וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים להציל את נעמה מהכלא הרוסי: "כל ההוצאות הולכות לגדול"

15.10.2019 / 11:44

במשפחתה של יששכר, שנשלחה ל-7.5 שנות מאסר ברוסיה, פתחו במימון המונים לכיסוי ההוצאות המשפטית. "אנשים עקצו אותנו ונעלמו", הם טוענים. בת דודתה מיטל סיפרה כי הושגו כבר 100 אלף שקלים הודות לציבור הישראלי: "נעמה יודעת שנרתמים בארץ, אין מילים כמה זה מחזק"

עריכה: עמית שמחה

פרשת נעמה יששכר - עדכונים אחרונים:

  • קרוביה של נעמה פתחו במימון המונים: "אין מילים כמה זמן מחזק"
  • גורמים בלשכת רה"מ: נתניהו יעביר היום בקשה רשמית לפוטין לחנינה ליששכר
  • דובר הקרמלין: פוטין ישקול את החנינה לאחר שתגיע דרך הערוצים הדיפלומטיים

קרוביה של נעמה יששכר, הישראלית שנשלחה למאסר ממושך ברוסיה לאחר שנתפסה עם חשיש בנמל התעופה במוסקבה, פתחו במימון המונים לכיסוי ההוצאות המשפטיות שלה. מיטל לזר, בת דודתה של נעמה שמפעילה את הפרויקט, טוענת שהמימון ישמש לכיסוי עורכי הדין והיועצים, אך גם "צוותים שעקצו אותנו ונעלמו - אנשים פרטיים שאמרו שרצו לעזור ולקחו מאיתנו כסף. בעקבות מה שקרה כל ההוצאות הולכות לגדול".

חצי שנה חלפה מאז שנעצרה יששכר בנמל התעופה שרמייטבו בשל 9.6 גרם סמים. בשבוע שעבר נגזרו עליה 7.5 שנות מאסר - עונש שבישראל טוענים שאינו פרופורציונלי. "כשהסיפור החל היו ארבעה חודשים שביקשו מהמשפחה לשמור על שקט, להיות תחת הרדאר. כשיצאנו לתקשורת, המשפחה פתחה את המאבק לכל הציבור, והשגנו 100 אלף שקלים", הוסיפה לזר.

נעמה יששכר, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"אנחנו לא יודעים איך להודות". נעמה יששכר/באדיבות המשפחה

לזר הוסיפה כי "יש הרבה אנשים שרוצים לתרום ולעזור, אז אנחנו נפתח חשבון בנק למטרה. המטרה המוגדרת היא לשלם על כל ההוצאות המשפטיות והיועצים עד שהם ישיבו את נעמה".

בת דודתה של נעמה אמרה כי "אנחנו לא יודעים איך להודות, וגם נעמה שיודעת שאנשים נרתמים בארץ, אמרה 'אימא, איך נודה לכל האנשים האלה? צריך לחשוב מה עושים עבורם כדי להראות להם שאנחנו מעריכים'. אין מילים בפי לכמה זה מחזק וכמה כוח החיזוק נותן למשפחה ואין זה מובן מאליו".

האם, יפה יששכר, סיפרה אחרי הביקור בבית הכלא במוסקבה כי בתה עייפה ומותשת. "ישבנו, דיברנו עם מחיצה בינינו. יש לה הרבה כעס, הרבה תסכול, הרבה חששות", סיפרה יפה לוואלה! NEWS. "היא לא יודעת כמה זמן זה ייקח. היא אמרה 'אימא תוציאי אותי מפה, אני לא יכולה יותר'. ניסיתי לחזק אותה, אבל להכיל כזה דבר אחרי חצי שנה זה לא פשוט. היא חשבה שהחקירה תסתיים ונוציא אותה, אבל זה הסתבך".

עוד בוואלה!

גורמים בלשכת רה"מ: נתניהו יבקש היום מפוטין חנינה לנעמה יששכר

לכתבה המלאה
נעמה יששכר עם אמה יפה, עצורה במוסקבה בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
"אימא, איך נודה לכל האנשים האלה?". נעמה עם אמה יפה/באדיבות המשפחה

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו מוקדם יותר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יעביר היום לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין פנייה רשמית לבקשת חנינה ליששכר. זאת, לאחר שדובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי פוטין קיבל מנתניהו בקשה להעניק חנינה ליששכר, אך הוא ישקול אותה "כשתגיע דרך הערוצים הדיפלומטיים".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה מוקדם יותר לפוטין וביקש את התערבותו בפרשה "מתוך חמלה ולפנים משורת הדין". במכתבו ביקש ריבלין להעניק חנינה לנעמה ואמר כי "נעמה שגתה במעשיה והודתה בכך ועם זאת מדובר בבחורה צעירה, ללא עבר פלילי שעונש חמור כפי שנגזר עליה ישפיע השפעה הרסנית על חייה".

נעמה יששכר ומיטל הבת דודה שלה. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
נעמה ובת דודתה מיטל/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

בימים הקרובים צפוי שר המשפטים אמיר אוחנה להכריע בעניינו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שנעצר בנתב"ג בדצמבר 2015. על פי ההערכה, אוחנה צפוי לאשר את הסגרתו של בורקוב לארצות הברית, למרות דרישת מוסקבה לבצע עסקת חילופי אסירים בינו לבין יששכר. לפי הודעתו של נתניהו, גורמי המשפט בישראל הבהירו חד משמעית שאין אפשרות למנוע את הסגרתו של בורקוב לאחר שבית המשפט העליון בישראל פסק שהוא בר הסגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully