וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מעודד שילוב למידה מרחוק ולמידה פיזית בחטיבות ובתיכונים

במשרד חתמו לראשונה על הנחיה הקוראת למוסדות החינוך לשלב בין סוגי הלמידה בשל העלייה בתחלואה בקורונה בבתי הספר. זאת, לאחר שעד עתה מנהלים וראשי רשויות ברחבי הארץ החליטו על דעת עצמם לעבור ללמידה מרחוק. באשקלון, ת"א וראשון לציון יישארו התלמידים בבתיהם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

משרד החינוך מעודד החל מהשבוע הבא למידה מרחוק בחטיבות הביניים והתיכונים, בכל בית ספר או רשות מקומית שתחליט על כך, תוך שילוב של למידה פיזית בכיתות. במכתב ששלח היום (שישי) מנהל מחוז הדרום רם זהבי למנהלי מוסדות החינוך העל יסודיים, נכתב כי מיום ראשון תהיה למידה משולבת בין תלמידים שמגיעים למוסד החינוכי, לבין תלמידים שלומדים מהבית, עם משימות חינוכיות ולימודיות בהתאם ליכולת של כל מוסד חינוכי.

בין העקרונות המנחים לשיטה זו, על כלל המורים להמשיך להתייצב בבית הספר, ולהמשיך את ההוראה משם. זאת הפעם הראשונה שמשרד החינוך חותם על הנחיה כזאת, שכן עד עכשיו ברחבי הארץ מנהלי בתי ספר או ראשי רשויות החליטו אם לעבור ללמידה מרחוק על דעת עצמם.

בין העיריות שהודיעו על איצוץ התכנית נמצאות בת ים, רעננה, ראשון לציון, תל אביב, אשקלון וגבעתיים. "על מנת לנסות ולעצור את מגמת התפשטות הנגיף אנו מצטרפים להחלטת מחוז דרום במשרד החינוך, והחל מיום ראשון הקרוב יתקיימו הלימודים בכיתות ז'-י' במודל המשלב למידה מרחוק במסגרתו כל המורים יהיו נוכחים בבתי הספר", הודיע ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם.

ילדים לומדים מרחוק מהבית מול מחשב. באדיבות המצולמים
תלמידים לומדים מהבית/באדיבות המצולמים

לדברי ראש העיר, "ההחלטה התקבלה בעצה אחת עם מחוז דרום ועם ראשי ערים נוספים ובהתאם לכך, כל בית ספר על-יסודי יגבש עם הפיקוח מתווה למידה מעודכן, וינחה את המורים, התלמידים וההורים אודותיו". כיתות י"א-י"ב ימשיכו להתכונן לבגרויות במתכונת הקיימת.

בעיריית ראשון לציון הודיעו כי התלמידים לא יגיעו ללימודים בחטיבות הביניים עד להודעה חדשה. זאת לאחר שתלמידת כיתה ט' אובחנה כחולת קורונה. ראש העיר רז קינסטליך אמר כי "חטיבת הביניים תיסגר לעת עתה ותעבור חיטוי וניקיון בשעות הקרובות. אנו נמצאים בקשר עם התלמידים וההורים ונדאג לעדכן על כל התפתחות".

עוד בוואלה!

התחלואה במערכת החינוך: 92 גנים ובתי ספר נסגרו, 304 תלמידים ומורים נדבקו

לכתבה המלאה
בדיקות קורונה בבית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומניות ע"ש קלמן צהר, חדרה,1 ביולי 2020. שלומי גבאי
בדיקת קורונה לתלמיד בחדרה, השבוע/שלומי גבאי

92 בתי ספר וגני ילדים ברחבי הארץ נסגרו עד כה מחשש להתפשטות הנגיף. עד כה זוהו יותר מ-304 תלמידים ועובדי הוראה שנדבקו בנגיף, ובסך הכול 13,702 נמצאים בבידוד מחשש שנחשפו לקורונה.

בין בתי הספר שנסגרו נמצא גם בית החינוך "שער הנגב", לאחר שתלמידת כיתה ט' אובחנה חיובית לנגיף. בהתאם להנחיית משרדי החינוך והבריאות, כלל התלמידים ועובדי ההוראה בבית הספר נדרשים להיכנס לבידוד ביתי.

בבית הספר הרב-תחומי בחדרה התגלה היום תלמיד כיתה ח' כנשא הנגיף, לאחר שמורתו אובחנה כחולת קורונה. בעקבות זאת, כלל 35 תלמידי כיתתו הונחו להיכנס לבידוד. עד כה נדבקו בבית הספר שישה בני אדם - חמישה תלמידים ומורה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully