וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפל במהלך אשפוזו: רמב"ם יפצה במיליון שקלים משפחת חולה שנהרג

16.10.2019 / 13:18

נכה מערכת הביטחון, בן 71 שסבל מקשיי נשימה, קם לאחר שהצוות הרפואי לא עדכן את בני המשפחה על הסיכון הגבוה לנפילתו, ובדרכו לשירותים נחבל בראשו ומת. בית משפט השלום ברמלה מתח ביקורת על התנהלות בית החולים שבחיפה. מרמב"ם נמסר: "סבורים שהצוות קיבל החלטות נכונות"

בית החולים רמב"ם בחיפה. יואב איתיאל
"אם זוהי רוח המפקד, קל להבין איזו אווירת עבודה שררה במחלקה". בית החולים רמב"ם/יואב איתיאל

בית החולים רמב"ם בחיפה יפצה ביותר ממיליון שקלים משפחה של חולה שנפל במסגרת אשפוזו ומת. שופט בית משפט השלום ברמלה שדן בתביעה, מנחם מזרחי, מתח ביקורת קשה על בית החולים בשל אי-הקפדתו על נהלים בכל הנוגע לחולים המועדים לנפילות.

על פי התביעה שהגיש עורך הדין מאור גלבוע בדצמבר 2013, הגיע החולה, בן 71, נכה מערכת הביטחון, שסבל ממחלות רקע שונות, לאשפוז בבית החולים רמב"ם עקב קשיי נשימה. נטען כי הצוות הרפואי רשם לו טיפול במדללי דם, וכי רמת הסיכון שלו לנפילה היא הגבוהה ביותר - דרגה 3, וזאת על פי סיווג שקבע בית החולים עצמו. בשל השילוב המסוכן של סכנת נפילה וטיפול במדללי דם, היה באחריות הצוות הרפואי ברמב"ם לנקוט באמצעים שונים שהיה בהם כדי למנוע את נפילת המנוח, ולעדכן את המשפחה על הסיכון האמור.

על פי פסק הדין, צוות בית החולים לא טרח לעדכן את בני המשפחה בדבר הסיכון הגבוה לנפילתו. וכך, בעוד בנו יושב לידו בחדר, קם המטופל לשירותים, ובדרכו לשם - נפל ארצה בעוצמה ונחבל בראשו. חרף הוראה לביצוע בדיקת סי.טי למנוח, בדיקה זו ובדיקת נוירולוג נערכו רק כשעתיים לאחר נפילתו, ובשלב זה כבר גדל שטף דם מסיבי בראשו, וגרם לו לנזק בלתי הפיך. לאחר מספר שעות המטופל מת, חרף מאמצי הרופאים להצילו.

מחלקות פנימית בית חולם ברזילי אשקלון. ראובן קסטרו
מחלקה פנימית בבית חולים/ראובן קסטרו

בפסק דינו, מתח השופט ביקורת חריפה על הצוות הרפואי ברמב"ם, ובין השאר ציטט מעדות מנהל המחלקה בה אושפז המנוח. "אם זוהי רוח המפקד, קל להבין איזו אווירת עבודה שררה במחלקה בכל הקשור לאבחון הסיכון לנפילה בכלל ולנפילת המנוח בפרט", כתב.

כמו כן, נזף השופט מזרחי ברמב"ם על טענות סותרות בכתב ההגנה של בית החולים. ברמב"ם טענו כי המנוח היה עצמאי ולא נמצא בסכנת נפילה, ומאידך - שלמשפחה יש אשם תורם במותו, מאחר שידעה לכאורה על הסיכון לנפילתו. השופט קיבל את טענת בני המשפחה, כי הצוות הרפואי לא יידע אותם בסיכון לנפילת יקירם, והתריע על כך שבית החולים קבע נהלים למניעת נפילות, אך התכחש לתוקפם, ולא דאג לאמצעים פשוטים ביותר למניעת נפילות של מטופלים. לבסוף פסק השופט מזרחי פיצויים בסך של 1,081,119 שקלים, כולל הוצאות משפט, לטובת המשפחה.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי "פסק הדין התקבל אצלנו לאחרונה ואנו לומדים אותו. צר לנו על מותו. אנו סבורים כי הצוות קיבל החלטות נכונות במקרה הזה, המטופל היה עצמאי ונפל בעת שהלך בכוחות עצמו, ולאורך כל האירוע היה המטופל בהשגחה צמודה של הצוות הרפואי. הבירור והטיפול שקיבל ניתנו במהירות שהלמה את מצבו הרפואי. בית החולים בוחן את האפשרות להגשת ערעור על פסק הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully