וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לבגרויות, אין נהלים מסודרים לבחינות בקורונה: "נמצאים באי-ודאות"

9.6.2020 / 15:25

11 מבתי הספר שנסגרו בשל התפרצות הקורונה החלו להיפתח מחדש, אך היענות התלמידים נמוכה והמנהלים מודים: "ההורים עדיין חוששים". למשרד החינוך אין הנחיות למקרה שכיתות ייכנסו לבידוד ויפספסו את הבחינות. מנהלי התיכונים: "יימצאו פתרונות נקודותיים, אף תלמיד לא ייפגע"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

11 בתי ספר נפתחו היום (שלישי) באזורי ירושלים והדרום לאחר שנסגרו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. עם זאת, נרשמה היענות נמוכה בקרב התלמידים, כשההורים עדיין חוששים לשלוח את ילדיהם למערכת החינוך. שבועיים לתחילת בחינות הבגרות, משרד החינוך עדיין לא פרסם נהלים מסודרים למקרה של הידבקות בקורונה, ובמוסדות הלימוד ייאלצו להסתמך על פתרונות נקודתיים.

ברוב התיכונים, החזרה לא הייתה היום מלאה, אלא כללה שילוב של לימודים פיזיים עם לימודים מקוונים. בין היתר, נפתחו מחדש הגמנסיה העברית ובתי הספר אילנות, המסורתי וכן בית הספר לאמנויות. גם בית הספר היסודי הרטוב נפתח היום, וכך גם בית הספר ניצני נגב שבמועצה המקומית בני שמעון, תיכון טומשין בערערה, תיכון אל-אמל ברהט, בית הספר היסודי מדעים אלון בשדרות ובית הספר היסודי נווה מדבר.

בבית הספר לאמנויות בירושלים, שבו התפרץ הנגיף, רק עשרות בודדות של תלמידים חזרו לשולחן הלימודים. "בית הספר פתוח באופן פורמלי, אבל לא קראנו לכל התלמידים כי ההודעה על פתיחת בית הספר הייתה ביום ראשון בשעה 22:00", אמר מנהל בית הספר, תומר בליטי. "אנחנו אחרי שלושה חודשי טרפת ובכל פעם מקבלים הנחיות מהיום למחר. גם ההורים וגם המורים חוששים. כבר עבדנו קשה על המערכות ללמידה מרחוק והיום לא הצלחנו להגיע למצב שבו הגיעו הרבה תלמידים".

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
נערכים לבחינות הבגרות. תלמידי התיכון "אחד העם" בפתח תקווה/ראובן קסטרו

עם זאת, בליטי מאמין כי מחר תגדל כמות התלמידים המגיעים לבית הספר. "יש חשש של התלמידים מלהגיע. המורים מלמדים אותם, אבל אנחנו ממשיכים בלמידה מרחוק", הוא דיווח. בין היתר, פקדו את בית הספר תלמידים לחזרות תיאטרון ולכיתות המוזיקה והחינוך המיוחד. לדבריו, גם מחר החזרה ללמידה תיעשה בהדרגתיות: "אנחנו מחזירים רק שתי שכבות בו-זמנית בכל פעם, ובעיקר עובדים על לשכנע, ליצור אמון ורוח גבית לחזרה לחיים הנורמליים".

היעדר הנהלים הברורים למקרה של הידבקות הקורונה יוצר אי-בהירות בבתי הספר לקראת בחינות הבגרות. עולה למשל השאלה מה קורה אם תלמיד יידבק בנגיף ויצטרך להיכנס לבידוד, מה שיאלץ אותו לפספס את הבחינה. לחילופין, תרחיש נוסף שעומד על הפרק הוא ששכבות שלמות שאמורות להיבחן יידבקו או ייכנסו לבידוד. הקושי המרכזי שעמו מתמודדים במשרד החינוך הם מועדי הגיוס לצה"ל, כשהמועד הגיוס הראשון הוא 22 ביולי, מה שיקשה על ביצוע מועדי ב' נוספים.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: מספר הנדבקים בת"א בימים האחרונים - כפול מבירושלים

לכתבה המלאה

"מאחר שעדיין אין נוהל מסודר של משרד החינוך, תכננו באופן עצמאי בבית הספר שהשכבות של כיתות י"א ו-י"ב לא יגיעו לבית הספר בשבועיים שלפני הבגרויות, כדי שלא יהיה מצב של הדבקה בבית הספר וכדי שהם לא יבואו במגע אחד עם השני", אמר בליטי.

בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
בדיקות קורונה בתיכון הרב-תחומי לאמנויות ולמדעים בחדרה/שלומי גבאי
"כולנו מנסים להתמודד על הצד הטוב ביותר עם אי-הוודאות ועם העמימות"

לדבריו, "עדיין אין הנחיה על מניעת הידבקויות לפני הבגרויות, אבל מנכ"ל המשרד אמר שאם יהיה מקרה של הידבקות, והוא יפתור אותה באופן פרטני מול בית הספר. אני לא מדבר על האדם הבודד. אנחנו כבית ספר נערכים למצב שבו שכבה שלמה תיכנס לבידוד".

בליטי סיפר כי בית הספר עבר תקופה מורכבת גם מצד ההורים, גם מצד התלמידים וגם מצד צוותי ההוראה. "המסר שלי בשורה התחתונה הוא חשיבות בשגרה. לתת לנוער לצאת מהבית, לפגוש חברים, לבוא לבית הספר. כולנו מנסים להתמודד על הצד הטוב ביותר עם אי-הוודאות ועם העמימות", אמר. לדעתו, "החברה הישראלית צריכה להבין שהקורונה נשארת וצריך לשנות את ההתנהלות שלנו. צריך להישמע להנחיות משרד הבריאות, אבל לא הסתגר בבתים ולצאת מהבית".

לפי נתוני משרד החינוך, 407 נדבקים בקורונה התגלו במערכת החינוך, מתוך כ-2,300,000 תלמידים וכ-200 אלף עובדי הוראה, ו-139 מוסדות חינוך עדיין סגורים. יו"ר התאחדות מנהלי התיכונים, מנשה לוין, אמר כי למרות שלא התקבלו הוראות מפורטות, "נאמר לנו שבמקרה שתלמיד בבידוד, ולא יוכל להיבחן, ימצאו לנו פתרונות למועדים מיוחדים לבחינת בגרות נוספת למועד ב'. אם כל השכבה תידבק, ימצאו פתרון מיוחד לכל השכבה. ההכרזה הייתה שאף תלמיד לא ייפגע. ימצאו פתרון מיוחד".

נתניהו בשיחות סגורות: לא אהסס לסגור בתי ספר

בישיבת קבינט הקורונה, שהתכנס אתמול, נערכה סקירה של מצב התחלואה בישראל, שממנה עולה כי התגלו כ-200 חולים חדשים מאז אתמול. הקבינט החליט להקפיא את ההקלות במגבלות שהיו צפויות לצאת לדרך. בהמשך לכך, ראש הממשלה אמר בהתייעצויות סגורות שבממשלה לא יהססו לסגור את התיכונים ואת חטיבות הביניים, או לחילופין להחזיר את הלימודים בשיטת הקפסולות, מאחר שהמצב איננו רק נקודתי, אלא מאפיין את כל הארץ.

גם בית הספר הרטוב שבמטה יהודה פתח היום את שעריו, וגם שם נרשמה היענות נמוכה לחזרה ללימודים. המנהלת, דנה צבטלר, העריכה כי רק 60% מהתלמידים הגיעו לבית הספר. היא סיפרה על הפעולות שננקטו נגד הקורונה: "אנחנו ממשיכים לפעול כפי שפעלנו קודם לכן, עם הפסקות מדורגות. נעשה ניקיון יסודי על ידי המועצה".

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
"ההורים עדיין חוששים". החזרה ללימודים בבית ספר שמעוני בגבעתיים, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

"אנחנו עדיין לא בתפוסה מלאה", הוסיפה. "לא כל התלמידים הגיעו היום לבית הספר. עוד מהחזרה לשגרה בתקופת הקורונה לא ראינו חזרה מלאה של התלמידים. מדי יום מתווספים עוד קצת ואני מאמינה שגם מחר תהיה עלייה במספר התלמידים שיחזרו".

לטענתה, היא ואנשי הצוות החינוכי נותנים את התשובות להורים המודאגים. "יש חשש טבעי. אי-אפשר לדעת מה קורה בדיוק", אמרה. היא העריכה כי היא מאמינה שתהיה היענות לבית הספר של החופש הגדול: "לא יודעת אם תהיה היענות כמו בכל שנה, אבל ההרחבה של הלימודים תגרום לכך שההורים ירצו לשלוח את הילדים שלהם".

(עדכון ראשון: 14:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully