וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה בתחלואה: פקחי העיריות יאכפו עטיית מסיכות

בדיון שכינס ראש המל"ל לבקשת רה"מ נקבע כי שוטרים ופקחים עירוניים יהדקו באופן מידי את אכיפת הנחיות הריחוק החברתי, חובת הבידוד וכללי "התו הסגול". ראשי המועצות האזוריות הודיעו כי יחרימו את ההחלטה עד שתוסדר ההתנהלות בטיפול במשבר. בתוך יממה: 148 נדבקים חדשים

עריכה: טל רזניק

בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה, נקבע הערב (שלישי) כי אכיפת המגבלות ברחבי הארץ תוגבר. שוטרים, פקחי רשויות מקומיות ופקחי רשויות האוכלוסין וההגירה שהוסבו לכך באופן זמני יאכפו באופן מידי את עטיית המסיכות, התקהלויות המנוגדות להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ואכיפת בידוד חולים ואנשים שבאו עמם במגע.

לטובת סיוע הפקחים העירוניים באכיפה, מרכז השלטון המקומי ישלים תכנית הכשרה מידית עד ליום שני. במקביל, משרד המשפטים ישלים הליכי חקיקה שיסמיכו את הפקחים לנושא.

עם זאת, ראשי הרשויות המקומיות הודיעו כי יחרימו את ההחלטה עד שתוסדר ההתנהלות בטיפול במשבר. יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', אמר כי "למרבה הפליאה, ראשי המועצות האזוריות לא הוזמנו להתייעצויות בנושא האכיפה של הגבלות הקורונה ודעתנו בנושא זה לא נשמעה. משום כך הפקחים במועצות האזוריות לא יסייעו באכיפת ההנחיות. ההתנהלות במקרה זה, למרבה הצער, איננה חריגה ואשר על כן אנחנו מודיעים כי לא נשתף פעולה עם משרד ראש הממשלה עד שתוסדר ההתנהלות בטיפול במשבר".

מבצע ׳אביב מוגן’- פעילות משטרת ישראל במהלך חג הפסח בצל נגיף הקורונה, 8 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
שוטר עוטה מסיכה/דוברות משטרת ישראל

ההחלטה על הידוק האכיפה התקבלה במהלך דיון שכינס ראש המל"ל מאיר בן שבת, לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובשל המשך התפשטות הנגיף. בדיון השתתפו שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"לי שני המשרדים, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ונציגי המשטרה והיועמ"ש.

השר אדלשטיין כינה את העלייה בתחלואה "מדאיגה ודרמטית", אך הבהיר כי הוא מתנגד בשלב זה לחזרה לתקופת מגבלות הקורונה. לדבריו, "צריכה להיות אכיפה - אין ברירה. חזרנו לשגרה מהר, לא בכל מקום שמרו על הכללים. לא הייתה שמירה קפדנית".

עוד בוואלה!

מגמת העלייה נמשכת: 148 בני אדם נוספים נדבקו בקורונה בתוך יממה

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
בדיקת קורונה בבית ספר בחדרה/שלומי גבאי

מגמת העלייה בתחלואה נמשכת גם היום, בעוד 148 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף ביממה האחרונה. עד כה אומתו בישראל 18,180 נדבקים, בהם 2,722 חולים פעילים. בין החולים 31 במצב קשה ו-24 מונשמים - ירידה של 4% מאז אתמול. מניין המתים עלה ל-299 בני אדם, עם מותו של חולה אחד בתוך יממה. עד כה 15,159 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.

(עדכון ראשון: 21:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully