וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וגנץ נפגשו עם שר האוצר ודנו בנושא תקציב המדינה, לא הושגו הסכמות

18.6.2020 / 13:12

השלושה קיימו את הפגישה לאחר שרה"מ אימץ את עמדת גורמי משרד האוצר שתומכים בהעברת תקציב חד שנתי ומוגבל, בניגוד להסכם הקואליציוני לפיו יעבור תקציב דו שנתי. הפגישה הסתיימה ללא הסכמות, וראשי הליכוד וכחול לבן ידונו בסוגייה שוב, בארבע עיניים

-

(בווידאו: נתניהו וכץ סיכמו על הארכת הזכאות לדמי אבטלה והוזלת מוצרים)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ נפגשו הבוקר (חמישי) עם שר האוצר ישראל כץ כדי לדון בנושא תקציב המדינה. הפגישה הסתיימה ללא הסכמות, ונתניהו וגנץ צפויים לדון בנושא שוב, בארבע עיניים.

לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן סוכם כי הממשלה תעביר תקציב דו שנתי כדי להבטיח את יציבותה, אך בשבועות האחרונים נתניהו שינה את עמדתו ואימץ את עמדת הגורמים המקצועיים במשרד האוצר שתומכים בהעברת תקציב חד שנתי מוגבל ומצומצם בחודשים הקרובים, והעברת תקציב נוסף ל-2021 בעוד כמה חודשים. מאחר שמדובר בשינוי להסכם הקואליציוני, נדרשת הסכמה של גנץ להחלטה.

על פי לשכת ראש הממשלה, גורמי המקצוע, החשב הכללי וראש אגף התקציבים באוצר, טענו שצריך להעביר תקציב מהיר בספטמבר לשנת 2020. "יש צורך בתקציב מידי כדי לענות על הדרישות של המשק והשלכות הקורונה, ועם קבלת המידע על התנהגות הכלכלה והמגיפה בחורף - להעביר תקציב שני", נמסר.

בדיון השתתפו גם שר הכלכלה עמיר פרץ, וכן ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנכ"לית משרד האוצר, ראש אגף תקציבים, החשב הכללי וגורמים נוספים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך טקס השבעת הכנסת ה- 23 
17 במאי 2020. עדינה ולמן, אתר רשמי
ייפגשו עם כץ לדיון בנושא התקציב. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, עדינה ולמן

אמש התקיימה פגישה של נתניהו עם גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, כדי לדון עמם בתוכנית טראמפ ובהיערכות להחלת ריבונות וסיפוח מ-1 ביולי. בפגישה לקחו חלק יו"ר הכנסת יריב לוין וכן יו"ר ש"ס אריה דרעי, מי שהיה אחד הגורמים המתווכים להקמת ממשלת האחדות בין נתניהו וגנץ.


במהלך הפגישה הציג ראש הממשלה לראשי כחול לבן כמה תרחישים של החלת ריבונות בהיקפים שונים, על פי מפת טראמפ, או סיפוח מוגבל של גושים ספציפיים. לדברי גורם שמעורה בפרטי הפגישה לא הושגו הסכמות בנושא התרחיש המועדף. ראשי כחול לבן חזרו על עמדתם כי הם יתמכו בסיפוח רק כחלק ממהלך מדיני כולל של אימוץ תוכנית טראמפ - ולא במהלך חד צדדי.

עוד בוואלה!

סיפוח למתחילים: מה צריך לדעת לקראת 1 ביולי

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 24.2.2019. רוני כנפו
נתניהו אימץ את עמדת גורמי משרד האוצר בנושא התקציב. ראש הממשלה והשר כץ/רוני כנפו

בכחול לבן מוכנים לתמוך רק במהלך מוגבל ומצומצם הרבה יותר, דוגמת החלת ריבונות בגוש עציון או במעלה אדומים, ובתיאום עם הקהילה הבינלאומית ומדינות האזור. לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, נתניהו יכול לקדם מהלכי החלת ריבונות מ-1 ביולי ללא תלות בעמדת כחול לבן, אך בשבועות האחרונים הבהירו בבית הלבן כי יתמכו ויכירו בסיפוח רק אם תהיה "הסכמה לאומית" בין ראשי ממשלת החליפים. הצדדים צפויים להמשיך ולהידבר בנושא בשבוע הבא.

(עדכון ראשון: 09:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully