וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המדע נכנס לבידוד לאחר שאדם בצוותו נדבק בקורונה

10.6.2020 / 11:20

יזהר שי קיבל את ההודעה בנושא במהלך נאום שנשא באזכרה לחייל עמית בן יגאל, ועזב מיידית את המקום. השר והאיש שאובחן נפגשו לאחרונה ביום חמישי, אולם כעת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות יידרשו השר וצוותו לעבור בדיקות ולשהות בבידוד לשבועיים

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: אדלשטיין על ההתקהלות באירועי ספורט והצעדים נגד הקורונה)

שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי יידרש לשהות בבידוד למשך שבועיים, זאת לאחר שאדם בצוותו נדבק בנגיף. ההודעה לשר נמסרה לו היום (רביעי) בזמן שלקח חלק באזכרה לחייל עמית בן יגאל, שנהרג בתקרית בכפר יעבד לפני כחודש, הוא עזב מיידית את המקום.

המפגש האחרון בין השר לאיש הצוות המאובחן התרחש ביום חמישי האחרון. עם זאת, בבדיקות קורונה שביצע השר במהלך ישיבת הממשלה נמצא כי הוא שלילי לנגיף. כעת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, השר וצוותו יבצעו בדיקות נוספות והם יידרשו לבידוד.

ח"כ יזהר שי במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
שהה במחיצת איש צוות שאובחן כחיובי. השר שי/ראובן קסטרו

במוצאי השבת הונחו ארבעה חברי כנסת מהרשימה המשותפת הונחו להיכנס לבידוד בעקבות הידבקותו של ח"כ סמי אבו שחאדה בנגיף הקורונה. בין הח"כים - יו"ר המפלגה איימן עודה וחברי סיעתו מטאנס שחאדה, היבא יזבק ועאידה תומא-סלימאן. הנחיה דומה ניתנה לארבעה אורחים שפקדו את לשכתו של אבו שחאדה, ואינם קשורים לכנסת.

המהלך גרר שורת החלטות חדשות בהתנהלות הכנסת, שפעלה במהלך השבוע במתכונת מצומצמת בלבד ותחת מגבלות חדשות. כך, מליאת הכנסת פועלת במתכונת מצומצמת וועדות הכנסת מתכנסות באישור יו"ר הכנסת יריב לוין בלבד.

בנוגע ליועצים פרלמנטריים, נקבע כי תותר כניסתם של עד שני יועצים לשרים ולחברי הכנסת. מלבדם, לא תתאפשר כניסת מוזמנים לחברי הכנסת כלל. גם כניסתם של עובדי הסיעות תצומצם בהתאם להנחיה שניתנה למנהלי הסיעות.

"נפגשתי עם אלפי אנשים"

אבו שחאדה הודיע לפני כשבוע לקצין הכנסת על הידבקותו בנגיף, ובעקבות זאת מנכ"ל הכנסת הורה על פתיחה בחקירה האפידימיולוגית. "אני מבקש מכולם להקפיד על הוראות משרד הבריאות, על כולנו להפנים שהמערכה עדיין לא הסתיימה. הווירוס קיים עדיין בינינו והחזרה כביכול לשגרה עוזרת לווירוס להתפשט בצורה גדולה ומהירה", מסר אז חבר הכנסת.

סמי אבו שחאדה הרשימה המשותפת. רשימת האיחוד הערבי,
פעילות הכנסת צומצמה לאחר שנדבק. ח"כ אבו שחאדה/רשימת האיחוד הערבי

בהמשך, אבו שחאדה הזהיר כי ביקר במקומות שונים ואף בפורומים נרחבים בכנסת וקרא לכל מי שהיה עמו במגע להיכנס לבידוד. בין היתר, הוא ביקר בסוכת האבלים של משפחתו של איאד אל-חלאק, שנורה למוות בידי שוטר מג"ב. "נפגשתי עם אלפי אנשים. הייתי בניחומי אבלים, אירועים משפחתיים ובהפגנות", הוא אמר בריאיון לכאן ב'.

אבו שחאדה אינו חבר הכנסת היחיד שנדבק בנגיף מאז פרוץ הקורונה בישראל. בחודש אפריל, שר הבריאות דאז יעקב ליצמן ורעייתו נדבקו במחלה. השר בן ה-71 שהה בבידוד והחלים כעבור כ-20 ימים. לפי עדויות, ליצמן הפר את תקנות הבריאות כשהשתתף בתפילה בביתו של חסיד גור.

  • עוד באותו נושא:
  • יזהר שי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully