וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה עובדי מלון באילת נדבקו בנגיף הקורונה

8.6.2020 / 18:51

לאחר ששני עובדי מלון אובחנו בחולים בנגיף בשבוע שעבר, כעת מתברר כי המגיפה התפשטה בקרב שמונה מחבריהם לעבודה. זאת, בעוד תעשיית התיירות מנסה להתאושש לאחר המשבר הכלכלי וההשבתה הארוכה שנכפתה עליה

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: המשבר הכפול של אילת, מרץ 2019)

עשרה עובדי מלון באילת אובחנו כחולים בקורונה - כך נודע היום (שני). זאת, ברקע ניסיונה של תעשיית התיירות בעיר לשוב לפעילות שוטפת לאחר המשבר.

ההדבקה החלה משני עובדים שנדבקו בנגיף בשבוע שעבר. השניים הם אינם אזרחים ישראלים, ומשויכים כל אחד לקהילה אחרת. במוצאי שבת נבדקו 13 בני אדם שבאו במגע עם אחד העובדים, והתגלה כי שמונה מהם נדבקו אף הם בנגיף. כל החולים שהתגלו יועברו למלונית של חולי קורונה באשקלון.

אילת ספגה מכה כלכלית קשה בעקבות הקורונה, אולי אף יותר מכל עיר אחרת, כשכ-70% מתושביה הפכו למובטלים במהלך המשבר. המשבר הגיע לצד סופה קשה שהכתה באילת בחורף האחרון, וגרמה לנזקים המוערכים בעשרות מיליוני שקלים ולפגיעות קשות בחופי הים ובעסקי התיירות. העיר, שבעבר הייתה אחת הכלכלות החזקות והיציבות בארץ, נמצאת היום בקריסה. היעדר התיירות הותיר את המסעדות סגורות, את המלונות ריקים ואילת הפכה לעיר רפאים.

צילום רחף של העיר אילת מרוקנת מאנשים בעקבות משבר הקורונה 10 במאי 2020. רוני בלחסן, אתר רשמי
אילת מנסה לחזור לשגרה/אתר רשמי, רוני בלחסן

לפני כחודש פרסמו עיריית אילת, בשיתוף המל"ל, משרדי הממשלה והתאחדות המלונות את תכנית "העיר הירוקה" להוצאת אילת מהמשבר הכלכלי אליו נקלעה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת המתווה, שיעלה בהמשך לדיון בממשלה, תוחזר התיירות לעיר בשלושה שלבים - חזרה לשגרה עבור תושבי העיר, מתן "תו סגול" לתיירות ופתיחת בתי המלון, וחזרה מלאה לשגרה כולל חופי ים ומסעדות.

במסגרת התכנית, שעלותה מוערכת בעשרות מיליוני שקלים, התיירות תוחזר בהדרגה תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות למניעת גל התפשטות נוסף של הנגיף. כמו כן, במוקדים שונים בעיר יערכו בדיקות רפואיות. התכנית נתונה לשינויים ומותנה באישור משרדי הממשלה ובהמשך נתוני תחלואה נמוכים באילת.

עוד בוואלה!

עם 70% אבטלה וללא תיירות, אילת קורסת: "גם מכונת הנשמה לא תעזור לעיר"

לכתבה המלאה

לאחר סיום השלב הראשון של החזרת העיר לשגרה תעבור העירייה לשלב השני. באילת מבקשים לכלול בתכנית גם את פרויקט שימור הרחובות, במסגרתו מסעדות הסמוכות לשטחים פתוחים ייפתחו ויציבו את מקומות הישיבה ברחבי העיר.

השלב השלישי מתוכנן לחודשי הקיץ, ויכלול חזרה מלאה של התיירות עם הקפדה על הוראות משרד הבריאות. בשלב זה ישובו הרוחצים לים וייפתחו כלל האטרקציות ברחבי החופים ובאתרי הנופש. במהלך יישום התכנית יצומצם הממשק בין התיירים לבין תושבי העיר בחופי הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully