וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרות במקום מצעדים: כל אירועי חודש הגאווה ברחבי הארץ

ביישובים רבים מצפון ועד דרום ייערכו החודש פעילויות גאווה שונות, הכוללות מופעים, תערוכות ומפגן עפיפונים. לראשונה, ייערכו אירועים גם בערים כמו נהריה וקריית אונו. ב-28 ביוני תיערך עצרת מחאה בו זמנית בארבע הערים הגדולות. "מוחים נגד האלימות והשנאה היומיומיים"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

למרות ביטולי מצעדי הגאווה מחשש להדבקה בקורונה, שורת אירועים ייערכו בחודש הקרוב ברחבי הארץ המוקדשים לקהילת הלהט"ב. האירועים יגיעו לשיאם ב-28 ביוני, אז תיערך עצרת מחאה מרכזית בו זמנית בארבע הערים הגדולות - ירושלים, תל אביב, באר שבע וחיפה.

כמו כן, ייערכו עשרות אירועי גאווה בעשרות ערים ברחבי הארץ, בהן פתח תקווה, טבריה, עפולה, בית שמש, עמק הירדן, נתניה, בת ים, גבעת שמואל, רחובות, רמת גן, גבעתיים ואילת. לפי הודעת האגודה למען הלהט"ב, המלווה את היוזמות, לראשונה ייערכו אירועי גאווה גם בנהריה, דימונה, חריש, פרדסיה וקריית אונו.

"אנחנו גאים וגאות לקיים את אירוע הגאווה הראשון בעיר ולהביא את הגאווה בפעם הראשונה גם לנהריה", אמרה אדוה אסל, פעילת הקהילה הגאה בנהריה. "להט"בים אין רק בתל אביב אלא בכל עיר ויישוב בארץ ולכולנו מגיע לחיות בביטחון בכל מקום שאנחנו נמצאים בו".

מצעד הגאווה בתל אביב, 14 ביוני 2019. ראובן קסטרו
המצעדים לא יתקיימו השנה בצל הקורונה. המצעד בתל אביב בשנה שעברה/ראובן קסטרו

בתל אביב, אירועי הגאווה ייפתחו ב-21 ביוני ויתפרסו על פני שבוע. האירועים יכללו פרויקט זיכרון קולקטיבי של קהילת הלהט"ב, אומנות דראג ואומנות קווירית במרחב הציבורי וכנס חינוך גאה ב-zoom. בעצרת הגאה המרכזית בכיכר רבין יושק שיר הגאווה הרשמי על ידי סטטיק, בן אל ונסרין קדרי, בהשתתפות דנה אינטרנשיונל ואמנים נוספים.

בגבעתיים, תיפתח ב-28 ביוני לראשונה גינת הסובלנות בעיר לזכרו של ניר כץ, תושב גבעתיים שנרצח בפשע השנאה בבר נוער. כמו כן, יתקיים בעיר מפגש להורים עם מחברי ספרי ילדים גאים וערב סטאנד-אפ גאה. באותו היום, יתקיים אירוע הגרפיטי הגאה הראשון באצטדיון רמת גן וחניכת הקיר שיצויר על ידי אמן הגרפיטי ארז שמח, כשהנוכחים ייקחו חלק פעיל באירוע.

עוד בוואלה!

מת הפצוע הקשה ביותר מהברנוער: "נשא בגופו את הכדור עד יומו האחרון"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2 ביולי, יתקיים ברעננה מפגן עפיפונים גאה בשני מוקדים בפארק העיר שהואר בצבעי דגל הגאווה. בנהריה, שבה העירייה מוקמה במקום האחרון במדד העירוני הגאה של האגודה, יתקיים אירוע גאווה בחוף הים שיכלול תערוכה גאה. כמו כן, בבית שמש ייערך האירוע ב-25 ביולי שיכלול מעגלי שיח וסובלנות בנושא דת ולהט"ב בהשתתפות חברי וחברות הקהילה הדתית הגאה.

"אירועי הגאווה שמתקיימים בכל הארץ הם המחאה שלנו לשוויון זכויות אמיתי ונגד האלימות והשנאה שאנחנו סופגים וסופגות גם היום. הגאווה היא הזכות של כולנו להיות מי שאנחנו, איפה שאנחנו", מסר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי.

דגלי הגאווה ברחבי תל אביב. עיריית תל אביב, אתר רשמי
דגלי גאווה ליד בניין עיריית תל אביב/אתר רשמי, עיריית תל אביב

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים, אמר כי "אירועי הגאווה והסובלנות בירושלים פונים לכלל ציבור התושבות והתושבים בעיר. הבית הפתוח מזמין את כלל הציבור לבוא ולשמוע, לצפות ולקחת חלק בפעילויות שכל מטרתן היא לקדם פלורליזם, שוויון וסובלנות בעיר המיוחדת שלנו".

איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הלהט"ב, קרא לנצל את הקורונה כדי לבחון מחדש את אופיים של אירועי הגאווה. "בעקבות ביטול אירועי הגאווה במתכונתם המוכרת בשל משבר הקורונה, נוצרה הזדמנות לחזור לשורשים", הסביר. "להתבונן על אירועי הגאווה לא רק כמטרה, אלא כאמצעי בתהליך השינוי. המהפכה הגאה בישראל לא הושלמה. הגיעה העת לקבע את זכויותינו הקיימות בחוק, לקבל את אלו שטרם השגנו ולהילחם על מדינת ישראל כמדינה ליברלית, שוויונית וחופשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully