וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של נעמה יששכר לנתניהו: "כאבא אל אבא, בבקשה תפעיל לחץ"

נתנאל יששכר פרסם ברשת פייסבוק סרטון ובו פנה לראש הממשלה, בבקשה שיסייע לשחרור בתו, שנשפטה למאסר ממושך ברוסיה. "אני סמוך ובטוח שאתה עושה הכל בשביל לשחרר אותה", אמר בסרטון הקצר

עריכה: עמית שמחה

נתנאל יששכר, אביה של נעמה יששכר, שנשפטה לשבע וחצי שנות מאסר פנה הלילה (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיפעיל לחץ על מנת לסייע לשחרורה של בתו. "אדוני ראש הממשלה,
מדבר אליך נתנאל יששכר, אבא של נעמה", אמר יששכר בסרטון שפורסם ברשת פייסבוק, "אני פונה אליך כאבא אל אבא וכראש הממשלה שאני סמוך ובטוח שאתה עושה הכל בשביל לשחרר אותה. בבקשה ממך, תפעיל לחץ. תודה רבה".

בית משפט ברוסיה גזר את העונש הכבד על יששכר בת ה-26, שמחזיקה במקביל גם באזרחות אמריקנית, כחצי שנה לאחר שנעצרה בנמל התעופה שרמטייבו. זאת, לאחר שבתיקה נמצא חשיש בנמל התעופה במוסקבה.

מוקדם יותר היום פעילים למען נעמה יששכר שלחו מכתבים לכמה חברי כנסת שונים וביקשו מהם להצהיר בפומבי על תמיכה בשחרורה. ברקע הפניות, שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, פרסמה הצהרה כזאת. "העונש שקיבלה נעמה יששכר לא מידתי ביחס לעבירה", צייצה שקד בטוויטר, "אני מצפה ממערכת המשפט ברוסיה לעשות משפט צדק בשלב העירעור. להבנתי ראש הממשלה פועל לפתרון הבעיה מול הדרגים הגבוהים ביותר ברוסיה. אני מאחלת לנעמה ולמשפחתה שתשוב בשלום ובמהרה הביתה".

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
נעמה יששכר/באדיבות המשפחה

אמש אמרה אחותה של יששכר כי היא "פשוט קורבן, ילדה שמשתמשים בה כבת ערובה". ליעד גולדברג, המתגוררת בארצות הברית, הסבירה כי מעצרה של אחותה הוא "עניין פוליטי לגמרי".

לדבריה, "מענישים את אחותי על תשעה גרם. הם רוצים את ההאקר הרוסי ובגלל זה מחזיקים את נעמה. אם הוא יועבר לארצות הברית, אנחנו לא יודעים מה יהיה. זה סיפור נורא. נעמה פשוט נפלה על האדם הלא נכון. הענישו אותה מספיק".

גולדברג ציינה כי בארצות הברית עדיין אין התייחסות לפרשה. "אנחנו לא בקשר עם הממשל, אבל הם גם צריכים להיות מודיעים למה שקורה", אמרה. "עכשיו כשארצות הברית נכנסה לתמונה גם עליהם צריך להשפיע, אבל זה יהיה מאוד קשה כי ארצות הברית היא גדולה מאוד, והסיפור של נעמה הוא פשוט מחט בערימת שחט. אנחנו מפחדים שהוא יתמוסס". היא הוסיפה כי "אנחנו מקווים שנוכל ליצור קשר עם פוליטיקאי בארצות הברית או עם אנשי קשר מהממשל".

עוד בוואלה!

אחותה של נעמה יששכר שעצורה ברוסיה: "נפלה קורבן לפוליטיקה"

לכתבה המלאה
נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
נעמה יששכר יחד עם אמה/באדיבות המשפחה

נתניהו שוחח בשישי עם יפה יששכר, אמה של נעמה, והביע צער על העונש שהוטל על הצעירה הישראלית והבהיר כי ישראל פועלת להחזרתה לארץ. האם סיפרה כי ראש הממשלה "אמר שהוא מצטער על העונש הכבד שנתנו ברוסיה לנעמה. התחננתי בפניו שיעזור לי, הוא היחיד שיכול לעשות משהו, אין לי מישהו אחר לפניות אליו".

בעקבות הדרישה שהעלתה מוסקבה לבצע חילופי אסירים בין ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, הכלוא בישראל, לבין יששכר, אמרה האם כי נתניהו הבהיר "שזה לא פשוט כי בית המשפט העליון כבר הכריע בעניינו של הבחור ועכשיו צריך לשלוח אותו לארצות הברית. הם ינסו לפעול כדי שזה לא יקרה".

"אני לא יודעת איך נעבור את זה, לא יודעת מה יקרה אם העניין יעבור לידיים של האמריקנים", תיארה יששכר. "למרות שאני אמריקנית וגם נעמה אמריקנית, יותר קל לי להתמודד עם מדינת ישראל מאשר עם ארצות הברית. את רואה את החיבוק והאהבה הגדולה שאנחנו מקבלים פה, גם מהתקשורת, גם מהממשלה גם מהאזרחים, הדבר הזה לא יקרה אם הוא יועבר לארצות הברית".

(עדכון ראשון: 09:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully