וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי דירה בת"א סירבו להשכיר דירה לזוג לסביות: "כואב ומתסכל"

10.6.2020 / 20:16

אנאליה גראואר ובת זוגה כבר היו בשלב מתקדם של חתימה חוזה, כשהמשכירים גילו על טיב הקשר ביניהן, והודיעו להן כי ההסכם על הדירה מבוטל. "צריך ללמוד איך לחיות ביחד", שיתפו בנות הזוג. האגודה למען הלהט"ב: "מקרה חמור ביותר שצריך להדליק נורה אדומה"

חשד לסכסוך על רקע משפחתי- צעיר בן 19 נפצע קשה מדקירה בהוסטל בתל אביב; הדוקר טרם נתפס/צילום: אבי כהן

(בווידאו: בן 16 נפצע קשה מדקירה סמוך למקלט לבני נוער להט"בים בתל אביב, לפני שנה)

ברקע שבוע הגאווה, בעלי דירה בתל אביב סירבו להשכיר דירה לזוג לסביות מתוקף נטייתן המינית. אנאליה גראואר ובת זוגה כבר היו בשלב מתקדם של חתימת חוזה ההשכרה, אך בשלב זה התגלה למשכירים כי השתיים הן בנות זוג - ולא בקשר חברי. על כן, נאמר להן כי לאחר התייעצות עם רב, הן לא יוכלו לעבור לגור בדירה.

בפוסט שפרסמה היום (רביעי) אנאליה, היא שיתפה בתחושותיה. "אני כותבת את הפוסט הזה בכאב, תסכול, ופגיעה, אבל יותר מהכל - עם אמונה שלמה בקדוש ברוך הוא, שבאנו לעולם כדי לתקן ושיהיה עולם יותר טוב לכולם", כתבה.

המקרה התרחש הבוקר אחרי שאנאליה והבעלים קבעו תאריך חתימה על החוזה. "אחרי שהחוזה הלך וחזר, והייתה הסכמה בין שני הצדדים, בעלי הדירה התקשרו להגיד לי שמבטלים את ההסכם כי אנחנו זוג לסביות", שיתפה. "קודם כל לא הבנתי, לא האמנתי, ואחרי שעברתי כל שלבי הרגשות והתייעצויות, הבנתי שאני רוצה לכתוב את הפוסט הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפשר וצריך שיהיה אחרת. זה תלוי רק בנו". אנאליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני רוצה להיות ברורה - יש לי את השמות של הבעלים והשיחה הוקלטה (ההקלטה שמורה במערכת, ב"א), אבל החלטתי שאני לא הולכת לפרסם את הפרטים האלה", הוסיפה אנאליה. "זה להרוס, זה לא לתקן, זה להוסיף רק רוע לעולם, ולא צריך יותר, יש מספיק. יהיו אנשים שיחשבו אחרת, וזה בסדר. אבל זה מה שאני מאמינה שצריך לעשות עבור עולם טוב יותר".

לדבריה של אנאליה, המטרה היחידה שלה היא "שידעו שעדיין קורים דברים כאלה כאן בישראל וגם בתל אביב". היא הוסיפה כי "אפשר וצריך שיהיה אחרת. זה תלוי רק בנו, שנדע לכבד אחד את השני, עם הקושי והשוני, לשבת לדבר, להכיר ולחפש את המשותף, המקרב, וללמוד איך אפשר לחיות ביחד ושלכולם יהיה מקום. נכון, זה אתגר לא פשוט, אבל אפשרי".

אנאליה עלתה לבדה לישראל לפני 15 שנה מדרום אמריקה מתוך תחושת ציונות, ומאז - במסגרת עבודה והתנדבות - פועלת לקידום אוכלוסיות מוחלשות. אנאליה, שעובדת כמדריכה בארגון הנוער הגאה, היא גם אדם מאמין. "אין מדינה אחרת לעם היהודי חוץ מישראל, וכאן אנחנו צריכים להיות", המשיכה. "כאן עושים את התיקון, ואם יש קושי - וברור שיש המון דברים לא טובים, לשם זה באנו. לנסות שכאן יהיה יותר טוב ולתת אור לכל העולם, תמיד במקום של בניה ולא של הרס, זו הסיבה שאני עובדת בחינוך".

עוד בוואלה!

דיווח כל 4 שעות, 272 נערים נאלצו לעזוב את ביתם: דוח הלהט"בופוביה בישראל

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019. ניב אהרונסון
"אין מדינה אחרת לעם היהודי, וכאן עושים את התיקון". מצעד הגאווה בירושלים/ניב אהרונסון

איתי פנקס, מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל אביב אמר לוואלה! NEWS בתגובה לפרסום כי "מדובר מקרה מזעזע. לצערנו, מקרים מהסוג הזה עדיין מתרחשים בכל מקום - וגם בתל אביב. זו בדיוק התשובה לאנשים ששואלים מה הבעיה שלנו, מה חסר לנו, איזה זכויות לא קיבלנו, או למה אנחנו צועדים. אז הנה, קיבלנו תזכורת בחודש הגאווה שהמהפכה לא הושלמה ושהדרך עוד ארוכה. אני מקווה שמי שעשה את זה ייענש".

סגנית ראש עיריית תל אביב, חן אריאלי, אמרה כי "יש חוט שמחבר בין הגננת שלא רוצה זוג אבות בגן ברמת גן, לבין השכן שמאיים על זוג לסביות שתלו את דגל הגאווה בירושלים לבין בעל דירה בתל אביב, בירת החופש והשוויון, שמסרב להשכיר דירה לזוג נשים - והחוט הזה הוא החבל שחונק קהילות שלמות, ומגיע מפחד ובורות. חוט שמונע תעסוקה וביטחון אישי מהקהילה הטרנסית, שמונע הכרה בזוגיות ומשפחה של זוגות חד מיניים, שמפריד בין קהילה שלמה לבין שוויון זכויות אמיתי במדינת ישראל".

לדבריה, "על זכויות נלחמים, בכוח, בנחישות, ביחד. אנחנו נקרע את החבל הזה לפני שניתן לו לחנוק אותנו. נטייה מינית לא יכולה להיות קריטריון מפלה במתן שירותים ולא בהשכרת דירות והחוק חייב להיות ברור וחד משמעי בעניין הזה".

מצעד הגאווה ה20 בתל אביב , יוני 2018. ראובן קסטרו
קיבלנו תזכורת בחודש הגאווה שהדרך עוד ארוכה". מצעד הגאווה בת"א, 2018/ראובן קסטרו

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, אמר כי "מדובר במקרה חמור ביותר שצריך להדליק נורה אדומה אצל כולנו. לכל אדם מגיעה הזכות הבסיסית לחיים בכבוד ולא יתכן שגם היום בעלי דירות ממשיכים להפלות זוגות להט"בים רק בגלל נטייתן המינית. בעידן שבו הלהט"בופוביה, השנאה והבורות ממשיכות להתקיים, חובתנו להיאבק בחושך ולהמשיך במאבק לשיווין. נמשיך ללוות את הזוג ולדאוג שהמקרה יטופל בחומרה על ידי כל הגורמים הרלוונטיים. אנחנו מבקשים מכל מי שחווה להט"בופוביה, לפנות למרכז הדיווח של האגודה".

לדיווח למרכז האגודה למען הלהט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully