וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלואה במערכת החינוך: 433 נדבקו בקורונה, 144 בתי ספר וגנים סגורים

מאז אמש נוספו יותר מ-10 נדבקים למניין החולים במערכת החינוך וכ-24 אלף תלמידים ועובדי הוראה נדרשו להיכנס לבידוד ביתי כצעד מניעתי. בין המוסדות שנסגרו - שלושה גני ילדים במועצה האזורית שדות נגב, זאת לאחר שאובחן בהם מקרה של הידבקות בקורונה

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: פתיחת בתי ספר שנסגרו בעקבות הקורונה)

יותר מעשרה תלמידים ועובדי הוראה נוספו מאז אתמול בערב למניין הנדבקים בקורונה בקרב מערכת החינוך - כך עולה מנתונים שפורסמו היום (רביעי) על אודות מצב התחלואה. בכך, עלה מניין הנדבקים במערכת ל-433.

על פי הנתונים, 23,969 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד מחשש להדבקה בנגיף מתוך כשני מיליון וחצי תלמידים ומורים במערכת. מדובר בעלייה של 1,916 מאז אמש. כמו כן, מאז נסגרו עוד כמה מוסדות חינוך מחשש למקרי הידבקות, וכעת מספרם הוא 144.

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
כ-2,000 נדבקים נוספים במערכת החינוך/ראובן קסטרו

בין המוסדות שנסגרו, שלושה גני ילדים במועצה האזורית שדות נגב, זאת לאחר שבאחד מהם התגלה מקרה תחלואה. המועצה הורתה לצוותי ההוראה ולילדי הגנים - קשת, שרה ושקד - להיכנס לבידוד במטרה למנוע את הרחבת מעגלי ההדבקה. בנוסף שני תלמידים מבית הספר היסודי "נחמיה תמרי" באור עקיבא נתגלו כחולי קורונה ותלמידי כיתות ד' וו' שבהם לומדים השניים. הוכנסו לבידוד. גם אביו של אחד מהם כבן 39 נמצא חיובי לקורונה.

אתמול נסגר גם בית ספר בויאר בירושלים, לאחר שתלמיד אובחן כחולה מאומת. עד תוצאות החקירה האפידמיולוגית בית הספר עבר ללמידה מקוונת מרחוק.

עיריית ראשון לציון הודיעה מוקדם יותר היום כי על כלל עובדיה להיכנס לבידוד, לאחר שעובדת במקום אומתה כחולת קורונה. בהודעה שפרסמה לעובדים ציינה כי מחר יערכו בדיקות קורונה לעובדים. "משרד הבריאות מנהל כרגע חקירה אפידמיולוגית על מנת לבדוק עם מי העובדת באה במגע. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כל עובדי בניין העירייה נדרשים להיכנס לבידוד ביתי עד קבלת תוצאות הבדיקה".

בדיקות קורונה בבאר שבע (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
פקחים יאכפו את ההנחיות. בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה, המל"ל קבעה כי אכיפת המגבלות ברחבי הארץ תוגבר. שוטרים, פקחי רשויות מקומיות ופקחי רשויות האוכלוסין וההגירה שהוסבו לכך באופן זמני יאכפו באופן מידי את עטיית המסיכות, התקהלויות המנוגדות להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ואכיפת בידוד חולים ואנשים שבאו עמם במגע.

לטובת סיוע הפקחים העירוניים באכיפה, מרכז השלטון המקומי ישלים תכנית הכשרה מיידית עד ליום שני. במקביל, משרד המשפטים ישלים הליכי חקיקה שיסמיכו את הפקחים לנושא.

עם זאת, ראשי הרשויות המקומיות הודיעו כי יחרימו את ההחלטה עד שתוסדר ההתנהלות בטיפול במשבר. יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', אמר כי "למרבה הפליאה, ראשי המועצות האזוריות לא הוזמנו להתייעצויות בנושא האכיפה של הגבלות הקורונה ודעתנו בנושא זה לא נשמעה. משום כך הפקחים במועצות האזוריות לא יסייעו באכיפת ההנחיות. ההתנהלות במקרה זה, למרבה הצער, איננה חריגה ואשר על כן אנחנו מודיעים כי לא נשתף פעולה עם משרד ראש הממשלה עד שתוסדר ההתנהלות בטיפול במשבר".

(עדכון ראשון: 12:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully