וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים יוצאים להגנתו של גרוטו: "מגיע לו הליך בירור הוגן"

11.6.2020 / 15:13

איגוד מומחי בריאות הציבור קראו שלא "לצלוב" את המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ולבדוק את הטענות על הפטור מבידוד שהעניק למיליארדר. "גם אם שגה, מגיע לרופא בכיר שתרם רבות שמשפטו לא ייחרץ בתקשורת", אמרו הרופאים, שהוסיפו כי "כוחות כלכליים יכולים להרוויח מסילוקו"

צילום מסך

הרופאים המומחים לבריאות הציבור בהסתדרות הרפואית יצאו היום (חמישי) להגנתו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בעקבות הפרסום שלפיו פטר את איש העסקים טדי שגיא מחובת בידוד. "לפני שצולבים רופא ואיש מקצוע בכיר, ראוי לברר את העובדות ולנהל תהליך בירור הוגן", אמרו מומחי בריאות הציבור.

המומחים ציינו את תרומתו של המשנה למנכ"ל המשרד, וכן קראו לקיים הליך הוגן על ידי גורם בלתי תלוי לבירור הטענות, תוך שהם רומזים כי בעלי אינטרסים עשויים להרוויח מהמתקפה נגדו. לדבריהם, "פרופ' גרוטו קיבל בתקופה האחרונה החלטות רבות כל יום ומסביב לשעון בנוגע להתמודדות עם משבר הקורונה. גם אם שגה, מגיע לרופא בכיר שתרם רבות לבריאות הציבור, גם כנגד כוחות כלכליים רבי עוצמה שיכולים להרוויח מסילוקו, שמשפטו לא ייחרץ בתקשורת ושגורם בלתי תלוי יברר את הנושא כראוי. הליך לא הוגן יפגע באמון הציבור עוד יותר ויגרום לפחד של רופאים ואנשי מקצוע מעבודה בשירות הציבורי".

איתמר גרוטו במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
המומחים אמרו כי הוא "רופא בכיר שתרם רבות לבריאות הציבור". גרוטו/שלומי גבאי

על פי הפרסום בחדשות 12, גרוטו אישר למיליארדר טדי שגיא שלא לשהות בבידוד עם הגעתו לישראל מקפריסין במטוס פרטי בשבוע שעבר, בניגוד להנחיות משרד הבריאות לבלימת התפשטות הקורונה. במקום לשהות בבידוד, הוא הגיע למסיבה בביתו של איציק טולדנו, אביה של בת זוגו של עומר אדם. בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש נגד שגיא תלונה בגין הפרת בידוד, עבירה שעונשה קנס בסך 5,000 שקלים, אך התברר כי הוא קיבל לכך אישור מפרופ' גרוטו.

לפי הפרסום, שגיא פנה גם למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בבקשה שלא להיכנס לבידוד - וסורב, אך טענה זו הוכחשה על ידו. הלילה, בר סימן טוב דרש מגרוטו להבהיר לידיו הבהרות בנוגע למקרה, ואף קרא להתפטרותו ככל שהטענות יימצא נכונות. "אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי", כתב המנכ"ל למשנה שלו.

עוד בוואלה!

גרוטו פטר מיליארדר מחובת בידוד; אדלשטיין הורה לערוך בירור

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרשו הבהרות. אדלשטיין ובר סימן טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בר סימן טוב הוסיף במכתבו כי "אחד הגורמים המרכזיים להתמודדות המוצלחת עם הנגיף בישראל הייתה האמון הרב שהציבור בארץ רחש לנו. על פניו, הפטור מבידוד כאמור, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור - בנו, גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובממשלה, שאמורים להתוות את הדרך ללא משוא פנים ולהוות דוגמה".

עם פרסום הדברים, שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה לברר את הנושא. "במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכשאנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד שיסכנו את בריאות הציבור", מסר שר הבריאות. "מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת - במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

מטעם טדי שגיא נמסר בתגובה כי הוא לא פנה לבר סימן טוב בשום שלב. "העניין מוכחש לחלוטין", טען דובר מטעמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully