אך על כל פנים החליטו להגיש תלונה בנושא במשטרה

צילום: בית החולים רמב"ם

(בווידיאו: שלושה רופאים נעצרו בחשד לזיוף הליך ההתמחות ברמב"ם, בפברואר)

המשטרה חוקרת מקרה מוות של מטופל בבית החולים רמב"ם, לאחר שאחות סיעודית "חרגה מסמכותה" ונתנה לו תרופה שאין בסמכותה לתת - כך הודיע היום (ראשון) בית החולים.

המטופל מת לקראת סוף השבוע שעבר, כשלפי הודעת בית החולים, מדובר במוות "בלתי צפוי". במהלך בירור שנערך במוסד התברר כי האחות במחלקה הפנימית נתנה לו תרופת הרדמה במהלך הטיפול, אף שבאין בסמכותה לתת אותה ומבלי שהתבצע אחריו מעקב לאחר מכן.

אף שהודגש כי אין כל ודאות לקשר כלשהו בין מתן התרופה לבין מותו של המטופל, בבית החולים הסבירו כי היות שמתן התרופה עצמו מהווה בכל מקרה חריגה מסמכות הצוות הסיעודי - הוחלט לדווח על כך לגורמים הרשמיים ולמשטרת ישראל.

טרם נמסרו פרטים נוספים על נסיבות המקרה, והמשפחה טרם הגיעה לשיחה בנושא עם מנהל המחלקה. בעקבות המקרה, רופאים ואחיות מבית החולים זומנו לחקירה.

מיון בית חולים רמב"ם מאי 2017. אדריאן הרבשטיין
חשד שאחות נתנה תרופת הרדמה ללא סמכות וללא מעקב. בית החולים רמב"ם/אדריאן הרבשטיין

בית החולים רמב"ם בחיפה בית החולים רמב"ם בחיפה נדרש בחודש אוקטובר האחרון לפצות ביותר ממיליון שקלים משפחה של חולה שנפל במסגרת אשפוזו ומת. שופט בית משפט השלום ברמלה שדן בתביעה, מנחם מזרחי, מתח ביקורת קשה על בית החולים בשל אי-הקפדתו על נהלים בכל הנוגע לחולים המועדים לנפילות.

עוד בוואלה!

נפל במהלך אשפוזו: רמב"ם יפצה במיליון שקלים משפחת חולה שנהרג

לכתבה המלאה

על פי התביעה שהגיש עורך הדין מאור גלבוע בדצמבר 2013, הגיע החולה, בן 71, נכה מערכת הביטחון, שסבל ממחלות רקע שונות, לאשפוז בבית החולים רמב"ם עקב קשיי נשימה. נטען כי הצוות הרפואי רשם לו טיפול במדללי דם, וכי רמת הסיכון שלו לנפילה היא הגבוהה ביותר - דרגה 3, וזאת על פי סיווג שקבע בית החולים עצמו. בשל השילוב המסוכן של סכנת נפילה וטיפול במדללי דם, היה באחריות הצוות הרפואי ברמב"ם לנקוט באמצעים שונים שהיה בהם כדי למנוע את נפילת המנוח, ולעדכן את המשפחה על הסיכון האמור.

על פי פסק הדין, צוות בית החולים לא טרח לעדכן את בני המשפחה בדבר הסיכון הגבוה לנפילתו. וכך, בעוד בנו יושב לידו בחדר, קם המטופל לשירותים, ובדרכו לשם - נפל ארצה בעוצמה ונחבל בראשו. חרף הוראה לביצוע בדיקת סי-טי למנוח, בדיקה זו ובדיקת נוירולוג נערכו רק כשעתיים לאחר נפילתו, ובשלב זה כבר גדל שטף דם מסיבי בראשו, וגרם לו לנזק בלתי הפיך. לאחר מספר שעות המטופל מת, חרף מאמצי הרופאים להצילו.

(עדכון ראשון: 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully