וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי-ם טרם החלו לאכוף את התו הסגול, בת"א טוענים: נתמקד בהסברה

בבירה נרשמה עלייה במספר החולים בקורונה, אך העירייה כלל לא החלה באכיפת הכללים שהוצגו לפני כחודש וחצי ונועדו לאפשר את פתיחת המשק תוך צמצום הסיכוי להדבקה. במקביל, עיריית ת"א טענה שלא הגבירה את הפיקוח: "לא מעוניינים להקשות על בעלי העסקים"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

כחודש וחצי אחרי שנקבעו התקנות המאפשרות פתיחה של בתי עסק בתנאים שיצמצמו את האפשרות להדבקה בנגיף הקורונה, עיריית ירושלים טרם החלה לאכוף את תקנות התו הסגול. בעיר הבירה נרשמה באחרונה עלייה במספר החולים, בין היתר לאחר ההדבקה הנרחבת בגימנסיה בשכונת רחביה.

על מנת לפתוח את בתי העסק, על בעליהם להצהיר כי יעמדו בתקנות ועל הרשויות לפקח ולוודא כי בעלי העסק עומדים בהנחיות. בין היתר, על בתי העסק לבצע מדידת חום לנכנסים לבתי עסק, להגביל את מספר הלקוחות תוך שמירה על מרחק ולהציב בכניסה שלט המבהיר את מספר הלקוחות המותר. בנוסף, על כלל העובדים לחבוש מסכות, ועליהם לתשאל את הנכנסים האם היו במגע עם חולה קורונה או השתעלו לאחרונה. באתר העירייה ניתן למצוא את התנאים החלים על בתי העסק השונים וכן הפניה לטופס התחייבות לעמוד בתקנות.

בעיריית ירושלים טענו כי אכיפת כללי התו הסגול מתעכבת מסיבות טכניות. "בעקבות סיבות טכניות האגף טרם החל בפעולות האכיפה אך האגף כן עבר בין בתי עסק, ווידא כי בעלי העסקים והקונים מקפידים על התו הסגול והתמקד בהסברה על חשיבות העמידה בתקנות", נמסר מהעירייה, "החל מהימים הקרובים העירייה תחל לאכוף".

ירושלים בסגר, 16 באפריל 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
העירייה תחל לאכוף את התקנות בימים הקרובים. הולכי רגל בירושלים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בתל אביב, לעומת זאת, ביקשו היום (שני) להסביר את מדיניות האכיפה של העירייה בנושא. בעירייה טענו כי למתן קנסות בעיר קדמה פעילות הסברה שנמשכה כשבועיים בנוסף למתן אזהרות, וביקשו להבהיר כי לא נעשה מהלך להגברת הפיקוח על בעלי העסקים.

"בימים האחרונים הושמעו לא מעט אמירות בעקבות האכיפה של כללי התו הסגול. חשוב לנו שתדעו את האמת המזוקקת: אין לנו שום עניין להקשות על בעלי העסקים, ההפך הוא הנכון; אין לנו שום אינטרס כלכלי במתן קנסות (נסתדר טוב מאוד בלעדיהם); לא תגברנו את כמות הפיקוח על העסקים בעיר", אמרו בעירייה. הם הוסיפו, עם זאת, כי בימים הקרובים פעילות האכיפה תתמקד שוב בהסברה ובמתן אזהרות.

עוד בוואלה!

אחרי דחיית הרכבת, חברות האוטובוסים מאיימות בשיבושים: "המשק ישותק"

לכתבה המלאה
שכונת התקווה בתל אביב לאחר הנחיות משרד הבריאות לצורך מניעת התשפטות נגיף הקורונה 26 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"אין לנו שום עניין בלהקשות על העסקים". שוק התקווה בתל אביב, במרץ/ראובן קסטרו

בעירייה הסבירו כי "המטרה שלנו ברורה - לשמור על בריאות התושבים ולמנוע התפרצות נוספת של הנגיף. בזמן שמשטרת ישראל אחראית על האכיפה במרחב הציבורי, תפקיד העירייה לוודא שכל העסקים בעיר שומרים על הנחיות משרד הבריאות. בימים אלה, כשמספר הנדבקים בעיר עולה, חשיבות המשימה גדלה אף יותר". עוד הובהר כי "מתוך 60 אלף בתי עסק בעיר, הרוב המוחלט מתוכם פועל ללא דופי".

"אנחנו שומעים אתכם ומבינים את המכה הכלכלית הכבדה שספגתם בחודשים האחרונים", אמרו בעירייה, "אך חשוב לזכור: יש לנו אחריות ומשימה שעליה לא נוכל להתפשר - שמירה על בריאות התושבים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully