וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשות לרופאים ומאות פקחים בחופים: תכנית היציאה ממשבר של אילת

10.5.2020 / 19:05

העיר התיירותית, שספגה מכה כלכלית קשה, גיבשה ביחד עם המל"ל ומשרד הבריאות אסטרטגיית יציאה. התכנית, שנאמדת בעשרות מיליוני שקלים, כוללת שלושה שלבים. בין היתר, ייעשו בדיקות ברחבי אילת ונאמנים "ירוקים" יאכפו את המגבלות ברחובות

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: המשבר באילת, מרץ 2020)

עיריית אילת, בשיתוף המל"ל, משרדי הממשלה והתאחדות המלונות, פרסמו את תכנית "העיר הירוקה" להוצאת אילת מהמשבר הכלכלי אליו נקלעה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. במסגרת המתווה, שיעלה בהמשך לדיון בממשלה, תוחזר התיירות לעיר בשלושה שלבים - חזרה לשגרה עבור תושבי העיר, מתן "תו סגול" לתיירות ופתיחת בתי המלון, וחזרה מלאה לשגרה כולל חופי ים ומסעדות.

במסגרת התכנית, שעלותה מוערכת בעשרות מיליוני שקלים, התיירות תוחזר בהדרגה תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות למניעת גל התפשטות נוסף של הנגיף. כמו כן, במוקדים שונים בעיר יערכו בדיקות רפואיות. התכנית נתונה לשינויים ומותנה באישור משרדי הממשלה ובהמשך נתוני תחלואה נמוכים באילת.

צילום רחף של העיר אילת מרוקנת מאנשים בעקבות משבר הקורונה 10 במאי 2020. רוני בלחסן, אתר רשמי
מתווה היחלצות מהמשבר. אילת/אתר רשמי, רוני בלחסן

לאחר סיום השלב הראשון של החזרת העיר לשגרה, שהחל בימים אלה, תעבור העירייה לשלב השני. באילת מבקשים לכלול בתכנית גם את פרויקט שימור הרחובות, במסגרתו מסעדות הסמוכות לשטחים פתוחים ייפתחו ויציבו את מקומות הישיבה ברחבי העיר.

השלב השלישי מתוכנן לחודשי הקיץ, ויכלול חזרה מלאה של התיירות עם הקפדה על הוראות משרד הבריאות. בשלב זה ישובו הרוחצים לים וייפתחו כלל האטרקציות ברחבי החופים ובאתרי הנופש. במהלך יישום התכנית יצומצם הממשק בין התיירים לבין תושבי העיר בחופי הים. על פי הערכות, אם תוחזר התיירות עד שבועות - המלונות יהיו עם שיעור תפוסה של יותר מ-50%.

טקס פתיחת חוף קצאא באילת. עיריית אילת, מערכת וואלה! NEWS
בחופים תישמר הפרדה בין התיירים לתושבי העיר. חוף קצא"א/מערכת וואלה! NEWS, עיריית אילת

לפי תכנית נוספת, שדורשת את אישור הממשלה, ימונו 200 "נאמנים ירוקים" שיפוזרו ברחבי אילת כדי לאכוף את הנחיות משרד הבריאות. בנוסף, המדינה צפויה לסבסד 5,000 נופשונים בעיר לצוותים רפואיים ותתמרץ רופאים להגיע לחזק את הרפואה באילת. כמו כן, תעודד קבוצות ואיגודי ספורט לערוך מחנות אימונים בעיר.

המכה הקשה של אילת

אילת ספגה מכה כלכלית קשה בעקבות הקורונה, אולי אף יותר מכל עיר אחרת, כש-45.6% מתושבי הפכו למובטלים בתוך פחות מחודש. המשבר הגיע לצד נזקי סופה קשה שהכתה באילת בחורף האחרון. הסערה גרמה לנזקים המוערכים בעשרות מיליוני שקלים ולפגיעות קשות בחופי הים ובעסקי התיירות בעיר.

העיר, שבעבר הייתה אחת הכלכלות החזקות והיציבות בארץ, נמצאת היום בקריסה. היעדר התיירות הותיר את המסעדות סגורות, את המלונות ריקים ואילת הפכה לעיר רפאים. כל זאת, בעוד שבתחומי העיר אין אף לא חולה קורונה אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully