וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו העביר לפוטין בקשה רשמית להענקת חנינה לנעמה יששכר

בפנייה שהוגשה גם בשמו של הנשיא ריבלין, ביקש ראש הממשלה מנשיא רוסיה לחון את יששכר, עליה נגזרו 7.5 שנות מאסר לאחר שנעצרה בגין החזקת סמים. השניים אף קראו להשבתה של יששכר לישראל. משפחת הצעירה הודתה לרה"מ: "מקווים שיחסיו עם פוטין יסייעו בשחרורה"

עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הערב (שלישי) בקשה רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להענקת חנינה לנעמה יששכר. נתניהו הגיש את הבקשה גם בשם נשיא המדינה ראובן ריבלין, והשניים אף קראו להחזרתה של הצעירה לישראל, לאחר שנגזרו עליה 7.5 שנות מאסר בגין 9.6 גרם חשש שנתפסו בתיקה בשדה התעופה במוסקבה.

משפחתה של יששכר הודתה לראש הממשלה על בקשת החנינה. "אנו מודים לראש ממשלת ישראל על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים", אמרו. "אנו מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר אתמול כי פוטין קיבל מנתניהו בקשה להעניק חנינה ליששכר. עם זאת, הוא הבהיר כי ישקול אותה "כשתגיע דרך הערוצים הדיפלומטיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. רויטרס
בקשת החנינה הרשמית הועברה. פוטין ונתניהו/רויטרס

במקביל, בתום הערכת מצב שקיימו בשב"ס יחד עם נציגי משרדי הממשלה הוחלט כי ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב יועבר לאגף בהשגחה בבית הכלא לצורך הבטחת שלומו. שר המשפטים אמיר אוחנה צפוי להכריע בימים הקרובים בעניינו של בורקוב, שנעצר בנתב"ג בדצמבר 2015. על פי ההערכה, אוחנה צפוי לאשר את הסגרתו של ההאקר לארצות הברית, למרות דרישת מוסקבה לבצע עסקת חילופי אסירים בינו לבין הצעירה הישראלית.

יו"ר הימין החדש איילת שקד סיפרה כי עסקה בהסגרתו של בורקוב בעת כהונתה כשרת המשפטים. "לפני כ-3-4 שנים קיבלנו בקשת הסגרה מארצות הברית", תיארה. "אני חתמתי על תחילת תהליך, יש לציין שזהו הליך ארוך, אחר כך מתקיים הליך משפטי בבית משפט אשר מחליט האם אותו עציר הוא בר הסגרה או לא". לדבריה, "אם הוא בר הסגרה, שר המשפטים צריך לחתום האם להסגיר אותו ואז מסגירים אותו. אני חתמתי את החתימה הראשונה ואז החל ההליך ההסגרה של בורקוב בבית המשפט. כאן הרוסים פנו אלי וביקשו שלא נסגיר אותו לארצות הברית ולאחר מכן ביקשו שהוא יוסגר לרוסיה".

שקד הוסיפה כי ראש הממשלה מטפל בעצמו בנושא הצעירה, מפאת רגישותו. היא הדגישה כי "ממשלת ישראל צריכה לעשות הכול כדי להחזיר את נעמה הביתה או שיקלו בעונשה".

עוד בוואלה!

שותפו של ההאקר הרוסי הוסגר לארה"ב לפני שנתיים: "שיתפתי פעולה עם א.ב"

לכתבה המלאה
נציגי ימינה, אילת שקד בבית הנשיא להמליץ על המועמד שלהם להרכבת הממשלה, 23 בספטמבר 2019. הדס פרוש/פלאש9, אתר רשמי
"ממשלת ישראל צריכה לעשות הכול כדי להחזיר את נעמה הביתה". שקד/אתר רשמי, הדס פרוש/פלאש9

ריבלין שיגר אתמול מכתב רשמי לפוטין בעניינה של יששכר בת ה-26, שנעצרה לפני כחצי שנה. "מכובדי הנשיא, כידיד העם היהודי ומדינת ישראל אני פונה אליך בעניינה של נעמה יששכר", כתב ריבלין. "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה".

לפי הודעתו של נתניהו, ששוחח עם האם יפה ואמר לה כי הוא פנה אישית לפוטין בעניינה של נעמה, גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה.

נעמה יששכר ומיטל הבת דודה שלה. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
"מודים לראש הממשלה". יששכר/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

אמה של נעמה, יפה יששכר, ביקרה אתמול את בתה בבית הכלא שבו היא מוחזקת במוסקבה. בשיחה עם וואלה! NEWS היא סיפרה אחר כך: "ישבנו, דיברנו עם מחיצה בינינו. יש לה הרבה כעס, הרבה תסכול, הרבה חששות. היא לא יודעת כמה זמן זה ייקח. היא אמרה 'אימא תוציאי אותי מפה, אני לא יכולה יותר'".

יששכר טענה כי בתה נעמה "עייפה ומותשת", חצי שנה אחרי שנעצרה. "ניסיתי לחזק אותה, אבל להכיל כזה דבר אחרי חצי שנה זה לא פשוט. היא חשבה שהחקירה תסתיים ונוציא אותה, אבל זה הסתבך", הסבירה האם.

(עדכון ראשון: 19:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully