וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה בתחלואה: 175 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו ביממה האחרונה

10.6.2020 / 20:51

לפי נתוני משרד הבריאות נמשכת העלייה במניין הנדבקים בנגיף. מספר החולים הפעילים עלה ל-2,869, בהם 22 מונשמים. ביממה האחרונה בוצעו 14,817 בדיקות לגילוי קורונה, עלייה לעומת הנתון בימים האחרונים. במערכת החינוך נדבקו 433 תלמידים ומורים, ו-144 בתי ספר וגנים נסגרו

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: 11 בתי ספר בירושלים ובדרום נפתחו שוב לאחר התפשטות הקורונה)

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי 175 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה בישראל. מדובר בעלייה נוספות בתחלואה בנגיף, לאחר שאתמול אותרו 148 נדבקים חדשים.

מנתוני המשרד עולה כי מניין הנדבקים הכולל הוא 18,355, מהם 2,869 חולים פעילים. מבין אלו, מצבם של 31 מוגדר קשה ו-22 מחוברים למכונות הנשמה. מספר המתים נשאר 299 כמו אתמול. מספר הבדיקות עלה לעומת הימים האחרונים, וביממה האחרונה בוצעו 14,817 בדיקות.

ברקע העלייה המתמשכת בתחלואה, אמר גורם במשטרה כי בימים הקרובים תוגבר האכיפה סביב עטיית המסיכות במרחב הציבורי, בסיוע של פקחים מהרשויות המקומיות. "יש לעטות את המסיכות על פי הכללים", הסביר הגורם במשטרה. לדבריו, ביממה החולפת ניתנו 381 דוחות בנושא, ללא נתוני הפקחים של הרשויות המקומיות. בסך הכל נרשמו מתחילת תקופת הקורונה 7,854 דוחות בעקבות אי-עטיית מסיכה.

מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
עלייה נוספות בתחלואה. מתחם היבדק וסע בבאר שבע/ראובן קסטרו

אמש קבעה המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) כי אכיפת המגבלות ברחבי הארץ תוגבר. שוטרים, פקחי רשויות מקומיות, וכן פקחי רשויות האוכלוסין וההגירה שהוסבו לכך באופן זמני יאכפו את עטיית המסיכות, התקהלויות המנוגדות להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ואכיפת בידוד חולים ואנשים שבאו עמם במגע.

גם ביממה האחרונה חלק ניכר מהנדבקים החדשים שאובחנו הם ממערכת החינוך, שם עלה מניין הנדבקים ל-433. יותר מעשרה תלמידים ועובדי הוראה נוספו מאז אתמול בערב למניין הנדבקים בקורונה במערכת החינוך. על פי נתוני משרד החינוך, 23,969 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מחשש להדבקה בנגיף, מתוך כשני מיליון וחצי תלמידים ומורים במערכת. מדובר בעלייה של 1,916 מאז אמש.

כמו כן, מאז אתמול בערב נסגרו מוסדות חינוך נוספים מחשש למקרי הידבקות בקורונה, וכעת מספרם הוא 144. בין המוסדות שנסגרו, שלושה גני ילדים במועצה האזורית שדות נגב, זאת לאחר שבאחד מהם התגלה מקרה תחלואה. בנוסף, שני תלמידים מבית הספר היסודי "נחמיה תמרי" באור עקיבא נתגלו כחולי קורונה ותלמידי כיתות ד' ו-ו' שבהם לומדים השניים הוכנסו לבידוד. גם אביו של אחד מהילדים, כבן 39, נמצא חיובי לקורונה.

עוד בוואלה!

התחלואה במערכת החינוך: 433 נדבקו בקורונה, 144 בתי ספר וגנים סגורים

לכתבה המלאה

עיריית ראשון לציון הודיעה היום כי על כלל עובדיה להיכנס לבידוד, לאחר שעובדת במקום אומתה כחולת קורונה. בהודעה שפרסמה לעובדים ציינה העירייה כי מחר יערכו בדיקות קורונה. "משרד הבריאות מנהל כרגע חקירה אפידמיולוגית על מנת לבדוק עם מי העובדת באה במגע. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כל עובדי בניין העירייה נדרשים להיכנס לבידוד ביתי עד קבלת תוצאות הבדיקה", נמסר.

הבוקר נודע כי גם שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי יידרש לשהות בבידוד למשך שבועיים, זאת לאחר שאדם בצוותו נדבק בנגיף. ההודעה נמסרה לשר, בזמן שהוא לקח חלק באזכרה לחייל עמית בן יגאל, שנהרג בתקרית בכפר יעבד לפני כחודש. הוא עזב מיידית את המקום.

המפגש האחרון בין השר לאיש הצוות המאובחן התרחש ביום חמישי האחרון. עם זאת, בבדיקות קורונה שביצע השר במהלך ישיבת הממשלה נמצא כי הוא שלילי לנגיף. כעת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, השר וצוותו יבצעו בדיקות נוספות והם יידרשו לבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully