וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: מניין הנדבקים בישראל עלה ל-16,477, 252 מתו מהנגיף

בועז אפרת, דנה ירקצי, אמיר בוחבוט וסוכניות הידיעות

10.5.2020 / 23:08

התפשטות נגיף הקורונה בישראל ממשיכה במגמת האטה, כאשר רק 4,795 מהחולים פעילים, מהם 65 מונשמים. מיום חמישי האחרון יצאו 2,738 אנשים נוספים ממעגל העבודה, אך מספר גדול יותר הודיעו על חזרה אליו. כ-60% נוכחות בגני הילדים לאורך היום הראשון. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס

התפשטות נגיף הקורונה בישראל ממשיכה במגמת האטה, כשמספר המקרים הכולל עלה היום (ראשון) ל-16,477, בהם 14 בלבד ביממה האחרונה. מתוכם, 4,795 הם חולים פעילים ו-11,430 החלימו ושוחררו לבתיהם. מספר המתים עלה ל-252, בעוד ש-65 מהחולים שמצבם קשה מונשמים.

כמה בתי חולים כבר סגרו את מחלקות הקורונה הייעודיות, בהם אסותא באשדוד, שערי צדק בירושלים וברזילי באשקלון. מנגד, בבית החולים בילינסון משרד הביטחון החל בהקמת ארבע מחלקות טיפול נמרץ לחולי קורונה. הבוקר, ילדי הגנים חזרו למסגרות החינוך ברוטציה שבועית, בקבוצות של עד 18 ילדים. במקביל, במעונות יימשכו הלימודים לאורך השבוע עם 70% מהילדים בלבד.

מגיפת הקורונה ממשיכה בינתיים להתפשט בעולם. מספר הנדבקים בנגיף בעולם חצה את רף הארבעה מיליון בני אדם, מתוכם יותר מ-1.4 מיליון החלימו וכ-280 אלף מתו. בווהאן, מוקד התפרצות הנגיף בסין, התגלה מקרה קורונה ראשון מאז אפריל. בארצות הברית נדבקו ביממה האחרונה קרוב ל-25 אלף בני אדם, ומניין המתים חצה את ה-80 אלף. בצרפת עלה מניין הנדבקים ל-176,658 וברוסיה הוא מתקרב ל-200 אלף.

אנשים חוזרים לשגרה בסיאול, דרום קוריאה, 9 במאי 2020. AP
חזרה לשגרה בסיאול שבדרום קוריאה/AP

23:08 - הממשלה אישרה אפשרות לבידוד ביתי לשבים מחו"ל

שרי הממשלה אישרו אפשרות לבידוד ביתי לשבים מחו"ל שיש להם אלטרנטיבה לבידוד במלוניות. השבים מחו"ל יצטרכו להוכיח אפשרות לשהות במקום החלופי, והאכיפה של הבידוד תוגבר.

23:05 - הממשלה אישרה את פתיחת הפארקים והגינות הציבוריות

שרי הממשלה אישרו הערב את פתיחת הפארקים והגינות הציבוריות ברחבי הארץ, וכן את השימוש במתקני השעשועים והכושר המצויים בהן. מתקני המשחקים לא יפתחו לשימוש. ההחלטה התקבלה בישיבה טלפונית שערכו השרים.

22:53 - אושרה העברת 6 מיליון שקל למימון חילוץ הישראלים מחו"ל

הממשלה החליטה הערב (ראשון) להעביר 6 מיליון שקלים למימון חילוצים של אזרחים ישראלים בתחילת תקופת הקורונה. בישיבת הממשלה אושרה העברת המימון לחברות התעופה הישראליות שהתגייסו בתחילת המשבר למען חילוץ אזרחי ישראל שהיו תקועים בעולם והחזרת האזרחים הדרום קוריאנים לארצם.

22:42 - איראן: סגר מחודש במערב המדינה בעקבות התפרצות קורונה

סגר כללי מחודש הוטל על מחוז קוזסטאן בדרום מערב איראן, בעקבות התפרצות של נגיף הקורונה - כך דיווחה סוכנות הידיעות "טסנים" האיראנית. מושל מחוז ח'וזסטן, הגובל בעירק ושמרבית תושביו מוסלמים סונים, אמר כי האנשים במחוז לא שמרו על כללי הריחוק החברתי. "מספר חולי הקורונה במחוז שילש את עצמו", אמר. במסגרת הסגר, ייסגרו בנקים ומשרדים עד לסוף השבוע, וכן משרדים ייסגרו ויחולו הגבלות נסיעה.

22:15 - ראש עיריית כרמיאל הודיע על פתיחת גני הילדים בשלישי

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי הודיע על פתיחת כל גני הילדים ביום שלישי הקרוב, במקום חופשת ל"ג בעומר, בהתאם להסכם עם ההסתדרות וסייעות הגננות למרות חופשת הגננות. עם זאת, גני החינוך המיוחד לא יפעלו מאחר והפעלתם מחייבת נוכחות של גננת בהתאם להנחיות משרד החינוך.

21:44 - מקרון: בריטניה לא תכפה בידוד על מי שיגיע מצרפת

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי בריטניה לא תכפה על מי שיגיעו למדינה מצרפת להיכנס לבידוד ביתי, זאת לאחר שראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר בנאום טלוויזיוני כי כדי למנוע הדבקה מחו"ל, "זה הזמן להטיל הסגר על אנשים המגיעים למדינה". מקרון הוסיף כי כל צעד כזה יהיה הדדי ויוטל רק לאחר התייעצות הדדית.

21:20 - בריטניה: ג'ונסון פירט את ההקלות הצפויות בסגר השבוע

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון פירט הערב את התכניות להקלה הדרגתית בסגר שהונהג במדינה במשך כמעט שבעה שבועות. "זה לא הזמן פשוט לסיים את הסגר השבוע", אמר ג'ונסון. "במקום זאת אנו נוקטים בצעדים הראשונים בזהירות לשינוי האמצעים שלנו". לדבריו, מיום שני מי שאינו יכול לעבוד מהבית יעודד באופן פעיל לצאת לעבודה, ומיום רביעי אנשים יורשו לבצע פעילות גופנית בכמויות בלתי מוגבלות בחוץ, כל עוד הם מקפידים על הנחיות הריחוק החברתי.

עובדי בית הלוויות נושאים ארון עם גופתו של חולה קורונה שמת מהנגיף בריו דה ז'יינרו ב-7 במאי 2020. רויטרס
עובדי בית הלוויות נושאים ארון עם גופתו של חולה קורונה בריו דה ז'יינרו/רויטרס

20:40 - צרפת: 70 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה

70 בני אדם מתו ביממה האחרונה בצרפת לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה - כך נמסר הערב (ראשון) ממשרד הבריאות במדינה. בכך עלה מספר המתים הכולל בצרפת ל-26,380. עוד נמסר ממשרד הבריאות הצרפתי כי מספר האנשים ביחידות לטיפול נמרץ - מדד מרכזי ליכולתה של מערכת הבריאות להתמודד עם המגיפה - ירד ל-2,776.

20:33 - איטליה: 165 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

165 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה באיטליה - כך נמסר הערב (ראשון) מרשויות הבריאות במדינה. נתון זה מצביע על המשך מגמת הירידה במספר הקורבנות כתוצאה מהנגיף. אתמול מתו 194 חולים ושלשום - 243. עד כה נדבקו באיטליה יותר מ-218 אלף תושבים, מתוכם מתו 30,395.

20:26 - השלטון המקומי סיכם: הגנים יופעלו בשלישי ע"י סייעות

השלטון המקומי הגיע להסכם עם הסתדרות המעוף, לפיו ביום שלישי הקרוב (ל"ג בעומר) גני הילדים יופעלו על ידי הסייעות שיגיעו לעבוד בכל עיר שתרצה בכך.

20:15 - מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-16,477

משרד הבריאות מסר כי מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-16,477. 4,795 מהחולים פעילים, מהם 65 מונשמים. מספר המתים הכולל בישראל עלה ל-252. 11,430 החלימו עד כה.

חיילים בצבא קולומביה מספקים מזון לתושבים בבוגוטה, בעקבות מגיפת הקורונה. 22 באפריל 2020. רויטרס
חיילים בצבא קולומביה מספקים מזון לתושבים בבוגוטה/רויטרס

20:12 - הביטוח הלאומי: 96,092 אזרחים חזרו מחל"ת למעגל העבודה

מתאריך 19 באפריל (ההקלות הראשונות בסגר לאחר חג הפסח) ועד היום חזרו 96,092 אזרחים מחל"ת אל מעגל העבודה - כך נמסר מהביטוח הלאומי. בסוף השבוע האחרון וביממה האחרונה 16,198 אזרחים דיווחו על חזרה מחל"ת.

20:08 - פגישת השרים בנושא הסיוע הכלכלי לחברת אל על הסתיימה

הסתיימה הפגישה בין השרים לגורמים המקצועיים בנושא הסיוע הכלכלי לחברת אל על, שנקלעה למשבר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. ממשרד האוצר נמסר כי המשך הדיון יעשה מול החברה בהמשך השבוע.

20:01 - שר האוצר של ארה"ב: שיעור האבטלה עלול להחמיר עוד

שיעור האבטלה בארצות הברית, שעליו דיווח הממשל ביום שישי, עלול להחמיר עוד יותר - כך אמר שר האוצר סטיבן מנוצ'ין. "המספרים המדווחים ככל הנראה יחמירו לפני שהם ישתפרו", אמר. לפי נתוני משרד העבודה האמריקני, אחוז האבטלה זינק ל-14.7% באפריל, מה שניפץ את השיא שלאחר מלחמת העולם השנייה של 10.8%.

אדם עוטה מסיכה בעיצוב דגל ארה"ב. 5 במאי 2020. אי-פי, AP
אדם עוטה מסיכה בעיצוב דגל ארה"ב/AP, אי-פי

19:58 - קנדה: מספר המתים הכולל מקורונה עלה ל-4,728

המספר הכולל של המתים מנגיף הקורונה בקנדה עלה ביממה האחרונה ב-2.2%, מהנתונים היומיים הנמוכים ביותר מאז שהחל המגיפה - כך הראתה הסוכנות לבריאות הציבור. בכך עלה מספר המתים הכולל ל-4,728. בנוסף לכך, כמעט 68 אלף בני אדם אובחנו כחולים בנגיף.

19:53 - איגוד המטפלות ימשיך להשבית את המשפחתונים גם מחר

איגוד מטפלות משפחתוני משרד העבודה והרווחה ממשיך להשבית את המשפחתונים גם. כשהעובדות יפגינו במספר מוקדים במקביל בכמה נקודות ברחבי הארץ.

19:40 - יו"ר ארגון המתמחים ביקשה להיפגש עם גנץ ונתניהו

יו"ר ארגון המתמחים לרפואה "מרשם" ד"ר ריי ביטון פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן בני גנץ במסגרת מחאת הארגון על תנאי העבודה של המתמחים. "אין לנו שום כוונה לוותר על הדרישה הבסיסית שלנו לעבוד בתנאים של בני אדם", מסרה במכתב. "מבקשים פגישה דחופה, עוד השבוע, על מנת להתחיל וליישם באופן מידי מתווה לקיצור התורנויות מ-26 שעות ל-16 שעות, באמצעות הוספת תקנים באופן מידי".

19:36 - בריטניה: 269 בני אדם מתו מקורונה ביממה האחרונה

מניין המתים מנגיף הקורונה בבריטניה עלה ביממה האחרונה ב-269 - כך הודיע משרד הבריאות הבריטי. מה שמעלה את מניין המתים הכולל ל-31,855 בני אדם.

18:28 - הגבלות המסחר בחברה הערבית יבוטלו למעט מסעדות

הממשלה תחליט להסיר את כל מגבלות המסחר בחברה הערבית ולאפשר פתיחת כל החנויות, למעט בתי קפה ומסעדות. בימי הרמדאן הוחלט לסגור את כל החנויות ביישובי החברה הערבית בשעות הערב ועד לפנות בוקר, כדי למנוע התקהלויות בחנויות והתפשטות של נגיף הקורונה. לקראת עיד אל פיטר, יוטלו הגבלות נוספות ועליהן ימסרו פרטים בהמשך.

17:56 - עיריית ת"א תפעיל את הגנים כקייטנה בל"ג בעומר

עיריית תל אביב תפעיל את הגנים העירוניים כקייטנה במהלך חופשת ל"ג בעומר, ביום שלישי הקרוב. זאת, בהפעלת סייעת הגן וסייעת נוספת, שתיהן עובדות עירייה. הגנים ייפתחו עבור הקפסולה שזהו יום הפעילות המקורי שלה - בשעות 14:00-07:55.

הפגנת הרופאים המתמחים: לא חוזרים ל-26 שעות, כיכר הבימה תל אביב, 9 במאי 2020. ראובן קסטרו
הפגנת הרופאים המתמחים בכיכר הבימה בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו

17:45 - משרד הבריאות הביא לאישור תקנות שמאפשרות שהייה בגנים

משרד הבריאות הביא לאישור הממשלה תקנות שמאפשרות את השהייה בגנים הציבוריים, בלי שימוש במתקנים. בנוסף לכך, מסתמן כי לא תהיה הארכה על סגירת חנויות ברמדאן אלא רק בישובים שהוכרזו כאזור מוגבל. וכן יינתן פטור ממסיכה לכאלו שנמצאים בטיפול נפשי.

17:30 - רשויות הערביות עתרו לבג"ץ בדרישה לתקצוב שוויוני

הוועד הארצי לראשי הרשויות המקומיות הערביות בישראל עתר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרדי הפנים, האוצר, המשרד להגנת הסביבה ומרכז השלטון המקומי. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד סאוסן זהר מארגון עדאלה, מתבקש בג"ץ להורות על קביעת קריטריונים שוויוניים לתקצוב רשויות המקומיות, באופן שיתחשב במאפייני הנזק הכלכלי שנגרם ליישובים הערביים בתקופת הקורונה.

17:18 - הוסר סגר הקורונה משכונות 9 ו-10 בחורה

הסגר שהוכרז בשכונות 9 ו-10 בחורה הוסר היום, ארבעה ימים לאחר שהממשלה חידשה אותו לאחר שהופסק בעקבות טעות. ביישוב הבדואי שבאזור הנגב התגלו 124 תושבים שנדבקו בנגיף הקורונה, ו-70 מתוכם הועברו למלון לחולי קורונה באשקלון.

17:04 - מודל הפיקוח שיאפשר לשבים מחו"ל בידוד ביתי יעלה להצבעה

מודל הפיקוח החדש שהציע השר לביטחון פנים גלעד ארדן לגבי חוזרים מחו"ל תעלה להצבעה בממשלה. בתקנה החדשה תינתן אפשרות לחוזרים מחו"ל, שיוכלו להראות יכולת לקיים בידוד לפי הוראות צו בריאות העם - לבצע אותו בבית המגורים שלהם או במקום אחר העומד לרשותם, וכן לאפשר למי שכבר שוהה במקום לבידוד מטעם המדינה, שיראה שבאפשרותו להשלים את הבידוד בבית המגורים שלו או במקום אחר העומד לרשותו - לצאת מהמלון ולהשלים את הבידוד. המודל החדש שהציע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, יאפשר פיקוח מוגבר על החוזרים מחו"ל לארץ שיימצאו מעתה בבידוד ביתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילדים חוזרים ללימודים בגן ארבל בחדרה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

17:00 - 12% מהנרשמים לשירות התעסוקה בחודש אפריל פוטרו

12% מהנרשמים לשירות התעסוקה בחודש אפריל פוטרו - כך עולה מדוח של שירות התעסוקה לסיכום חודש אפריל. על פי הדוח, רובם המוחלט של דורשי העבודה החדשים שנרשמו בשירות התעסוקה נותר גם בחודש אפריל תובעי אבטלה שהוצאו לחל"ת ע"י מעסיקיהם. אולם שיעור המפוטרים גדל: מ-6.3% מהנרשמים במרס ל-11.8% מנרשמי אפריל, בקרב תובעי האבטלה. זאת, ככל הנראה בשל הצמצום החד בפעילות הכלכלית והקשיים של בעלי עסקים. שירות התעסוקה צופה שרבים מדורשי העבודה בחל"ת עתידים להפוך למפוטרים.

16:48 - כ-60% נוכחות בגני הילדים לאורך היום הראשון

בגני הילדים שנפתחו מחדש לפעילות נרשמה נוכחות של כ-60% מהילדים, כשהפעילות התקיימה במרחבים חדשים. לפי נתוני משרד החינוך, כ-22 אלף מנהלות ומנהלי גנים, ועוד כ-22 אלף סייעות, קיבלו את קבוצות א' של כ-250 אלף ילדי הגנים. לאורך היום נרשמה נוכחות גבוהה בגנים הממלכתיים, ואילו בגנים בחברה הערבית והחברה החרדית נרשם שיעור נמוך יותר.

שר החינוך רפי פרץ בירך על היום הראשון לחזרה לפעילות, ואמר כי מדובר ב"בשורה גדולה למערכת החינוך, לתלמידים, להורים ולמשק כולו. גני הילדים שבו לפעילות הדרגתית ומבוקרת, על מנת לחזור לשגרה תקינה וכן לאפשר למשק בישראל להיפתח בצורה נרחבת ויעילה יותר". הוא הוסיף כי "עמלנו רבות להוציא את המהלך לפועל, ויש לשמור על ההנחיות כפי שהן בכדי לייצר מצב שבו הילדים נשמרים הן במהלך יום הלימודים והן בשעות הצהריים".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר כי "התמודדות מערכת החינוך עם משבר הקורונה בתקופה האחרונה הוכיחה את חוסנה, עוצמתה ויכולתה לתפקד באופן מיטבי ובתנאים קשים". הוא הוסיף כי "התחלנו להניע חלק מהמערכת, ואנחנו פועלים להמשיך ולהניע קדימה את חלקיה האחרים. לצד הליווי שאנחנו נותנים לגני הילדים ולכיתות א'-ג', פנינו נשואות למענים שיש לתת לשכבות הגיל הגבוהות יותר".

16:24 - סגן ראש עיריית ב"ש הודיע שהוא אובחן כחולה קורונה

סגן ראש עיריית באר שבע עופר כראדי הודיע כי הוא אובחן כחולה בנגיף הקורונה. בהודעה לתושבים, מסר כראדי כי הוא חש בטוב וסובל מסימפטומים קלים בלבד. "בימים הקרובים אשאר בבידוד ביתי, עד לקיום בדיקה נוספת שתאפשר לי לחזור לעבודה. עלי לציין, לא הייתי במגע עם עובדי העירייה לפני ואחרי, על כן אין כל דאגה להדבקות חלילה ולא צורך בבידוד של מי מהם", כתב בהודעה.

16:17 - 488 דוחות נרשמו ביממה האחרונה על הפרת הגבלות הקורונה

488 דוחות נרשמו ביממה אחרונה בגין הפרות של הגבלות משרד הבריאות. 454 דוחות ניתנו בגין אי-עטיית מסיכה, 6 דוחות בעקבות הפעלת מקום או עסק, 4 דוחות בגין הפרת חובת בידוד, וכן דוח אחד שנרשם בגין השכרה אסורה של יחידת דיור או ימ"ר בשטח מירון. סך הכך נרשמו במצטבר 58,915 דוחות.

פארק השעשועים דיסנילנד בשגנחאי נפתח מחדש למבקרים, סין, 10 במאי 2020. רויטרס
פארק השעשועים דיסנילנד בשגנחאי נפתח מחדש למבקרים, היום/רויטרס

16:11 - 2,738 אנשים נרשמו בשירות התעסוקה מיום חמישי

בשירות התעסוקה נרשמו מיום חמישי האחרון 2,738 אנשים שיצאו ממעגל העבודה - כך נמסר מהשירות. באותו הזמן דיווחו 5,466 על חזרה לעבודה. מ-19.4 דיווחו 54,337 אנשים על חזרתם לעבודה. מתוך 177,361 נרשמים חדשים באפריל, 21,204 בני אדם פוטרו ו-7,150 התפטרו.

15:58 - מנהל בתי המשפט: שוקלים לקצר את פגרת הקורונה

מנהל בתי המשפט השופט ד"ר יגאל מרזל אמר בדיון שקיימה הוועדה בנושא התנהלות בתי המשפט בתקופת משבר הקורונה, כי במערכת המשפט "שוקלים בכובד ראש את קיצור פגרת בתי המשפט. חברי הוועדה הזהירו מפני המשך השימוש בהיוועדות חזותית בדיוני בית המשפט, יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח אמר כי "זה יצר אזורי נוחות לשלטון, שהם לא טובים לאורך זמן ומערכות זכויות אדם שנבנו לאורך שנים הושעו".

15:30 - 5 שהפגינו נגד איסור עלייה למירון בל"ג בעומר נעצרו בי-ם

חמישה מפגינים שהפרו את הסדר במהלך מחאה המתקיימת באזור כיכר זקס בירושלים נעצרו על ידי המשטרה, לאחר שניסו לחסום את התנועה במקום וסירבו להישמע להוראות השוטרים. המפגינים מחו על האיסור לעלות להר מירון בל"ג בעומר בעקבות הנחיות משרד הבריאות.

קשיש מתעמל במתקן ספורט ציבורי בבלגרד, סרביה. במהלך מגפת הקורונה. 27 באפריל 2020. רויטרס
קשיש מתעמל במתקן ספורט ציבורי בבלגרד, סרביה/רויטרס

13:33 - שלח: השותפות לממשלה בורחות מאחריות למחדל הבריאות

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ עפר שלח, טען שהמפלגות השותפות לממשלה החדשה מעבירות ביניהן את האחריות למערכת הבריאות. "יו"ר ההסתדרות הרפואית אמר היום בוועדת הקורונה שבתוך עשור יפרשו חצי מהרופאים בישראל לפנסיה. זה נתון מרעיש. ההזנחה רבת השנים של המערכת מתפוצצת לנו בפרצוף, והשותפות לממשלה החדשה מעבירות תיק הבריאות מאחת לשנייה", תקף, והוסיף כי "ככה זה בממשלת החירום: רבים מי יהיה שר התפוצות, אבל בורחים מאחריות למחדל הבריאות".

12:22 - ספרד: מניין המתים מקורונה עלה ל-26,621

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ל-26,621, בעקבות 143 נוספים ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. זה הוא המספר היומי הנמוך ביותר מאז אמצע חודש מרץ. עוד הודיעו כי עד כה 224,390 בני אדם נדבקו בנגיף.

11:32 - 14 נדבקים חדשים בקורונה התגלו ביממה האחרונה

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-16,458, בהם 14 ביממה האחרונה בלבד. מתוך כלל המקרים, 4,826 הם חולים פעילים ו-11,384 החלימו ושוחררו לבתיהם. במקביל, מספר המתים עלה ל-248. עוד עולה מהנתונים העדכניים שפרסם משרד הבריאות כי 65 חולים במצב קשה מונשמים ו-3,650 בדיקות בוצעו אתמול.

11:02 - סין: מקרה קורונה ראשון בווהאן מאז תחילת אפריל

אדם אובחן כחולה קורונה בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף שבסין, לראשונה מאז תחילת חודש אפריל. לפי הודעת גורמים במערכת הבריאות המקומית, החולה נמצא במצב קריטי, וגם אשתו אובחנה כחיובית לנגיף, אך איננה סובלת מתסמינים. השניים גרים בשכונה שבה יש 20 מקרים של הידבקות בקורונה בסך הכול. ב-8 באפריל, סין פתחה מחדש את הסגר בן 76 הימים שהוטל על ווהאן, ובסוך הכול 50,334 מקרים התגלו בה.

אנשים מטיילים בחוף הים בקליפורניה, במהלך מגפת הקורונה. 27 באפריל 2020. אי-פי, AP
אנשים מטיילים בחוף הים בקליפורניה, במהלך מגפת הקורונה/AP, אי-פי

11:00 - ארבע מחלקות קורונה נפתחו בבית החולים בילינסון

משרד הביטחון החל בהקמת ארבע מחלקות טיפול נמרץ לחולי קורונה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כחלק מהיערכות לגל נוסף של הנגיף. "בית החולים נערך בכל היבטי התפעול הרפואי והלוגיסטי. תשתיות אלו יהוו עתודה חשובה למצבי חירום עתידיים", אמר המשנה למנהל בית החולים.

10:47 - רוסיה: מניין הנדבקים בקורונה חצה את רף ה-200 אלף

מניין החולים בנגיף הקורונה ברוסיה חצה את רף ה-200 אלף, ועלה ל-209,688 - כך הודיעו הרשויות במדינה. זאת, לאחר ש-11,012 בני אדם נוספים אובחנו ביממה האחרונה. עוד נמסר כי 1,915 מתו מהנגיף עד כה.

09:23 - קוריאה הדרומית: מספר הנדבקים היומי הגבוה מזה חודש

34 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית ביממה האחרונה, העלייה הגדולה ביותר מזה חודש - כך הודיע היום (ראשון) המרכז לטיפול ומניעת מחלות במדינה. בכך, עלה מניין החולים בנגיף ל-10,874.

08:13 - תאילנד: חמישה נדבקים חדשים בנגיף הקורונה

חמישה בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה בתאילנד ביממה האחרונה, ומניין החולים עלה ל-3,009 - כך נמסר הבוקר (ראשון) מהמרכז לטיפול במשבר במדינה. לא נרשמו מתים חדשים מהנגיף.

ילדי הגנים חוזרים ללימודים, ראש העין, 10 במאי 2020. ראובן קסטרו
ילדים חוזרים לגן בראש העין, היום/ראובן קסטרו

05:41 - גרמניה: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-7,549

מניין המתים מנגיף הקורונה בגרמניה עלה ל-7,549 - כך נמסר ממכון רוברט קוך למחלות זיהומיות. מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-171,324.

04:52 - מקסיקו: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-3,353

מניין המתים מנגיף הקורונה במקסיקו עלה ב-193 ביממה האחרונה ל-3,353 - כך מסרו הרשויות במדינה. מניין הנדבקים בנגיף עלה ב-1,938 מאז אתמול ל-33,460.

03:38 - ברזיל: מניין הנדבקים בקורונה עלה ב-10 אלף תוך יממה

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בברזיל עלה ביממה האחרונה ב-10,169 ל-156,061 - כך נמסר מהרשויות המקומיות. מניין המתים עלה ב-664 מאז אתמול ל-10,656.

עובד עם מסיכת פנים בכניסה למוסד קתולי בסניטגו, צ'ילה - ה-8 למאי 2020. רויטרס, רויטרס
עובד עם מסיכת פנים בכניסה למוסד קתולי בסנטיאגו, צ'ילה/רויטרס, רויטרס

03:13 - בריטניה: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-31,587

מניין המתים מנגיף הקורונה בבריטניה עלה ב-346 ביממה האחרונה ל-31,587 - כך נמסר מרשויות הבריאות במדינה. מניין הנדבקים בנגיף עלה ב-3,896 מאז אתמול ל-215,260.

02:09 - יותר מ-4 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף ברחבי העולם

מספר הנדבקים בנגיף בעולם חצה את רף הארבעה מיליון בני אדם, מתוכם יותר מ-1.4 מיליון החלימו וכ-280 אלף מתו.

01:00 - צרפת: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-26,310

מניין המתים מנגיף הקורונה בצרפת עלה ב-80 ביממה האחרונה ל-26,310 - כך נמסר מהרשויות המקומיות. מניין הנדבקים בנגיף עלה ב-579 ביממה האחרונה ל-176,658.

00:30 - ארה"ב: מניין המתים מנגיף הקורונה חצה את ה-80 אלף

מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ב-1,389 ביממה האחרונה ל-80,004 - כך נמסר מאוניברסיטת ג'ון הופקינס. מניין הנדבקים בנגיף עלה ב-24,547 מאז אתמול ל-1,346,332.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully