וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 7.5 שנות מאסר לישראלית שנעצרה בגין החזקת סמים

ממשרד החוץ נמסר כי ישראל רואה בחומרה את פסק הדין שניתן בעניינה של נעמה יששכר בת ה-26, העצורה במדינה מאז אפריל לאחר שבתיקה נמצא חשיש. ראש הממשלה נתניהו ציין כי ביקש להקל בעונשה והבהיר כי לא ניתן לשחרר את ההאקר הכלוא בישראל

עורך:שאול אדם

בית משפט ברוסיה גזר היום (שישי) 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר, בת ה-26, שנעצרה בחודש אפריל במדינה לאחר שבתיקה נמצא חשיש בנמל התעופה במוסקבה. במשרד החוץ בישראל מתחו ביקורת חריפה נגד השלטונות ברוסיה והצהירו כי הם רואים את פסק הדין בחומרה. "מדובר בענישה כבדה וחסרת פרופורציות כלפי צעירה ישראלית ללא עבר פלילי, שהייתה בטיסת מעבר בשדה התעופה במוסקבה, בדרכה לישראל", הסבירו במשרד החוץ. "לצערנו, השלטונות הרוסיים לא נענו עד כה להפצרותנו לטפל במקרה בהלימה לנסיבות מעצרה".

העונש הכבד שנגזר על יישכרף בא לאחר שגורם ישראלי רשמי אישר כי הייתה דרישה מצד רוסיה לבצע חילופי אסירים בין האקר רוסי המוחזק במעצר בישראל לבין יששכר. ההאקר, אלכסיי בורקוב, נעצר ב-2016 בישראל ועתיד להיות מסגר לידי ארצות הברית.

יפה יששכר, אמה של נעמה, אמרה כי מדובר במקרה חמור ביותר וכי גזר הדין בעניין בתה אינו הגיוני. "עושים פוליטיקה על הגב של הבת שלי", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "ראש הממשלה נתניהו יצטרך לעזור לי להוציא אותה משם, אני לא יודעת מה הדרישות של הרוסים, רק הוא יודע".

נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
תשלח ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה. נעמה יששכרו ואמה/באדיבות המשפחה

זמן קצר לאחר מכן הוסיפו בני משפחתה של נעמה כי הם "בהלם מכך שרוסיה החליטה לחטוף את נעמה ולהחזיק אותה כבת ערובה". הם טענו כי "היא לא פושעת ומקומה אינו בכלא הרוסי. אנו פונים לראש ממשלת ישראל לבקשת עזרה - נעמה לא תחזיק מעמד בכלא הרוסי אנא הוצא אותה משם.
אנו מבקשים מכל יהודי ויהודיה באשר הם בעולם, אנא התפללו לשחרורה המהיר של נעמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי שוחח באופן אישי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעניינה של נעמה יששכר. נתניהו ביקש להקל בעונשה ובתנאי החזקתה, אולם בקשות אלה לדברי לשכת ראש הממשלה טרם נענו על ידי התביעה הרוסית.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל באופן אישי בעניינה של נעמה יששכר בשבועות האחרונים", נמסר מלשכת נתניהו. "ראש הממשלה שוחח על כך עם הנשיא פוטין בביקורו בסוצ'י לפני מספר שבועות וחזר והעלה את הנושא בשיחתם הטלפונית השבוע. כמו כן, הרשויות בישראל פעלו בעניינה של יששכר במשך כל תקופת מעצרה. ישראל העבירה מסר ברור: הענישה שהתביעה הרוסית מבקשת אינה מידתית ואינה הולמת את אופי העבירה המיוחסת ליששכר".

עוד נמסר כי "גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של אלכסיי בורקוב, האקר רוסי הכלוא בישראל, לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה. לאחר פגישתם של ראש הממשלה והנשיא פוטין בסוצ'י, התקשר ראש הממשלה לאימה של נעמה ועידכן אותה בשיחה".

זמן קצר לאחר מכן נמסר מלשכת נתניהו כי "ראש הממשלה מעריך מאוד את הנכונות של הנשיא פוטין להקדיש זמן לנושא ומקווה שהמאמץ יישא פרי בהמשך".

עוד בוואלה!

נתניהו ביקש מפוטין להקל בעונשה של הישראלית: "ענישה לא מידתית"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
שוחחו בנושא במהלך הביקור בסוצ'י. נתניהו פוטין בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

בעניין חילופי העצורים, אמר הגורם כי ישראל סירבה להצעה הרוסית מאחר שארצות הברית כבר דרשה את הסגרת ההאקר, ובית המשפט העליון כבר אישר את ההסגרה. לדבריו, קיים חשש שבית המשפט הרוסי יגזור על יששכר עונש כבד בכדי להפעיל לחץ על ישראל בעניין ההאקר.

הגורם הישראלי הוסיף כי העובדה שיששכר מחזיקה גם באזרחות אמריקנית מעלה את ערכה כקלף מיקוח עבור מוסקבה. במקביל ללחץ על ישראל, הרוסים מנסים ללחוץ גם על ארצות הברית לוותר על בקשת ההסגרה של ההאקר - שכלוא בישראל על עבירות שביצע בארצות הברית. בעקבות בקשת ההסגרה של רשויות אכיפת החוק האמריקניות, כל הנסיונות לפנות לרוסים בעניינה של יששכר נתקלו בחומה בצורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully