וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת העלייה נמשכת: 148 בני אדם נוספים נדבקו בקורונה בתוך יממה

מניין החולים הפעילים עלה ל-2,722, בהם 24 מונשמים - ירידה של 4% מאז אתמול. מספר המתים מהנגיף עלה ל-299, כשאדם נוסף מת מאז אתמול. במערכת החינוך אובחנו עם הווירוס 148 תלמידים ואנשי צוות. בעקבות המשך ההדבקה, רה"מ קרא לראש המל"ל לדון בהידוק האכיפה על המגבלות

עריכה: טל רזניק

העלייה בתחלואה בקורונה נמשכת הערב (שלישי), בעוד 148 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף ביממה האחרונה. עד כה אומתו בישראל 18,180 נדבקים, בהם 2,722 חולים פעילים. בין החולים 31 במצב קשה ו-24 מונשמים - ירידה של 4% מאז אתמול. מניין המתים עלה ל-299 בני אדם, עם מותו של חולה אחד בתוך יממה. עד כה 15,159 מהנדבקים החלימו ושוחררו לבתיהם.

אחד ממוקדי ההתפשטות בשבועות האחרונים הוא במערכת החינוך. 418 תלמידים ואנשי צוות נדבקו בנגיף ו-137 מוסדות חינוך נסגרו לאחר שהתגלה בהם חולה מאומת. בסך הכול, 21,877 בני אדם - מתוך כשני מיליון וחצי תלמידים ומורים במערכת החינוך - נמצאים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף.

גם בית ספר בויאר בירושלים נסגר היום, לאחר שתלמיד אובחן כחולה מאומת. עד תוצאות החקירה האפידמיולוגית בית הספר יעבור ללמידה מקוונת מרחוק.

מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
מתחם היבדק וסע בבאר שבע, השבוע/ראובן קסטרו

בעקבות המשך ההדבקה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום את ראש המל"ל מאיר בן שבת לדון בהידוק אכיפת המגבלות. זאת, לאחר ששוחח נתניהו עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושר הפנים אריה דרעי. בן שבת יכנס דיון בנושא עם השרים אוחנה ודרעי, מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, מנכ"ל משרד הבריאות, נציגי היועמ"ש ויו"ר השלטון המקומי.

מוקדם יותר היום אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי העלייה בתחלואה "מדאיגה ודרמטית". לדבריו, "אם לא נתעשת נהיה במצב בעייתי". עם זאת, הוא הבהיר כי הוא מתנגד בשלב זה לחזרה לתקופת מגבלות הקורונה.

"צריכה להיות אכיפה - אין ברירה. אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לבין אכיפת חוקי קורונה", אמר אדלשטיין. "חזרנו לשגרה מהר, לא בכל מקום שמרו על הכללים. לא הייתה שמירה קפדנית".

עוד בוואלה!

אדלשטיין על ההתקהלויות בספורט: אם זה יימשך - נפסיק את הפעילות

לכתבה המלאה
עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה סמוך לחופי תל אביב (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
קריאה לדון בהידוק המגבלות. עוטים מסיכות בתל אביב/ראובן קסטרו

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הודיע על כמה שינויים בשגרה העירונית בשל העלייה במספר הנדבקים. החל ממחר תלמידי כיתות ז'-י' יעברו ללמידה משולבת מרחוק ומהבית, בהתאם להחלטת מנהלי בתי הספר. בנוסף לכך, מיום חמישי הכניסה לרשתות השיווק בין השעות 07:00-08:30 בבוקר תתאפשר לתושבים מעל גיל 60 בלבד. במקביל, האכיפה והסיורים במרחב הציבורי יוגברו.

(עדכון ראשון: 18:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully