וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דינה של ישראלית הנאשמת ברוסיה בהחזקת סמים יינתן היום: "מוחזקת בתא לבד"

11.10.2019 / 11:45

נעמה יששכר, צעירה ישראלית בת 26, עצורה מאפריל ברוסיה, לאחר שבתיקה נמצא חשיש בעת שעצרה בשדה"ת במוסקבה בחזרה לישראל מהודו. אימה אמרה כי גזר דינה עתיד להינתן בשעות הצהריים, ואם לא תשתחרר, היא צפויה לשבת מאסר ממושך. "העו"ד אומר לי שנרקם משהו מאחורי הקלעים"

נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
צפויה לשבת מאסר ממושך. נעמה עם אימה יפה/באדיבות המשפחה

נעמה יששכר, צעירה ישראלית בת 26, מוחזקת בכלא ברוסיה מאז אפריל בגין אחזקת סמים שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה במוסקבה בדרך חזרה ארצה מהודו. גזר הדין בעניינה עתיד להינתן היום (שישי) בשעות הצהריים בבית המשפט הרוסי.

יפה יששכר, אימה של נעמה, סיפרה על ההתמודדות מאז מעצרה. "אני כבר חצי שנה ברוסיה, קודם כל לחזק אותה. כל שבוע אני מנסה להכניס לה אוכל ודברים". האם סיפרה כי היא מבקרת את ביתה לפחות פעם בחודש, לאחר שבעבר היה ניתוק ביניהן כי הרשויות לא הסכימו להן להיפגש. "גם אתמול העברתי לה דברים, שתדע שאני איתה. היא בכלא רוסי. בגלל שהגזר דין היום בארבע הם מחזיקים אותה בתחנת משטרה בתא לבד".

הצעירה נעצרה באפריל האחרון בשדה התעופה במוסקבה, לאחר שהתגלה בתרמילה 9.6 גרם של חשיש הודי. נעמה הייתה אמורה לשוב ארצה לאחר טיול בהודו, ועצרה ל"קונקשן" בבירה הרוסית. אם תימצא אשמה, היא עתידה להיכלא למספר שנים. על פי דיווח באתר החדשות הרוסי RT, הציע משרד החוץ הרוסי לישראל לבצע עסקת חליפין, שבה יוסגר אלכסיי בורקוב, האקר רוסי שנעצר בישראל ב-2016 לארצות הברית, תמורת העברתה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שעצורה במוסקבה זה כחצי שנה בשל חשד להברחת סמים, לישראל.

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"היא כבר נשברת, למרות שהיא ילדה חזקה". נעמה יששכר/באדיבות המשפחה

על הדיווחים כי יש מגעים לשחררה, אמרה האם יפה, "לא ידוע לי, העורך דין שלי אומר לי כבר חודשים שיש משהו מאחורי הקלעים ושזה משהו פוליטי אני סירבתי להאמין. הגזר דין הוא בארבע, אם הם לא יצליחו עד אז לפעול לשחרר אותה אז היא תקבל מאסר, ככה אני רואה את זה".

"אני חוששת מאוד, אני בין תקווה לייאוש. אני מקבלת מסר כזה ומסר כזה ותפילות, אני משתמשת בהכל, בקשרים, רבנים, אני עושה הכל", סיפרה יפה. "הגיעו אליי כל מיני נוכלים, ניצלו את המצב שלי ונפלתי בפח". על נעמה אמרה יפה כי "היא כבר נשברת, למרות שהיא ילדה חזקה, היוגה והמדיטציה מחזיק אותה, אבל היא יכולה להישבר. כמה אני יכולה לחזק אותה? במשפט האחרון היא אמרה לי: 'אני רואה שאת חוששת, את מסתירה משהו', אמרתי: 'לא, פועלים למענך'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully