וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלואה בדרום: חיילי מילואים יסייעו באכיפת הסגר ברהט ובערערה

19.6.2020 / 17:02

מפקד פיקוד העורף ביקר במוקדי התפשטות הקורונה בדרום והסבירו על עבודת הכוחות, הכוללים הסברה, הדרכה ופינוי חולים מהערים: כ-50 מתוך 140 החולים פונו עד כה. "נמצאים בכל המקומות הציבוריים, אפילו בחתונות", סיפרו. גם חורה, אשקלון ונתיבות עמדו בסכנה דומה

דובר צה"ל

בעקבות הסגר שהוטל הבוקר (שישי) על שכונות בערים הבדואיות רהט וערערה, גייס פיקוד העורף עבור מחוז דרום כ-150 חיילי מילואים, זאת כדי לעמוד בהיקף משימות האכיפה. הסגר, שהוטל בשל נתוני הידבקות גבוהים במיוחד בנגיף הקורונה בימים האחרונים, החל בשעה 08:00 בבוקר, והוא מתקיים בשתי שכונות (24 ו-13) בעיר רהט ובשכונה 2 בערערה.

הבוקר ביקרו מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין ומפקד מחוז הדרום אל"מ יוסי כהן בשני מוקדי התחלואה כדי לבחון מקרוב את הטיפול והסיוע לאזרחים שנדבקו בנגיף. בריאיון לוואלה! NEWS סיפר אל"מ כהן כי "תחת צעדים של פתיחת המרחב ופתיחת הכלכלה, אני חושב שדי טבעי שאנחנו מזהים מגמת עלייה בתחלואה. במציאות הזו צריך לזהות מקומות שההתנהגות בהם היא יחסית חריגה ויש לנו לצערי כמה מקומות כאלה בדרום". הוא הוסיף כי "ברהט וערערה זיהינו מגמת עלייה חריגה והחלטנו בצורה מתואמת להמליץ על הטלת מגבלות".

במסגרת ההגבלות שהוטלו, האזרחים בשכונות נדרשים להישאר בבתים למעט יציאה לקניית מזון, תרופות או עבודה. "אנחנו פועלים בכמה מישורים במקביל. הראשון הוא תודעה והסברה, חיילי המחוז ובעיקר הגדוד הבדואי נמצאים בכל המקומות הציבוריים ברהט וערערה, אפילו בחתונות", סיפר אל"מ כהן. הוא הוסיף כי הכוחות הקימו עמדות בשכונות הסגורות, ובהן "מחלקים אמצעי מיגון וחיטוי ומדריכים את האוכלוסייה איך נכון להתנהל". לדבריו, התושבים בשכונות "מקבלים אותנו בצורה מאוד יפה".

חלוקת מזון ע"י פיקוד העורף לתושבי רהט וערערה, 19 ביוני 2020. דובר צה"ל
"לקטוע את שרשרת ההדבקה". חלוקת מזון בערערה ורהט/דובר צה"ל

בנוסף לכך, סיפר אל"מ כהן על פעילות טיפול בחולים והעברתם לבתי מלון למחלימים מקורונה. "המטרה היא לקטוע את שרשרת ההדבקה", הסביר. במסגרת הפעילות של החיילים, התקיימו שיחות עם האמאמים במסגדים, ראשי החמולות וראשי הערים כדי שישפיעו כמה שיותר על האזרחים.

אל"מ כהן סיפר כי עד כה התפנו לבתי המלון כחמישים תושבים מרהט וערערה, זאת מתוך 140 החולים המאומתים שם. שאר החולים מסרבים להתפנות מהבתים בשלב הזה. המאמץ השלישי שבו עוסקים החיילים הוא חלוקת מזון לאוכלוסיות נתמכות מתוך השכונות שהוגבלו לתנועה.

עוד בוואלה!

הרכבת תשוב לפעילות ביום שני; מופעי תרבות ייפתחו כבר בסופ"ש

לכתבה המלאה
יוסי כהן מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף בפעילות  ברהט וערערה, 19 ביוני 2020. דובר צה"ל
מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין ומפקד מחוז הדרום אל"מ יוסי כהן, הבוקר/דובר צה"ל

גם בערים חורה, אשקלון, ונתיבות נרשמה מגמת עלייה בתחלואה, אבל בפעולות מהירות של פיקוד העורף הצליחו לבלום אותה, ולהימנע מסגר כמו שהוחלט להטיל על רהט וערערה. אל"מ כהן הבהיר כי הציפייה מהציבור היא הקפדה על חבישת מסיכות, שמירה על חיטוי ידיים, והתנהלות לפי הכללים וההנחיות. "אפשר לחיות בנוכחות קורונה בצורה סבירה. צריך להשתנות. הקורונה בפירוש לא מאחורינו וכולנו חייבים לגלות אחריות אישית", אמר.

חלוקת מזון ע"י פיקוד העורף לתושבי רהט וערערה, 19 ביוני 2020. דובר צה"ל
"פועלים בכמה מישורים במקביל". חלוקת מזון בערערה ורהט/דובר צה"ל

מפקד פיקוד העורף גורדין אמר כי הכוחות יישארו בשכונות הסגורות "עד שננצח את הבעיה". הוא הבהיר כי "בשילוב עם המשטרה, קופות החולים והרשויות המקומיות נעשה את העבודה הטובה ביותר על מנת לצמצם את התחלואה, אך גם הקהילה נדרשת לסייע".

בצה"ל מתקיימת הערכת מצב מתמשכת בנושא מניעת התפשטות הקורונה. אתמול, קיים סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר דיון בנושא, שבו עמדו על תמונת המצב בצה"ל, לצד המלצות להמשך הפעולות הנדרשות על פי תרחישים שונים. בין היתר הוחלט כי תבוצע אכיפה מוגברת של כללי ההתנהגות האישית והצבאית בתוך הצבא. סגן הרמטכ"ל הדגיש את אחריות המפקדים לשמירת כשירות יחידתם ובריאות החיילים, ובכלל הקפדה על הנחיות משרד הבריאות וצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully