וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותה של נעמה יששכר שעצורה ברוסיה: "נפלה קורבן לפוליטיקה"

12.10.2019 / 23:02

ליעד גולדברג, אחותה של נעמה שמתגוררת בארה"ב, אמרה על רקע הלחץ ממוסקבה להסגרתו של ההאקר הרוסי כי "משתמשים בה כבת ערובה". במשפחה חוששים מהאפשרות שיוסגר לידי ארצות הברית: "לא יודעים מה יקרה"

-

אחותה של נעמה יששכר, הישראלית שצפויה להישלח ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה, אמרה הערב (שבת) כי היא "פשוט קורבן, ילדה שמשתמשים בה כבת ערובה". ליעד גולדברג, המתגוררת בארצות הברית, הסבירה כי מעצרה של אחותה לאחר שבתיקה נמצא חשיש בנמל התעופה במוסקבה. הוא "עניין פוליטי לגמרי".

לדבריה, "מענישים את אחותי על תשעה גרם. הם רוצים את ההאקר הרוסי ובגלל זה מחזיקים את נעמה. אם הוא יועבר לארצות הברית, אנחנו לא יודעים מה יהיה. זה סיפור נורא. נעמה פשוט נפלה על האדם הלא נכון. הענישו אותה מספיק".

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
יששכר/באדיבות המשפחה

גולדברג ציינה כי בארצות הברית עדיין אין התייחסות לפרשה. "אנחנו לא בקשר עם הממשל, אבל הם גם צריכים להיות מודיעים למה שקורה", אמרה. "עכשיו כשארצות הברית נכנסה לתמונה גם עליהם צריך להשפיע, אבל זה יהיה מאוד קשה כי ארצות הברית היא גדולה מאוד, והסיפור של נעמה הוא פשוט מחט בערימת שחט. אנחנו מפחדים שהוא יתמוסס". היא הוסיפה כי "אנחנו מקווים שנוכל ליצור קשר עם פוליטיקאי בארצות הברית או עם אנשי קשר מהממשל".

בית משפט ברוסיה גזר את העונש הכבד על יששכר בת ה-26, שמחזיקה במקביל גם באזרחות אמריקנית, כחצי שנה לאחר שנעצרה בנמל התעופה שרמטייבו. חברתה של נעמה פרסמה הערב את שיחת הטלפון האחרונה של נעמה לפני מעצרה. "שמעי, כנראה שאני בצרות יותר גדולות ממה שקיווינו. אני לא מבינה ולא יודעת. זה מרגיש כמו סרט. למי אני מחכה? למה אני מחכה? אני אבודה, אין לי מה לעשות כבר", נשמעת נעמה בהקלטה. לאחר מכן אמרה: "משטרה... אם הם לוקחים אותי זה חייב להיות בחוץ".

עוד בוואלה!

שורת מעשי הונאה: ההאקר הרוסי ותסבוכת ההסגרה

לכתבה המלאה
אלכסיי בורקוב -11 באוקטובר 2019. צילום מסך
בורקוב/צילום מסך

בחדשות 12 פורסמה הקלטתה של יששכר בפנייתה אל השופט. "כבוד השופט, אני מודעת לכך שנהגתי בחוסר אחריות לפני הטיסה שלי והייתי צריכה להיות מודעת לכל החפצים. אני מודה באישום ההחזקה, אולם אני חושבת שאישום הברחה לא סביר ובלתי חוקי", נשמעת יששכר בהקלטה. "המשטרה לקחה אותי בזמן שכבר ניסיתי לעלות לטיסה ההמשך הביתה אני שזהו נושא שנלקח ברצינות רבה ברוסיה, אבל אני מתחננת בפניכם להכיר שזו טעות אחת שלי".

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר מוקדם יותר כי בימים הקרובים תתקבל החלטה אם להסגיר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארצות הברית. אוחנה אמר בריאיון בערוץ 13 כי בית המשפט המחוזי והעליון קבעו שבורקוב הוא בר הסגרה ואישר שמונחת גם בקשת הסגרה של הרוסים. "אני אשקול את ההחלטה בכובד ראש ואקבל את ההחלטה בימים הקרובים", אמר.

נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
יששכר עם אמה/באדיבות המשפחה

הסגרתו של בורקוב לארצות הברית, שם תלוי ועומד נגדו כתב אישום בגין שורת מעשי הונאה בכרטיסי אשראי, ממתינה לאישורו של אוחנה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי פנה באופן אישי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעניינה של יששכר, אולם בהודעתו צוין כי גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה.

שר החוץ ישראל כץ אמר כי נעמה ישכר "נפלה קורבן. על כתפיה יש שתי מעצמות". בריאיון בחדשות 12 כץ אמר כי בחודשים האחרונים ישראל ניסתה לפעול בצורה שקטה מול הרוסים כדי "למנוע את התסריט הקשה ושזה ייסגר וייגמר לפני פסק הדין בצורה שקטה". לדבריו, הנושא של ההסגרה של בורקוב לא עלה באופן פורמלי במגעים מול הרוסים לשחרורה של יששכר אבל הוסיף כי "כל אחד מבין שיש ברקע. דברים גם ההסגרה האמריקאית וגם בהתנגדות הרוסית. חזרנו כמעט לימי המלחמה הקרה".

נעמה יששכר שנכלאה ברוסיה על החזקת סמים עם חברה שלה. אתר רשמי
נעמה יששכר וחברתה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully