וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של הישראלית שנאסרה ברוסיה: "התחננתי לנתניהו שיעזור"

12.10.2019 / 15:24

ראש הממשלה הביע צער על העונש הכבד שהוטל על הצעירה הישראלית ברוסיה והבהיר כי ישראל פועלת להחזרתה לארץ. האם הביעה חשש שהתיק יעבור לידי ארה"ב: "אני לא יודעת איך נעבור את זה, יותר קל לי להתמודד עם המדינה"

עורך:שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול (שישי) עם יפה יששכר, אמה של נעמה עליה גזר בית המשפט ברוסיה 7.5 שנות מאסר לאחר שבתיקה נמצא חשיש בנמל התעופה במוסקבה. נתניהו הביע צער על העונש שהוטל על הצעירה הישראלית והבהיר כי ישראל פועלת להחזרתה לארץ. האם סיפרה כי ראש הממשלה "אמר שהוא מצטער על העונש הכבד שנתנו ברוסיה לנעמה. התחננתי בפניו שיעזור לי, הוא היחיד שיכול לעשות משהו, אין לי מישהו אחר לפניות אליו".

בעקבות הדרישה שהעלתה מוסקבה לבצע חילופי אסירים בין ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, הכלוא בישראל, לבין יששכר, אמרה האם כי נתניהו הבהיר "שזה לא פשוט כי בית המשפט העליון כבר הכריע בעניינו של הבחור ועכשיו צריך לשלוח אותו לארצות הברית. הם ינסו לפעול כדי שזה לא יקרה".

"אני לא יודעת איך נעבור את זה, לא יודעת מה יקרה אם העניין יעבור לידיים של האמריקנים", תיארה יששכר. "למרות שאני אמריקנית וגם נעמה אמריקנית, יותר קל לי להתמודד עם מדינת ישראל מאשר עם ארצות הברית. את רואה את החיבוק והאהבה הגדולה שאנחנו מקבלים פה, גם מהתקשורת, גם מהממשלה גם מהאזרחים, הדבר הזה לא יקרה אם הוא יועבר לארצות הברית".

נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"אין לי מישהו אחר לפניות אליו". נעמה ויפה יששכר/באדיבות המשפחה

דודה של יששכר, ישראל כהן, תיאר את אחייניתו כ"בת ערובה, חטופה במטרה להתמקח בשביל האקר רוסי". כהן אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "כמחזיקת קנאביס קלה, היא לא בליגה שלו (בורקוב), אז הן (הרשיות ברוסיה) שינו את האיומים להברחה וסחר כדי להעלות את ערכה".

ארצות הברית טרם הגיבה באופן רשמי לעונש המאסר הכבד שהוטל על יששכר, המחזיקה באזרחות אמריקנית. "מעט מאוד ידוע מעבר למה שדווח כאן, אבל האכזריות הרוסית היא מזעזעת", כתב בטוויטר שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר דן שפירו. "הם לא צריכים להתייחס אל נעמה יששכר כאל קלף מיקוח בתיק לא קשור".

עוד בוואלה!

חשד לרצח: צעיר בן 22 נורה למוות סמוך לאום אל-פחם

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך טקס האזכרה לחללי מלחמת יום כיפור, הר הרצל, ירושלים 10 באוקטובר 2019. עמוס בן גרשום, לע"מ, אתר רשמי
"הענישה שהתביעה הרוסית מבקשת אינה מידתית". ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, עמוס בן גרשום, לע"מ

נתניהו אמר אמש עוד לפני שניתן גזר הדין כי שוחח באופן אישי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעניינה של יששכר. נתניהו ביקש להקל בעונשה של יששכר ובתנאי החזקתה, אולם בקשות אלה לדברי לשכת ראש הממשלה טרם נענו על ידי התביעה הרוסית.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל באופן אישי בעניינה של נעמה יששכר בשבועות האחרונים", נמסר מלשכת נתניהו. "ראש הממשלה שוחח על כך עם הנשיא פוטין בביקורו בסוצ'י לפני מספר שבועות וחזר והעלה את הנושא בשיחתם הטלפונית השבוע. כמו כן, הרשויות בישראל פעלו בעניינה של יששכר במשך כל תקופת מעצרה. ישראל העבירה מסר ברור: הענישה שהתביעה הרוסית מבקשת אינה מידתית ואינה הולמת את אופי העבירה המיוחסת ליששכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully