וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה, ירדנים רבים מתקשים לסגור את החודש

18.6.2020 / 13:24

על אף שהכילה את הגל הראשון של הנגיף וכעת היא פותחת מחדש את מרבית העסקים, ההשפעה המלאה של המגיפה עדיין מתפשטת במדינה. עמאן כבר סובלת בשנים האחרונות מצמיחה אטית ומאבטלה גבוהה. "לעסקים רבים היה קשה גם לפני המשבר"

אתר רשמי

(בווידאו: תחילת העוצר בירדן בגלל הקורונה, מרץ)

תושבים רבים בירדן מתקשים לקיים את צרכיהם הבסיסיים לאחר סגר של יותר מחודשיים שהוטל כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה - כך הזהיר מחקר של תכנית הפיתוח של האו"ם, שפורסם אתמול (רביעי).

על אף שירדן הכילה את הגל הראשון של הנגיף וכעת היא פותחת מחדש את מרבית העסקים, ההשפעה המלאה של המגיפה עדיין מתפשטת במדינה, שבה חיים עשרה מיליון איש ותלויה בסיוע זר. עמאן כבר סובלת בשנים האחרונות מצמיחה אטית ומאבטלה גבוהה.

נציגת התכנית בירדן, שרה פרר אוליבלה, אמרה כי "לעסקים רבים היה קשה גם לפני המשבר. לאור זה, למשפחות רבות נותרו מעט חסכונות להתמודדות עם הפסדי ההכנסות כתוצאה מהסגר".

מוחמד נטור, שעבר ממכירת כרטיסי טיסה למכירת ירקות בגלל התפרצות הקורונה, מחוץ למשרדו בעמאן, ירדן, 31 במאי 2020. רויטרס
תושב עמאן שעבר ממכירת כרטיסי טיסה למכירת ירקות ופירות, בחודש שעבר/רויטרס

גורמים רשמיים אימצו את ההערכות העדכניות של הבנק העולמי ולפיהן המשק צפוי להתכווץ השנה ב-3.5%, לעומת הערכה של קרן המטבע הבינלאומית, שניתנה לפני המשבר, לצמיחה של 2%. זאת ההתכווצות הראשונה של הכלכלה המקומית בשיעור שכזה מאז 1990.

שיעור האבטלה צפוי להיות גבוה מ-19% בסוף השנה, כשעסקים רבים נסגרים או מקצצים במשרות לאור חוסר הוודאות הרבה לגבי השיקום הכלכלי.

אוליבלה אמרה כי לפי סקר שערכו לאחרונה מטעם תכנית הפיתוח של האו"ם, שני שלישים מהמשפחות בירדן אמרו כי היו להן משאבים כלכליים עבור פחות משבוע אחד בזמן הסגר. היא הוסיפה כי יותר משלושה רבעים מהנשאלים העריכו השלכות "ארוכות טווח" של הקורונה על המצב שלהם.

"זה מדאיג לאור זה שהמשבר רחוק מלהסתיים. עובדים זמניים רבים איבדו את מקור פרנסתם, כך שסביר להניח שנראה את העוני מזנק", אמרה. לדבריה, אובדן המשרות וסגירת העסקים משפיעים גם על חלקים גדולים ממעמד הביניים של המדינה.

בתכנית הפיתוח של האו"ם אמרו כי הצניחה הצפויה בכספים השנתיים שמעבירים ירדנים החיים במדינות המפרץ למשפחותיהם במדינה תחריף את הקשיים הכלכליים של הממלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully