וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצורך הבטחת שלומו: ההאקר הרוסי יועבר לאגף בהשגחה בכלא

15.10.2019 / 15:38

שירות בתי הסוהר ונציגי הממשלה דנו בתנאי החזקתו של אלכסיי בורקוב, שצפוי להיות מוסגר לארה"ב למרות דרישת מוסקבה לבצע עסקת חילופי אסירים בינו לבין נעמה יששכר. שב"ס: "עומדים בקשר עם משרדי הממשלה לגבי החזקתו של העצור בארץ עד לקבלת החלטה בעניינו"

עריכה: עמית שמחה

ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב יועבר לאגף בהשגחה בבית הכלא לצורך הבטחת שלומו - כך הוחלט היום (שלישי) בתום הערכת מצב שקיימו שירות בתי הסוהר יחד עם נציגי משרדי ממשלה רלוונטיים לגבי תנאי החזקתו. בשב"ס הבהירו כי הארגון "עומד בקשר עם משרדי הממשלה לגבי החזקתו של העצור בארץ עד לקבלת החלטה בעניינו".

שר המשפטים אמיר אוחנה צפוי להכריע בימים הקרובים בעניינו של בורקוב, שנעצר בנתב"ג בדצמבר 2015. על פי ההערכה, אוחנה צפוי לאשר את הסגרתו של ההאקר לארצות הברית, למרות דרישת מוסקבה לבצע עסקת חילופי אסירים בינו לבין הצעירה הישראלית נעמה יששכר. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה.

אלכסיי בורקוב -11 באוקטובר 2019. צילום מסך
שר המשפטים צפוי להכריע בעניין הסגרתו בימים הקרובים. בורקוב/צילום מסך

יששכר נעצרה לפני חצי שנה בנמל התעופה שרמייטבו במוסקבה בשל 9.6 גרם חשיש שנמצא בתיקה. בשבוע שעבר נגזרו עליה שבע שנות מאסר וחצי - עונש שבישראל טוענים שאינו פרופורציונלי. קרוביה של נעמה פתחו במימון המונים לכיסוי ההוצאות המשפטיות שלה.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו מוקדם יותר היום כי נתניהו יעביר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין פנייה רשמית לבקשת חנינה ליששכר או לשחרורה. זאת, לאחר שדובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי פוטין קיבל מנתניהו בקשה להעניק חנינה ליששכר, אך טען כ הוא ישקול אותה "כשתגיע דרך הערוצים הדיפלומטיים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה אף הוא למקבילו הרוסי וביקש את התערבותו בפרשה "מתוך חמלה ולפנים משורת הדין". במכתבו ביקש ריבלין להעניק חנינה לצעירה הישראלית ואמר כי "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה".

עוד בוואלה!

מנסים להציל את נעמה מהכלא הרוסי: "כל ההוצאות הולכות לגדול"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
צפוי להעביר בקשה לחנינה או שחרור של הצעירה הישראלית. נתניהו ופוטין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

יפה יששכר, אמה של הצעירה, ביקרה אותה אתמול בבית הכלא במוסקבה. בשיחה עם וואלה! NEWS היא סיפרה כי בתה עייפה ומותשת. "ישבנו, דיברנו עם מחיצה בינינו. יש לה הרבה כעס, הרבה תסכול, הרבה חששות", תיארה. "היא לא יודעת כמה זמן זה ייקח. היא אמרה 'אימא תוציאי אותי מפה, אני לא יכולה יותר'. ניסיתי לחזק אותה, אבל להכיל כזה דבר אחרי חצי שנה זה לא פשוט. היא חשבה שהחקירה תסתיים ונוציא אותה, אבל זה הסתבך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully