וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין על ההתקהלויות בספורט: אם זה יימשך - נפסיק את הפעילות

9.6.2020 / 15:50

שר הבריאות טען כי העלייה בתחלואה בקורונה "מדאיגה ודרמטית", והבהיר כי "אם לא נתעשת נהיה במצב בעייתי". בנוגע לעיכוב בחידוש תנועת הרכבות, אמר: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מראה של אנשים כמו בקופסאות סרדינים"

עריכה: טל רזניק

שר הבריאות יולי אלדשטיין אמר היום (שלישי) כי העלייה בתחלואה בקורונה בישראל "מדאיגה ודרמטית". לדבריו, המספרים מגיעים ל-200 חולים ביום, והוסיף: "אם לא נתעשת נהיה במצב בעייתי. עם זאת, הוא הבהיר כי הוא מתנגד בשלב זה לחזרה לתקופת מגבלות הקורונה.

אדלשטיין עסק בדבריו בחזרה לשגרה מכמה מהענפים. בנוגע לעיכוב בחידוש תנועת הרכבות, אמר השר כי "מראה של אנשים כמו בקופסאות סרדינים - אנחנו לא יכולים להרשות זאת. הגענו למתווה עם משרד התחבורה, ואם לא יהיה שינוי נפעיל את הרכבת בקרוב".

אדלשטיין התייחס גם להתקהלויות של אוהדי הספורט מהשבוע האחרון, ואיים: "כל מקרה כזה, כל מחזה כזה מוריד לנו את המוטיביציה לפתוח (את המגרשים לכניסת קהל, י"י). אני רואה התקהלות, התפרעות, אי שמירה על דברים בסיסים ביותר - אז איך אני יכול אחר כך להסתכל לאנשים בעיניים ולהגיד אני פותח ככה וככה? זה לא כמה אוהדים שהתנהגו בצורה לא יפה. גם ראש המנהלת דיבר בצורה תוקפנית. עוד התפרעות, עוד שתיים, ולא יהיה גמר גביע. לא נוכל לחשוב על הכנסת קהל - אם גם כשאין קהל יש התגודדויות ופריצות לאצטדיונים. או שכולם מתנהגים בסדר, או שכולנו נשב בסגר".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך ביקורו בבית החולים סורוקה בירושלים 9 ביוני 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
"עלייה מדאיגה ודרמטית בתחלואה". אדלשטיין/אתר רשמי, משרד הבריאות

"צריכה להיות אכיפה - אין ברירה. אין הבדל בין אכיפת חוקי התנועה לבין אכיפת חוקי קורונה", אמר אדלשטיין, "חזרנו לשגרה מהר, לא בכל מקום שמרו על הכללים. לא הייתה שמירה קפדנית".

עוד בוואלה!

שבועיים לבגרויות, אין נהלים מסודרים לבחינות בקורונה: "נמצאים באי-ודאות"

לכתבה המלאה

הוא הגיב גם על הביקורת כלפי המשרד בעניין העיכוב בפרסום תוצאות הבדיקות - והודה כי היא מוצדקת. "לפני מספר ימים הנחתי את משרד הבריאות להגדיל את מספר הבדיקות, טוב שעשינו זאת", אמר, "יש לנו צוואר בקבוק בכל מה שקשור למעבדות. אנחנו בשלבים סופיים עם משרד האוצר ל-200 תקנים של מעבדות. היעד שהצבתי הוא של 30,000 בדיקות. יש צדק בביקורת על זמן ההמתנה לתשובות מהבדיקות, אנחנו נטפל בזה".

במנהלת הליגות בכדורגל וגם בקרב המועדונים נרשמת בימים האחרונים דאגה גדולה מהתנהגות האוהדים. מה שהחל בהתקהלויות בלתי חוקיות של אוהדי הפועל תל אביב, נמשך עם התנהגות דומה של אוהדי מכבי תל אביב במשחקה של הקבוצה מול מכבי חיפה, אירוע צפייה משותפת של אוהדי הפועל באר שבע במשחק של קבוצתם באיצטדיון טרנר, והתפרעות של אוהדי מכבי חיפה במתקן של הפועל חיפה בקרית חיים בזמן שבמקום התקהלו אוהדים.

בנוסף לכך, בשני מוקדים שונים, גם בטדי וגם ברחובות תל אביב, המשיכו האוהדים להפר את ההנחיות של משרד הבריאות והמנהלת, שביקשו לא להגיע לאצטדיונים ולא לקיים הקרנות משותפות של אוהדים במשחקים.

אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבלומפילד. מיה בנאי, מערכת וואלה!
אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבלומפילד, לפני כשבוע/מערכת וואלה!, מיה בנאי

דבריו של אדלשטיין מגיעים גם ברקע הדחייה המתמשכת בהפעלה המחודשת של רכבת ישראל. מערך הרכבת ספג דחייה מתמשכת כאשר התאריך הראשוני לחזרתה תוכנן תחילה ל-17 במאי, אחר כך 25 במאי, 1 ביוני, 8 ביוני וכעת אין תאריך יעד כלל. דחייה זו נובעת מהאתגרים שיש לכלי התחבורה, המסיע מאות נוסעים בקרונות אותם קשה לאוורר ועם תנאי צפיפות קבועים בעלייה והירידה ממנה. מתווים שונים הוצעו בעבר למשרד הבריאות מטעם משרד התחבורה על מנת לאפשר את הפעלת הרכבת תוך שמירה על הוראות בריאות הציבור - אך אלו נדחו בשל הקושי ליישם אותם בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully