וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בקשת ישראל: פוטין ישקול להעניק חנינה לישראלית נעמה יששכר

דובר הקרמלין אמר לרשת המקומית RT כי נשיא רוסיה קיבל את הבקשה הישראלית להעניק חנינה ליששכר, שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה במוסקבה. לדבריו, פוטין ישקול את הבקשה לאחר שתגיע בערוצים הדיפלומטיים

עריכה: עמית שמחה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישקול להעניק חנינה לישראלית נעמה יששכר - כך הודיע דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, שצוטט ברשת המקומית RT. פסקוב הודיע כי התקבלה בקשה מישראל להעניק חנינה ליששכר, שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה במוסקבה. "אנחנו יודעים שבקשתו של נתניהו התקבלה. אחרי שהיא תגיע דרך הערוצים הדיפלומטיים, היא תישקל על ידי נשיא רוסיה", אמר דובר הקרמלין.

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר אתמול מכתב רשמי לפוטין בעניינה של יששכר. "מכובדי הנשיא, כידיד העם היהודי ומדינת ישראל אני פונה אליך בעניינה של נעמה יששכר", כתב ריבלין. "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה".

ריבלין ביקש את התערבותו של פוטין בנושא, "מתוך חמלה ולפנים משורת הדין". לדבריו, "מדינת ישראל והעם היהודי מכירים לך תודה על רגישותך לחיי אדם ועל נכונתך לסכן את חיי חייליך על מנת לאתר ולהשיב את גופתו של חלל צה"ל זכריה באומל. בשל המקרה המיוחד והאישי של נעמה יששכר אני פונה אליך ומבקש את התערבותך האישית כדי שהיא תזכה לחנינה מתוך חמלה ולפנים משורת הדין".

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
תפגוש את אמה. יששכר/באדיבות המשפחה

רוסיה הטילה את העונש הכבד על יששכר בת ה-26, שנעצרה בחודש אפריל לאחר שנמצאו 9.6 גרם סמים בתיקה בנמל התעופה שרמטייבו. יפה יששכר, אמה של נעמה, צפויה לפגוש את בתה בבית הכלא במוסקבה. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפרה יששכר כי "אני מצפה לבוא לראות אותה. אני יודעת שהיא בתהיות, אני רוצה לעשות לה סדר, להסביר לה למה היא יכולה לקוות, איפה אנחנו עומדים ולשמוע למה היא מצפה".

האם סיפרה כי השופט סירב לאשר לשתיים לשוחח טלפונית. "אני לא מבינה למה, לכל אסיר מאשרים", מחתה. עם זאת, לדבריה "יש קצת הקלה. בכל זאת מדובר בבוקר מתוח. מקווה שאוכל להספיק לדבר ולהרגיע אותה".

עוד בוואלה!

אוחנה: בימים הקרובים יוחלט אם להסגיר לארה"ב את ההאקר הרוסי

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה באשגאבאט, בירת טורקמניסטן. 11 באוקטובר 2019. רויטרס
ישקול את הבקשה. פוטין/רויטרס

ביום שישי האחרון שוחחה האם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהביע צער על העונש שהוטל על בתה והבהיר כי ישראל פועלת להחזרתה לארץ. יששכר סיפרה כי ראש הממשלה "אמר שהוא מצטער על העונש הכבד שנתנו ברוסיה לנעמה. התחננתי בפניו שיעזור לי, הוא היחיד שיכול לעשות משהו, אין לי מישהו אחר לפניות אליו".

בעקבות הדרישה שהעלתה מוסקבה לבצע חילופי אסירים בין ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, הכלוא בישראל, לבין יששכר, אמרה האם כי נתניהו הבהיר "שזה לא פשוט כי בית המשפט העליון כבר הכריע בעניינו של הבחור ועכשיו צריך לשלוח אותו לארצות הברית. הם ינסו לפעול כדי שזה לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully