וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביקש מפוטין להקל בעונשה של הישראלית: "ענישה לא מידתית"

בהודעה מטעם רה"מ נמסר כי פעל באופן אישי בעניינה של נעמה יששכר העצורה ברוסיה מאז אפריל בגין החזקת חשיש. "ישראל העבירה מסר ברור: הענישה אינה הולמת את העבירה". בעניין שחרור ההאקר העצור בישראל הוסיף: אין אפשרות למנוע הסגרתו

עורך:שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שישי) כי שוחח באופן אישי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעניינה של נעמה יששכר, הישראלית בת ה-26 העצורה במדינה בגין החזקת חשיש. נתניהו ביקש להקל בעונשה של יששכר ובתנאי החזקתה, אולם בקשות אלה לדברי לשכת ראש הממשלה טרם נענו על ידי התביעה הרוסית.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל באופן אישי בעניינה של נעמה יששכר בשבועות האחרונים", נמסר מלשכת נתניהו. "ראש הממשלה שוחח על כך עם הנשיא פוטין בביקורו בסוצ'י לפני מספר שבועות וחזר והעלה את הנושא בשיחתם הטלפונית השבוע. כמו כן, הרשויות בישראל פעלו בעניינה של יששכר במשך כל תקופת מעצרה. ישראל העבירה מסר ברור: הענישה שהתביעה הרוסית מבקשת אינה מידתית ואינה הולמת את אופי העבירה המיוחסת ליששכר".

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
נעמה יששכר, הישראלית העצורה ברוסיה על החזקת סמים/באדיבות המשפחה

עוד נמסר כי "גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה. לאחר פגישתם של ראש הממשלה והנשיא פוטין בסוצ'י, התקשר ראש הממשלה לאימה של נעמה ועידכן אותה בשיחה".

מוקדם יותר אישר גורם ישראלי רשמי כי הייתה דרישה מצד רוסיה לבצע חילופי אסירים בין ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, הכלוא בישראל, לבין יששכר. על פי הגורם, ישראל סירבה להצעה הרוסית מאחר שארצות הברית כבר דרשה את הסגרת ההאקר, ובית המשפט העליון כבר אישר את ההסגרה. לדבריו, קיים חשש שבית המשפט הרוסי יגזור על יששכר עונש כבד בכדי להפעיל לחץ על ישראל בעניין ההאקר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו. ה-9 לספטמבר 2019. רויטרס
ביקש להקל בעונש. ראש הממשלה נתניהו/רויטרס

הגורם הישראלי הוסיף כי העובדה שיששכר מחזיקה גם באזרחות אמריקנית מעלה את ערכה כקלף מיקוח עבור מוסקבה. במקביל ללחץ על ישראל, הרוסים מנסים ללחוץ גם על ארצות הברית לוותר על בקשת ההסגרה של ההאקר - שכלוא בישראל על עבירות שביצע בארצות הברית. בעקבות בקשת ההסגרה של רשויות אכיפת החוק האמריקניות, כל הנסיונות לפנות לרוסים בעניינה של יששכר נתקלו בחומה בצורה.

נעמה יששכר, צעירה ישראלית בת 26, מוחזקת בכלא ברוסיה מאז אפריל בגין אחזקת סמים שנמצאו בתרמילה, בעת שעצרה בשדה התעופה במוסקבה בדרך חזרה ארצה מהודו. גזר הדין בעניינה עתיד להינתן היום בשעות הצהריים בבית המשפט הרוסי.

"מנסים לחזק"

יפה יששכר, אימה של נעמה, סיפרה על ההתמודדות מאז מעצרה. "אני כבר חצי שנה ברוסיה, קודם כל לחזק אותה. כל שבוע אני מנסה להכניס לה אוכל ודברים". האם סיפרה כי היא מבקרת את ביתה לפחות פעם בחודש, לאחר שבעבר היה ניתוק ביניהן כי הרשויות לא הסכימו להן להיפגש. "גם אתמול העברתי לה דברים, שתדע שאני איתה. היא בכלא רוסי. בגלל שהגזר דין היום בארבע הם מחזיקים אותה בתחנת משטרה בתא לבד".

על הדיווחים כי יש מגעים לשחררה, אמרה האם יפה, "לא ידוע לי, העורך דין שלי אומר לי כבר חודשים שיש משהו מאחורי הקלעים ושזה משהו פוליטי אני סירבתי להאמין. הגזר דין הוא בארבע, אם הם לא יצליחו עד אז לפעול לשחרר אותה אז היא תקבל מאסר, ככה אני רואה את זה".

הצעירה נעצרה באפריל האחרון בשדה התעופה במוסקבה, לאחר שהתגלה בתרמילה 9.6 גרם של חשיש הודי. נעמה הייתה אמורה לשוב ארצה לאחר טיול בהודו, ועצרה ל"קונקשן" בבירה הרוסית. אם תימצא אשמה, היא עתידה להיכלא למספר שנים.

(עדכון ראשון 14:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully