וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של נעמה יששכר צפויה לבקר אותה בכלא: "מקווה להרגיע אותה"

14.10.2019 / 11:56

אם הצעירה הישראלית שנשפטה לשבע שנות מאסר וחצי ברוסיה סיפרה בהתרגשות על האפשרות כי תפגוש היום את בתה. "אני רוצה לעשות לה סדר ולהסביר לה איפה אנחנו עומדים. יש קצת הקלה"

עריכה: עמית שמחה

יפה יששכר, אמה של נעמה שנשפטה לשבע שנות מאסר וחצי ברוסיה, צפויה לפגוש היום (שני) את בתה בבית הכלא במוסקבה. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפרה יששכר כי "אני מצפה לבוא לראות אותה. אני יודעת שהיא בתהיות, אני רוצה לעשות לה סדר, להסביר לה למה היא יכולה לקוות, איפה אנחנו עומדים ולשמוע למה היא מצפה".

האם סיפרה כי השופט סירב לאשר לשתיים לשוחח טלפונית. "אני לא מבינה למה, לכל אסיר מאשרים", מחתה. עם זאת, לדבריה "יש קצת הקלה. בכל זאת מדובר בבוקר מתוח. מקווה שאוכל להספיק לדבר ולהרגיע אותה".

בית משפט ברוסיה גזר את העונש הכבד על יששכר בת ה-26, שמחזיקה במקביל גם באזרחות אמריקנית, כחצי שנה לאחר שנעצרה בנמל התעופה שרמטייבו. זאת, לאחר שבתיקה נמצא חשיש בנמל התעופה במוסקבה.

נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"יש קצת הקלה". נעמה ויפה יששכר/באדיבות המשפחה

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר אתמול מכתב רשמי לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בעניינה של יששכר. "מכובדי הנשיא, כידיד העם היהודי ומדינת ישראל אני פונה אליך בעניינה של נעמה יששכר", כתב ריבלין, "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה". דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, אמר כי הנשיא פוטין יודע לגבי המכתב וישקול את בקשת הנשיא לאחר שהמכתב יועבר בערוצים הדיפלומטיים.

ריבלין ביקש את התערבותו של פוטין בנושא, "מתוך חמלה ולפנים משורת הדין". "מדינת ישראל והעם היהודי מכירים לך תודה על רגישותך לחיי אדם ועל נכונתך לסכן את חיי חייליך על מנת לאתר ולהשיב את גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל. בשל המקרה המיוחד והאישי של נעמה יששכר אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית כדי שהיא תזכה לחנינה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".

עוד בוואלה!

מעיני הנחקרים: כך נראים מבפנים חדרי החקירות במשטרה

לכתבה המלאה
אלכסיי בורקוב -11 באוקטובר 2019. צילום מסך
"בית המשפט העליון כבר הכריע בעניינו". ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב/צילום מסך

ביום שישי האחרון שוחחה האם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהביע צער על העונש שהוטל על בתה והבהיר כי ישראל פועלת להחזרתה לארץ. יששכר סיפרה כי ראש הממשלה "אמר שהוא מצטער על העונש הכבד שנתנו ברוסיה לנעמה. התחננתי בפניו שיעזור לי, הוא היחיד שיכול לעשות משהו, אין לי מישהו אחר לפניות אליו".

בעקבות הדרישה שהעלתה מוסקבה לבצע חילופי אסירים בין ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, הכלוא בישראל, לבין יששכר, אמרה האם כי נתניהו הבהיר "שזה לא פשוט כי בית המשפט העליון כבר הכריע בעניינו של הבחור ועכשיו צריך לשלוח אותו לארצות הברית. הם ינסו לפעול כדי שזה לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully