וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על התקציב: לא אאפשר לסוגיה להפוך לכלי פוליטי או עניין פרסונלי

19.6.2020 / 19:11

רה"מ החליפי הגיב לראשונה למחלוקת עם נתניהו על תקציב המדינה, והבהיר כי ההחלטה היא "סוגיה מקצועית וזו הדרך היחידה להסתכל עליה". זאת לאחר שבניגוד להסכם הקואליציוני, רה"מ דורש לפצל את התקציבים. לקראת הסיפוח הדגיש: "אקדם את הנושא באופן שלא יסכן את הסכמי השלום"

בווידאו: בני גנץ בסיור במשרד המשפטים/קרדיט: טל עוז, משרד הביטחון

יו"ר כחול לבן, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, התייחס היום (שישי) לראשונה למחלוקת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לתקציב המדינה. גנץ כתב בפייסבוק כי ההחלטה בין תקציב חד-שנתי לדו-שנתי הינה "סוגיה מקצועית וזו הדרך היחידה להסתכל עליה". הוא הבהיר כי "בניגוד לאמירות חסרות ביסוס של גורמים אינטרסנטים, לא אאפשר לסוגיה שמשפיעה על כל אחת ואחד במדינה להפוך לכלי פוליטי או עניין פרסונלי. את ההחלטה אקבל אך ורק לפי השאלה - מה טוב לאזרחי המדינה".

גנץ ונתניהו נפגשו היום ודנו שוב במחלוקת על תקציב המדינה, אך לא הגיעו להסכמות. בכחול לבן ממשיכים לדרוש תקציב-דו שנתי לשנים 2020-2021, כפי שסוכם בין המפלגות בהסכם הקואליציוני, ולהתנגד להצעת נתניהו ומשרד האוצר לפצל את התקציב ולהעביר בחודשים הקרובים תקציב לכמה חודשים ולאחר מכן תקציב שנתי ל-2021.

גורמים בכחול לבן אומרים כי "אין היגיון" בתקציב ל-4-5 חודשים בלבד, או בכך שהממשלה תנהל ויכוחים על תקציב פעמיים בשנה. אולם, לפי הגורמים, אם ישתכנעו אחרת, "לא נשים את הפוליטיקה לפני הצורך התקציבי". השניים צפויים להמשיך בדיונים בנושא בשבוע הבא.

עמדתו של נתניהו מגובה על ידי כל הדרגים המקצועיים במשרד האוצר, נגיד בנק ישראל אמיר ירון, ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, לאור הצורך בהתנהלות מדודה ומחושבת להתמודדות עם משבר הקורונה. ראש הממשלה וגנץ צפויים להמשיך לדון בנושא בתחילת השבוע הבא.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה ב-24 במאי 2020. רויטרס
"את ההחלטה אקבל אך ורק לפי השאלה - מה טוב לאזרחי המדינה".גנץ/רויטרס

סוגיה נוספת שגנץ ונתניהו טרם הסכימו עליה ותידון בשבוע הבא היא החלת הריבונות. גנץ כתב בעדכון השבועי בפייסבוק כי קיים השבוע דיונים עם גורמים ביטחוניים ומדיניים בנושא ההשלכות האפשריות של הסיפוח. "אני עושה, ואמשיך לעשות כל שביכולתי כדי לקדם את תכנית השלום האמריקנית באופן שלא יסכן את הסכמי השלום שלנו, את יציבות האזור וכמובן באופן שבו לא ניקח אחריות על עשרות אלפי פלסטינים ונאפשר לכל מי שחי ביהודה ושומרון, יהודים וערבים, חיים בכבוד. זו מחויבותי ולפיה אפעל".

עוד בוואלה!

אין רגע דל: אקדח הבחירות של נתניהו מכניס את גנץ לדרך ללא מוצא

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בדיון ועדת שרים לעניין משבר הקורונה במשרד החוץ 17 ביוני 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
דורש כעת לפצל את התקציבים, בניגוד להסכם הקואליציוני. נתניהו/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

גנץ התייחס גם לביקור שערך בתחילת השבוע במשרד המשפטים, שעורר זעם בליכוד והגביר את המתיחות בקואליציה. "היה לי ברור מאליו שהביקור הראשון שלי מחוץ למשרד הביטחון יהיה במקום הזה. הגעתי כדי להבהיר שאנחנו נעמוד לצד גורמי אכיפת החוק כדי שיוכלו לעשות את תפקידם כשורה, ללא מורא וללא משוא פנים", כתב.

העימות החדש בממשלה

במקביל לוויכוחים בין הליכוד וכחול לבן על התקציב והריבונות, עימות חדש פרץ היום בממשלה סביב החלטת שר הכלכלה יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, להעלות את שיעור היטל הייבוא על המלט. ההחלטה גררה תגובות קשות הן מהליכוד והן מכחול לבן. שר האוצר ישראל כץ הודיע כי הוא מתנגד להחלטה, ואחריו הצטרפו שרים נוספים שתקפו את פרץ על החלטתו.

"שר הכלכלה עמיר פרץ הודיע לי היום שהוא ממליץ להעלות את ההיטלים על המלט המיובא ובכך להעלות את מחירו. דבר זה מנוגד לחלוטין להשקפת עולמי, שדוגלת בתחרות נגד מונופולים ובהוזלת יוקר המחיה. לכן, מתוקף סמכותי בכוונתי לדחות המלצה זאת על הסף", צייץ כץ בצהריים. השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן, הגיבה גם כן בטוויטר ואמרה כי "שר האוצר צודק".

(עדכון ראשון: 16:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully