וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר סימן טוב דורש מגרוטו להתפטר: אם פטר מיליארדר מבידוד - להסיק מסקנות

11.6.2020 / 8:12

במכתב ששיגר מנכ"ל משרד הבריאות היוצא למשנה שלו, ביקש ממנו הבהרות בנוגע לפרסום לפיו אישר לטדי שגיא שלא להיכנס לבידוד כששב לישראל מקפריסין. "מתן פטור שכזה שלא על פי הנהלים מהווה פגיעה באמון הציבור בנו", כתב

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

(בווידאו: נתניהו בתום קבינט הקורונה - עצרנו את כל ההקלות שהיו אמורות להתחיל)

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, דרש הלילה (חמישי) מהמשנה שלו, פרופ' איתמר גרוטו, להעביר לידיו הבהרות בנוגע לפרסום לפיו פטר את איש העסקים טדי שגיא מחובת בידוד עם שובו מקפריסין. הוא אף קרא להתפטרותו ככל שהטענות יימצאו נכונות. "אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי", כתב בר סימן טוב במכתב לגרוטו.

על פי הפרסום בחדשות 12, גרוטו אישר למיליארדר טדי שגיא שלא לשהות בבידוד עם הגעתו לישראל מקפריסין, בניגוד להנחיות משרד הבריאות לבלימת התפשטות הקורונה. במכתב שהעביר בר סימן טוב לגרוטו, דרש שיבהיר מהן הסיבות שבגינן העניק את הפטור, וכן אם היו מקרים דומים בעבר.

איתמר גרוטו במסע"ת עקב עלייה בנדבקי קורונה, ת"א, 29 במאי 2020. שלומי גבאי
"נדרשת הסקת מסקנות". פרופ' גרוטו/שלומי גבאי

"כידוע, משרד הבריאות עמל מזה חודשים רבים על שותפות הציבור בהקפדה על הכללים אותם הגדרנו במשותף במטרה לשמור על בריאות הציבור, לצמצם את פוטנציאל ההתפשטות ולמגר את נגיף הקורונה", כתב בר סימן טוב לגרוטו. "אחד הגורמים המרכזיים להתמודדות המוצלחת עם הנגיף בישראל הייתה האמון הרב שהציבור בארץ רחש לנו. על פניו, הפטור מבידוד כאמור, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור - בנו, גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובממשלה, שאמורים להתוות את הדרך ללא משוא פנים ולהוות דוגמה".

בר סימן טוב הדגיש כי דרישתו לקבלת הבהרות, באה בין היתר בעקבות הנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין. "השר אמר כי הוא רואה בצעד זה, לכאורה פגיעה קשה באמון הציבור בממשלה", כתב.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב במהלך מסע"ת בנושא נגיף הקורונה 11 במרץ 2020. פלאש 90, פלאש 90
"להתוות את הדרך ללא משוא פנים". בר סימן טוב/פלאש 90, פלאש 90

על פי הפרסום, המיליארדר נחת בארץ עם מטוסו הפרטי בשבוע שעבר. במקום לשהות בבידוד, הוא הגיע למסיבה בביתו של איציק טולדנו, אביה של בת זוגו של עומר אדם. בכירים במשרד הבריאות שקלו להגיש נגד שגיא תלונה בגין הפרת בידוד, עבירה שעונשה קנס בסך 5,000 שקלים, אך התברר כי הוא קיבל לכך אישור מפרופ' גרוטו. מאוחר יותר נודע כי קודם לכן פנה שגיא לבר סימן טוב בבקשה שלא להיכנס לבידוד - וסורב.

מטעם טדי שגיא נמסר בתגובה כי הוא לא פנה לבר סימן טוב בשום שלב. "העניין מוכחש לחלוטין", טען דובר מטעמו.

טדי שגיא. ראובן קסטרו
שב מקפריסין והגיע למסיבה. שגיא/ראובן קסטרו

עם פרסום הדברים, השר אדלשטיין הנחה לברר את הנושא. "במיוחד בשעה שיש מאמץ רב להסביר לציבור את חשיבות העמידה בהנחיות משרד הבריאות וכשאנחנו קוראים להגברת האכיפה, לא ייתכן שיהיו פטורים מבידוד שיסכנו את בריאות הציבור", מסר שר הבריאות. "מדובר בפגיעה קשה באמון הציבור וטעות חמורה בשיקול הדעת - במקרים כאלה לא אנהג בסלחנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully