וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה בתחלואה: גם המסעות לפולין בחודשי הסתיו יבוטלו

במשרד החינוך הודיעו על דחיית יציאת המשלחות המתוכננות באוקטובר-נובמבר, לאחר שכלל המסעות מאז חודש פברואר בוטלו. נציגי המשרד בוחנים אפשרות לשלב את אלפי התלמידים שיועדו לטוס בסבב הסתיו יחד עם המשלחות המתוכננות לתחילת 2021, או קיום מסע חלופי ברחבי הארץ

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: בדיקות קורונה לתלמידי בית ספר בחדרה)

משרד החינוך הודיע היום (שני) כי סבב המסעות לפולין בחודשי אוקטובר-נובמבר יבוטל בעקבות המשך התחלואה בקורונה. בתום הערכת מצב בשיתוף משרד הבריאות החליטו במשרד לדחות את המסעות שתוכננו לסתיו בעקבות המגבלות על טיסות, מלונות ונסיעה באוטובוסים. בשל הנגיף, כלל המשלחות לפולין מאז חודש פברואר בוטלו.

מנתוני המשרד עולה כי 17,582 תלמידי כיתות י"א-י"ב נרשמו למסעות לפולין בחודשיים אלה, במסגרת של 145 משלחות. כעת נבחנות חלופות, בהן שיבוץ בתי הספר בסבב המסעות של תחילת שנת 2021 וקיום מסע חלופי ברחבי הארץ.

משלחות נוער למחנות הריכוז וההשמדה בפולין. 18 בינואר 2016. AP
שוקלים חלופות. משלחת נוער ישראלי בפולין/AP

בחודש שעבר הורה שר החינוך יואב גלנט להחזיר להורים ולתלמידים את הכסף ששילמו על המסעות לפולין, שבוטלו בעקבות התפשטות הקורונה. השר ביקש מאנשיו לפעול מידית בנושא, אך לא פירט כיצד תתבצע השבת הכספים.

מנתונים שהוצגו בוועדת החינוך של הכנסת, עולה כי כ-30% מן המשתתפים שנסיעתם בוטלה יידרשו לשלם את מלוא דמי ההשתתפות במשלחת לפולין. כמו כן, כ-40% נוספים ישלמו עד 2,430 שקלים - כמחצית מעלות ההשתתפות. סך העלות המשוערת להורים היא כ-21 מיליון שקלים.

עוד בוואלה!

משרד החינוך: מסיבות הסיום והנשפים יבוטלו, אירועי סוף השנה - עד 50 איש

לכתבה המלאה

התפשטות הנגיף במערכת החינוך נמשכת גם היום, כשהבוקר התגלתה תלמידה באולפנת "אהבת ישראל" בבית שמש כחולת קורונה. בעקבות זאת, בית הספר ייסגר למשך שבועיים ויעבור ללמידה מרחוק.

יותר מ-17,605 תלמידים ועובדי הוראה נכנסו לבידוד. עד כה זוהו 277 חולים מבין התלמידים וילדי הגן, 78 בתי ספר נסגרו ו-52 גני ילדים. לפי הנתונים, מרבית החולים הם מהעיר ירושלים, מתוכם 80% מהגמנסיה העברית, שם נמצאו 148 נשאים של הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully