וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור העלייה בתחלואה: 300 איש יתגברו את מערך החקירות האפידמיולוגיות

19.6.2020 / 16:40

משרד הבריאות הקצה תקציב ייעודי עבור התקנים ללשכות הבריאות ברחבי הארץ על מנת לתגבר את המערך, בעוד שמספר החולים המאומתים עולה. אדלשטיין: "קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה מאוד להתמודדות עם העלייה בתחלואה. נקצה כל משאב שנדרש"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) על תגבור של מאות תקנים למערך החקירה האפידמיולוגית ברחבי הארץ, זאת, לאור העלייה בתחלואה בקורונה. במסגרת התכנית, שאף הוקצה לה תקציב ייעודי, יגויסו 300 בני אדם כדי לתגבר את המערך, ועל פי ההודעה, הליכי הגיוס, הקליטה וההכשרה של עובדים אלו יחלו כבר בשבוע הבא.

"קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה מאוד להתמודדות עם העלייה בתחלואה", מסר שר הבריאות, יולי אדלשטיין. "נקצה כל משאב שנדרש לסייע לכך".

לפני נתוני משרד הבריאות, 349 בני אדם אובחנו כחולים מאומתים בקורונה ביממה האחרונה, ומספרם הכללי בישראל הוא 20,243. בנוסף, מספר החולים המאומתים הפעילים עלה ל-4,372, עלייה של 379 ביממה, ביניהם 40 במצב קשה ו-28 מונשמים. אדם נוסף מת הבוקר כתוצאה מהנגיף, ומספר המתים הכולל עלה ל-304, בעוד מספר המבריאים עלה ל-15,567. כמו כן, 16,369 בדיקות בוצעו אתמול בסך הכל.

מעבדת קורונה של קופת חולים כללית, תל אביב, 9 ביוני 2020. יוסי זלינגר / פלאש 90, פלאש 90
מאות תקנים למערך החקירה האפידמיולוגית/פלאש 90, יוסי זלינגר / פלאש 90

גידול משמעותי במספר הנדבקים נרשם באום אל-פחם (5.32%), שם אובחנו 99 בני אדם כחולים מאומתים, ובבת ים (4.92%), שם עומד מספרם על 277. שיעורים גבוהים באורח יחסי נרשמו גם בלהבים, קריית מוצקין, קריית אתא, כפר חב"ד וקריית גת. מספר הנדבקים הגבוה ביותר נמצא בירושלים, שם נרשמו 4,155 מהם בסך הכל, אך שיעור הגידול שם הנו על 0.02% בלבד. מצב דומה נרשם בערים נוספות עם מספר נדבקים כללי גבוה - בני ברק ותל אביב, ששיעורי הגידול המעודכנים שלהם נמוכים (0.32% ו-0.09%, בהתאמה).

מתחילת חודש יוני, 3,071 בני אדם אובחנו כחולים מאומתים בנגיף ברחבי הארץ. כמו כן, אחוז המקרים המאומתים בבדיקות שנערכו מאז הבוקר - 2,061 במספר - גבוה ביחס לימים האחרונים - 2.7% היום לעומת 1.9% אתמול ו-1.5% בתחילת השבוע.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: 349 מאובחנים חדשים ביממה האחרונה, 40 במצב קשה

לכתבה המלאה
קורונע - מתחם בדיקות של קופת חולים כללית בפתח תקווה, 19 ביוני 2020. שירותי בריאות כללית, אתר רשמי
מתחם בדיקות קורונה של כללית בפתח תקווה, היום/אתר רשמי, שירותי בריאות כללית

באיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית בירכו על החלטתו של שר הבריאות. "זהו צעד מתחייב למילוי זמני של המחסור החמור בכוח אדם לחקירות האפידמיולוגיות עליו אנו מתריעים מזה חודשים", אמרו. "מערך בריאות הציבור נמצא בתת איוש ותת תקינה קיצוניים באופן קבוע, בצורה הפוגעת אנושות ביכולת להגן על בריאות הציבור מקורונה ומחלות אחרות"

"במקביל, אסור להסתפק בפלסטר וחייבים לקלוט כוח אדם מקצועי קבוע ללשכות בריאות הציבור. חקירה אפידמיולוגית איכותית מחייבת מקצועיות רבה ומומחיות בתחום. אין בריאות הציבור בלי מומחי בריאות הציבור", הדגישו.

(עדכון ראשון: 14:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully