וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוטו פטר מיליארדר מחובת בידוד; אדלשטיין הורה לערוך בירור

10.6.2020 / 22:17

שר הבריאות הורה לבחון האם המשנה למנכ"ל המשרד אישר לטדי שגיא שלא להיכנס לבידוד כששב לישראל מקפריסין, בעקבות פרסום בחדשות 12. לפי הדיווח, המיליארדר פנה לבר סימן טוב - וסורב. אדלשטיין מסר: "לא אנהג בסלחנות, מדובר בטעות חמורה בשיקול הדעת"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה הערב (רביעי) את מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, לערוך בירור עם המשנה למנכ"ל, פרופ' איתמר גרוטו, ולבדוק אם פטר מבידוד אדם שחזר מחוץ לארץ. זאת, בעקבות פרסום בחדשות 12, לפיו גרוטו אישר למיליארדר טדי שגיא שלא לשהות בבידוד עם הגעתו לישראל, בניגוד להנחיות משרד הבריאות לבלימת התפשטות הקורונה. אדלשטיין הורה לבחון את העניין "בכל הכלים המשמעתיים" העומדים לרשותם, ואמר כי הוא מצפה לקבל תשובות מהבירור כבר מחר.

"במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכשאנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד שיסכנו את בריאות הציבור", מסר שר הבריאות. "מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת - במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

איתמר גרוטו במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
"עליו להניח את המפתחות עוד הלילה". פרופ' גרוטו/שלומי גבאי

על פי הפרסום, המיליארדר נחת בארץ עם מטוסו הפרטי בשבוע שעבר, כשחזר מקפריסין. במקום לשהות בבידוד, הוא הגיע למסיבה בביתו של איציק טולדנו, אביה של בת זוגו של עומר אדם. בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש נגד שגיא תלונה בגין הפרת בידוד, עבירה שעונשה קנס בסך 5,000 שקלים, אך התברר כי הוא קיבל לכך אישור מפרופ' גרוטו. מאוחר יותר נודע כי קודם לכן פנה שגיא לבר סימן טוב בבקשה שלא להיכנס לבידוד - וסורב.

מטעם טדי שגיא נמסר בתגובה כי הוא לא פנה לבר סימן טוב בשום שלב. "העניין מוכחש לחלוטין", טען דובר מטעמו.

עוד בוואלה!

העלייה בתחלואה: 175 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה

לכתבה המלאה
שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך תדרוך לתקשורת בנושא מדיניות הבדיקות, משרד הבריאות, ירושלים 31 במאי 2020. פלאש 90, פלאש 90
"לא אנהג בסלחנות". שר הבריאות אדלשטיין/פלאש 90, פלאש 90

המסיבה המדוברת היא בר המצווה של בנו של טולדנו, שנערכה על גג בניין במגדלי YOO בתל אביב. האירוע עלה לכותרות לאחר שהשכנים התלוננו על רעש חריג והפעלת זיקוקי דינור בשעת ערב מאוחרת. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את המסיבה, וזימנו את טולדנו לחקירה. בחגיגות בר המצווה השתתפו שחקנים וזמרים מפורסמים, בהם עומר אדם, שלישיית מה קשור וליאור נרקיס.

טדי שגיא. ניר פקין
קיבל פטור מחובת בידוד מפרופ' גרוטו. המיליארדר טדי שגיא/ניר פקין

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "מעבר לכך שמדובר בכשל ערכי חמור, מדובר כאן בסיכון בריאות הציבור על ידי הממונה הישיר על הנושא. על פרופ' גרוטו להניח את המפתחות עוד הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully