וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין פנה לפוטין: פעל להענקת חנינה לנעמה יששכר

13.10.2019 / 14:26

נשיא המדינה ביקש את התערבותו האישית של נשיא רוסיה במכתב רשמי ששיגר אליו. "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה", כתב

עריכה: עמית שמחה

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר היום (ראשון) מכתב רשמי לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בעניינה של נעמה יששכר שנשפטה לשבע שנות מאסר וחצי. "מכובדי הנשיא, כידיד העם היהודי ומדינת ישראל אני פונה אליך בעניינה של נעמה יששכר", כתב ריבלין, "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה". דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, אמר היום כי הנשיא פוטין יודע לגבי המכתב וישקול את בקשת הנשיא לאחר שהמכתב יועבר בערוצים הדיפלומטיים.

הנשיא ביקש את התערבותו של פוטין בנושא, "מתוך חמלה ולפנים משורת הדין". "מדינת ישראל והעם היהודי מכירים לך תודה על רגישותך לחיי אדם ועל נכונתך לסכן את חיי חייליך על מנת לאתר ולהשיב את גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל. בשל המקרה המיוחד והאישי של נעמה יששכר אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית כדי שהיא תזכה לחנינה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".


בית משפט ברוסיה גזר את העונש הכבד על יששכר בת ה-26, שמחזיקה במקביל גם באזרחות אמריקנית, כחצי שנה לאחר שנעצרה בנמל התעופה שרמטייבו. זאת, לאחר שבתיקה נמצא חשיש בנמל התעופה במוסקבה.

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"הפשעה הרסנית על חייה". נעמה יששכר/באדיבות המשפחה

מוקדם יותר פנה נתנאל יששכר, אביה של נעמה, לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיפעיל לחץ על מנת לסייע לשחרורה של בתו. "אדוני ראש הממשלה, מדבר אליך נתנאל יששכר, אבא של נעמה", אמר יששכר בסרטון שפורסם ברשת פייסבוק, "אני פונה אליך כאבא אל אבא וכראש הממשלה שאני סמוך ובטוח שאתה עושה הכל בשביל לשחרר אותה. בבקשה ממך, תפעיל לחץ. תודה רבה".

בתוך כך, פעילים למען נעמה יששכר שלחו מכתבים לכמה חברי כנסת שונים וביקשו מהם להצהיר בפומבי על תמיכה בשחרורה. ברקע הפניות, שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, פרסמה הצהרה כזאת. "העונש שקיבלה נעמה יששכר לא מידתי ביחס לעבירה", צייצה שקד בטוויטר, "אני מצפה ממערכת המשפט ברוסיה לעשות משפט צדק בשלב העירעור. להבנתי ראש הממשלה פועל לפתרון הבעיה מול הדרגים הגבוהים ביותר ברוסיה. אני מאחלת לנעמה ולמשפחתה שתשוב בשלום ובמהרה הביתה".

עוד בוואלה!

אביה של נעמה יששכר לנתניהו: "כאבא אל אבא, בבקשה תפעיל לחץ"

לכתבה המלאה
נציגי סיעת יהדות התורה ליצמן וגפני נכנסים לבית הנשיא להמליץ על המועמד שלהם להרכבת הממשלה, 23 בספטמבר 2019. הדס פרוש/פלאש9, אתר רשמי
שיגר מכתב רשמי. נשיא המדינה ראובן ריבלין/אתר רשמי, הדס פרוש/פלאש9

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully