וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בלשכת רה"מ: נתניהו יבקש היום מפוטין חנינה לנעמה יששכר

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו יעביר לנשיא רוסיה פנייה רשמית בעניין שחרורה של הישראלית שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה במוסקבה. זאת, לאחר שבקרמלין אמרו שפוטין ישקול את הבקשה "לאחר שתגיע בערוצים הדיפלומטיים". אלקין: "שכל אחד ישקול אם לטוס לרוסיה"

עריכה: עמית שמחה

פרשת נעמה יששכר - עדכונים אחרונים:

  • גורמים בלשכת רה"מ: נתניהו יעביר היום בקשה רשמית לפוטין לחנינה ליששכר
  • דובר הקרמלין: פוטין ישקול את החנינה לאחר שתגיע דרך הערוצים הדיפלומטיים
  • אלקין: שכל אחד ישקול אם לטוס לרוסיה
  • קרוביה של נעמה פתחו במימון המונים: "אין מילים כמה זמן מחזק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יעביר היום (שלישי) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין פנייה רשמית לבקשת חנינה לישראלית נעמה יששכר או לשחרורה - כך אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה. זאת, לאחר שדובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי פוטין קיבל מנתניהו בקשה להעניק חנינה ליששכר, שצפויה להישלח ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה שרמייטבו במוסקבה, אך הוא ישקול אותה "כשתגיע דרך הערוצים הדיפלומטיים".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה מוקדם יותר לפוטין וביקש את התערבותו בפרשה "מתוך חמלה ולפנים משורת הדין". במכתבו ביקש ריבלין להעניק חנינה לנעמה ואמר כי "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר זאב אלקין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בטקס לציון יום הניצחו, 9 במאי 2018. רויטרס
"שכל אחד יעשה את שיקוליו". אלקין לצד נתניהו ופוטין, במאי 2018/רויטרס

השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר מוקדם יותר היום בריאיון לרשת ב' כי "כל אחד שנוסע לרוסיה צריך לשאול את עצמו אם הוא רוצה למצוא עצמו במצב של נעמה יששכר". אלקין האשים את רוסיה ב"חוסר מידתיות מוחלט בענישה" של יששכר. לדבריו, "זה לא סיפור פלילי רגיל. כל ההתנהלות במשפט הזה הייתה מאוד חשודה. זה סיפור פוליטי".

אלקין הדגיש כי "כל מיני סיפורים אחרים נגמרו. יש כאן משהו מאוד לא מידתי. די מהר היה ברור שזה לא המקרה שבגינו נענשה אלא משהו אחר". הוא הוסיף כי "היה ניסיון של ראש הממשלה לעשות הכול כדי להביא לשחרורה".

ברקע ההערכה שלפיה שר המשפטים אמיר אוחנה יאשר את הסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית, הבהיר אלקין כי "הסגרתו (לרוסיה) לא עומדת בשום קריטריון משפטי. אין שום היתכנות משפטית לבטל את ההסגרה האמריקנית והוא יוסגר לארצות הברית". ההחלטה להסגיר את בורקוב מגיעה למרות דרישת מוסקבה לבצע עסקת חילופי אסירים בינו לבין יששכר.

עוד בוואלה!

אמה של נעמה יששכר אחרי הביקור: "היא אמרה לי: תוציאי אותי מפה"

לכתבה המלאה

ההערכה: ההאקר הרוסי יוסגר לארה"ב

בורקוב הגיע לישראל כתייר ונעצר בנמל התעופה בן גוריון בדצמבר 2015. כתב האישום נגדו, במחוז המזרחי של מדינת וירג'יניה, הוגש ארבעה חודשים לפני כן. על פי כתב האישום, בין השנים 2009 ו-2013 הוא ניהל אתר אינטרנט מחתרתי שמכר נתונים של כ-150 אלף כרטיסי אשראי, רובם של אזרחים אמריקנים. בתחילת 2017 ביקשו גם השלטונות במוסקבה להסגירו לידיהם, בטענה כי גם ברוסיה הוגש נגדו כתב אישום דומה לזה שהוגש בארצות הברית.

אוחנה אמר בסוף השבוע כי בימים הקרובים תתקבל ההחלטה האם להסגיר את בורקוב, ואישר כי הוגשה בקשת הסגרה של רוסיה. לפי הודעתו של נתניהו, ששוחח עם יפה יששכר ואמר לה כי הוא פנה אישית לפוטין בעניינה של נעמה, גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה.

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
במוסקבה דורשים חילופי אסירים עם ההאקר הרוסי. יששכר/באדיבות המשפחה

במקביל, קרוביה של יששכר פתחו במימון המונים לכיסוי ההוצאות המשפטיות שלה. מיטל לזר, בת דודתה של נעמה שמפעילה את הפרויקט, טוענת שהמימון ישמש לכיסוי עורכי הדין והיועצים, אך גם "צוותים שעקצו אותנו ונעלמו - אנשים פרטיים שאמרו שרצו לעזור ולקחו מאיתנו כסף. בעקבות מה שקרה כל ההוצאות הולכות לגדול".

"כשהסיפור החל היו ארבעה חודשים שביקשו מהמשפחה לשמור על שקט, להיות תחת הרדאר. כשיצאנו לתקשורת, המשפחה פתחה את המאבק לכל הציבור, והשגנו 100 אלף שקלים", הוסיפה לזר. "יש הרבה אנשים שרוצים לתרום ולעזור, אז אנחנו נפתח חשבון בנק למטרה. המטרה המוגדרת היא לשלם על כל ההוצאות המשפטיות והיועצים עד שהם ישיבו את נעמה".

בת דודתה של נעמה אמרה כי "אנחנו לא יודעים איך להודות, וגם נעמה שיודעת שאנשים נרתמים בארץ, אמרה 'אימא, איך נודה לכל האנשים האלה? צריך לחשוב מה עושים עבורם כדי להראות להם שאנחנו מעריכים'. אין מילים בפי לכמה זה מחזק וכמה כוח החיזוק נותן למשפחה. אין זה מובן מאליו".

אלכסיי בורקוב -11 באוקטובר 2019. צילום מסך
צפוי להיות מוסגר לארה"ב. בורקוב/צילום מסך

אמה של נעמה, יפה יששכר, ביקרה אתמול את בתה בבית הכלא שבו היא מוחזקת במוסקבה. בשיחה עם וואלה! NEWS היא סיפרה אחר כך: "ישבנו, דיברנו עם מחיצה בינינו. יש לה הרבה כעס, הרבה תסכול, הרבה חששות. היא לא יודעת כמה זמן זה ייקח. היא אמרה 'אימא תוציאי אותי מפה, אני לא יכולה יותר'".

יששכר טענה כי בתה נעמה "עייפה ומותשת", חצי שנה אחרי שנעצרה בגלל 9.6 גרם חשיש. "ניסיתי לחזק אותה, אבל להכיל כזה דבר אחרי חצי שנה זה לא פשוט. היא חשבה שהחקירה תסתיים ונוציא אותה, אבל זה הסתבך", הסבירה יפה יששכר. בנוגע לבקשת החנינה מישראל הוסיפה האם: "הכעיס אותה שביקשו לחון אותה, אבל אמרתי לה שזו הדרך. אמרתי לה שהתקשורת לא תניח לזה".

(עדכון ראשון: 8:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully