וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: 349 מאובחנים חדשים ביממה האחרונה, 40 במצב קשה

מספר הנדבקים המאומתים בנגיף, שחצה אתמול את רף ה-20 אלף, עלה ל-4,372. 28 בני אדם מונשמים, כשאדם נוסף מת, ובכך עלה מניין המתים ל-304. שיעורי גידול משמעותיים בהדבקה נרשמו באום אל-פחם ובת ים. 667 מורים ותלמידים אובחנו בנגיף ו-187 מוסדות חינוך נסגרו

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: שאול אדם

349 בני אדם אובחנו כחולים מאומתים בקורונה ביממה האחרונה, ומספרם הכללי בישראל הוא 20,243 - כך הודיע הבוקר (שישי) משרד הבריאות. בנוסף, מספר החולים המאומתים הפעילים עלה ל-4,372, עלייה של 379 ביממה, ביניהם 40 במצב קשה ו-28 מונשמים. אדם נוסף מת הבוקר כתוצאה מהנגיף, ומספר המתים הכולל עלה ל-304, בעוד מספר המבריאים עלה ל-15,567. כמו כן, 16,369 בוצעו אתמול בסך הכל.

גידול משמעותי במספר הנדבקים נרשם באום אל-פחם (5.32%), שם אובחנו 99 בני אדם כחולים מאומתים, ובבת ים (4.92%), שם עומד מספרם על 277. שיעורים גבוהים באורח יחסי נרשמו גם בלהבים, קריית מוצקין, קריית אתא, כפר חב"ד וקריית גת. מספר הנדבקים הגבוה ביותר נמצא בירושלים, שם נרשמו 4,155 מהם בסך הכל, אך שיעור הגידול שם הנו על 0.02% בלבד. מצב דומה נרשם בערים נוספות עם מספר נדבקים כללי גבוה - בני ברק ותל אביב, ששיעורי הגידול המעודכנים שלהם נמוכים (0.32% ו-0.09%, בהתאמה).

בית החולים רמב"ם, מחקר קורונה. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
בדיקות קורונה ברמב"ם/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

מתחילת חודש יוני, 3,071 בני אדם אובחנו כחולים מאומתים בנגיף ברחבי הארץ. כמו כן, אחוז המקרים המאומתים בבדיקות שנערכו מאז הבוקר - 2,061 במספר - גבוה ביחס לימים האחרונים - 2.7% היום לעומת 1.9% אתמול ו-1.5% בתחילת השבוע.

בין המאובחנים החדשים נמצא גם צעיר בן 20, תושב טבריה, שנפצע בתאונת אופנוע והועבר לטיפול בבית החולים פוריה - שם התברר שהוא גם חיובי לקורונה. על כן, הוא הועבר למחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה. בעקבות זאת, שלושה אנשי צוות רפואי נכנסו לבידוד ביתי. במד"א עדיין לא דיווחו כמה אנשי צוות נשלחו לבידוד בעקבות החשיפה לחולה.

עשרות דוחות על אי-עטיית מסיכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין, הודיע כי לאור העלייה בתחלואה כוח האדם העוסק בביצוע החקירות האפידמיולוגית יתוגבר בכל לשכות הבריאות בכ-300 בני אדם. על פי ההודעה, הליכי הגיוס, הקליטה וההכשרה של עובדים אלו יחלו כבר בשבוע הבא. "קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה מאוד להתמודדות עם העלייה בתחלואה", מסר אדלשטיין. "נקצה כל משאב שנדרש לסייע לכך".

במקביל נמשכת גם האכיפה המוגברת של הנחיות הקורונה. כוחות משטרה ערכו ביקורות ב-237 בתי עסק בערי השפלה והשרון, ונתנו ל-30 מהם דוחות אזהרה. שמונה בתי עסק נסגרו לאחר שימוע, עקב אי-עמידה בתנאים. במחוז תל אביב נערכו ביקורות ל-136 בתי עסק, וחמישה מתוכם קיבלו דוחות אזהרה. בנוסף רשמו השוטרים עשרות דוחות בגין אי-עטיית מסיכות במרחב הציבורי .

בעקבות נתוני תחלואה גבוהים, משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות קבעו אמש כי שכונות 13 ו-24 ברהט ושכונה 2 בערערה שבנגב יוגדרו כאזור מוגבל. במסגרת זאת, תתאפשר הגעה של עובד למקום עבודה, וכן יציאת תלמיד לצורך בחינת בגרות וחזרה ממנה. במקביל, נקבע כי בשכונות עג'מי, חסכון וצהלון ביפו ייסגרו מוסדות החינוך, למעט עבור קיום בגרויות, ותיאסר התקהלות. ההגבלות נכנסו לתוקפן היום בשעה 08:00 בבוקר ויימשכו עד יום רביעי.

במסגרת ההגבלות, נאסרה התקהלות של יותר מעשרה בני אדם במקום אחד, כולל בתפילות, בשמחות, ובאירועי אבלות, וכך גם בבתי עסק - כולל עובדים ולקוחות. בנוסף, כל מי שנמצא בבית עסק מחויב בחבישת מסיכה, בנוסף להקפדה על הנחיות התו הסגול. האחריות לכך, הובהר, מוטלת על בעל העסק. כמו כן, נסגרו גם בתי הספר והגנים בשכונות. על פי הודעת עיריית תל אביב, בימים הקרובים תהיה בשכונות אלה אכיפה מוגברת.

ממשרד החינוך נמסר כי מספר מאובחני הקורונה בקרב תלמידים ואנשי צוות במסגרות החינוך עלה ל-677, ובסך הכל נסגרו 187 מוסדות לימוד. כמו כן, 18,317 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים בבידוד.

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המשק לא ייפתח עוד מעבר להקלות שכבר ניתנו, ברקע העלייה בתחלואה בקורונה. "נפעל עכשיו בכל דרך להבטיח שאנחנו מורידים את עקומת התחלואה", אמר ראש הממשלה בטקס חילופי מנכ"ל משרד הבריאות.

כמו כן, במהלך דיון בוועדת הקורונה בכנסת, הזהיר יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית פרופ' חגי לוין, כי ההחלטות על הגבלת פעילות צריכות להתקבל על סמך היגיון אפידמיולוגי. לדבריו, על בסיס חקירות אפידמיולוגיות שפורסמו, אירועי שמחות המוניים עושיים לגרום לסיכון גבוה להדבקה המונית, כולל של אוכלוסיות בסיכון גבוה. לכן, קרא לוין לשקול מחדש את האישור לקיים אירועים עד 250 איש ולהימנע מהרחבת מספר המשתתפים באירועים המוניים.

(עדכון ראשון: 10:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully