וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: מספר הנדבקים בת"א בימים האחרונים - כפול מבירושלים

66 בני אדם אובחנו כחולים בשלושת הימים האחרונים בתל אביב, לעומת 32 בירושלים ו-16 בבני ברק. מספר הנדבקים בנגיף ברחבי הארץ עלה ל-18,032, מתוכם 2,607 חולים פעילים ו-23 מונשמים. במהלך השבוע הקרוב ישובו לפעילות 63 בתי ספר וגנים

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי 169 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה. בכך, עלה מניין הנדבקים ל-18,032, מתוכם 2,607 חולים פעילים. מספר המונשמים נותר 23, וכך לא נרשמה עלייה גם במספר המתים - 298 בני אדם. 13 נוספים החלימו מהנגיף.

מספר הנדבקים הגבוה ביותר בישראל הוא בירושלים, בה נרשמו 4020 חולים מאומתים. בין הערים הנוספות בהן נרשם מספר גבוה של נדבקים אפשר למנות את בני ברק (2986), תל אביב-יפו (759), בית שמש (564), מודיעין עילית (436), אלעד (391), פתח תקווה (325) ואשדוד (323).

עם זאת, אם לוקחים בחשבון את הגידול בתחלואה בשלושת הימים האחרונים בלבד, עולה מהנתונים כי תל אביב היא מוקד התחלואה הגדול ביותר בישראל בימים אלה, עם 66 נדבקים חדשים - יותר מכל עיר אחרת ויותר מפי שנים מאשר בירושלים, הבאה בתור (32 נדבקים בשלושת הימים האחרונים). מספר גבוה יחסית של נדבקים חדשים נרשם גם בבני ברק (16), נתניה (13), ראשון לציון (12), בית שמש (11) ובאר שבע (10).

במקביל, במערכת החינוך ברחבי הארץ נרשמו 385 תלמידים ואנשי צוות חולים, ו-135 מוסדות חינוך נסגרו לאחר שהתגלה בהם חולה מאומת. בסך הכל, 17,605 בני אדם - מתוך כשניים וחצי מיליון תלמידים ומורים במערכת החינוך - מצאים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף, ברקע החשש הגובר מגל תחלואה מחודש. בתוך כך, 63 בתי ספר וגנים יחזרו במהלך השבוע הקרוב מבידוד לשבועיים האחרונים של שנת הלימודים. מדובר במוסדות אלו שנסגרו לאחר שהתגלה בהם תלמיד או צוות שנדבקו בנגיף.

בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
בדיקות קורונה בחדרה/שלומי גבאי

מוקדם יותר דווח כי עשרה עובדי מלון באילת אובחנו כחולים בקורונה. זאת, ברקע ניסיונה של תעשיית התיירות בעיר לשוב לפעילות שוטפת לאחר המשבר.

ההדבקה החלה משני עובדים שנדבקו בנגיף בשבוע שעבר. השניים הם אינם אזרחים ישראלים, ומשויכים כל אחד לקהילה אחרת. במוצאי שבת נבדקו 13 בני אדם שבאו במגע עם אחד העובדים, והתגלה כי שמונה מהם נדבקו אף הם בנגיף. כל החולים שהתגלו יועברו למלונית של חולי קורונה באשקלון.

עוד בוואלה!

אחרי דחיית הרכבת, חברות האוטובוסים מאיימות בשיבושים: "המשק ישותק"

לכתבה המלאה

אילת ספגה מכה כלכלית קשה בעקבות הקורונה, אולי אף יותר מכל עיר אחרת, כשכ-70% מתושביה הפכו למובטלים במהלך המשבר. המשבר הגיע לצד סופה קשה שהכתה באילת בחורף האחרון, וגרמה לנזקים המוערכים בעשרות מיליוני שקלים ולפגיעות קשות בחופי הים ובעסקי התיירות. העיר, שבעבר הייתה אחת הכלכלות החזקות והיציבות בארץ, נמצאת היום בקריסה. היעדר התיירות הותיר את המסעדות סגורות, את המלונות ריקים ואילת הפכה לעיר רפאים.

פתיחת המסעדות וברים ברחוב פרישמן בתל אביב. 27 במאי 2020. ראובן קסטרו
תל אביב, סוף מאי/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה שהתכנס היום אישר את חוק הקורונה לקראת דיון שעתיד להתקיים בו בוועדת השרים לחקיקה. במקביל, הוחלט להקפיא לבינתיים את קידום טיוטת החוק שמסמיך את שב"כ לעקוב ולאכן חולי בקורונה. בנוסף, לאור העלייה בתחלואה, הממשלה החליטה כי כלל ההקלות שתוכננו להיכנס לתוקף בימים הקרובים יוקפאו.

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully