וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעשרות שוטרים נפצעו: לונדון יוצאת למאבק במסיבות הפוסט-קורונה

27.6.2020 / 3:43

ההכרזה על הקלה במגבלות שהוטלו בממלכה בשל נגיף הקורונה הובילה לגל של מסיבות לא חוקיות ואלימות כלפי המשטרה שבאה לפזרן. אחרי יומיים רצופים של תקריות, הודיעו הרשויות שיגבירו את האכיפה נגד הבליינים. "לא אכפת להם בכלל מהבריאות שלהם, הם רק רוצים לערוך מסיבות"

רויטרס

מפקדת משטרת לונדון הודיעה אתמול (שישי) כי המשטרה תפזר מסיבות רחוב בלתי חוקיות. זאת, לאחר ששוטרים הותקפו זה הלילה השני ברציפות כשניסו לפזר התקהלות האסורה על פי ההנחיות. בעקבות ההקלות שהוכרזו לאחרונה בבריטניה, הפכו התקהלויות כאלו, בהן רייבים לא חוקיים ו"מסיבות פוסט-קורונה", לשכיחות יותר, כשהשוטרים שבאים לפזר אותן נתקלים באלימות מצד הבליינים.

אחרי שבממלכה החלו להקל בצעדי הסגר המחמירים שננקטו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, נאלצה המשטרה המקומית להתמודד עם מסיבות בלתי חוקיות ורייבים ברחבי המדינה, בהן חגגו רבים שהפרו את הנחיות הריחוק החברתי, לפיהן התקהלויות בחוץ מותרות בקבוצות של עד שישה בני אדם.

ברביעי בלילה נפצעו 22 שוטרים וכמה ניידות משטרה הושחתו באירוע מוזיקה בלתי מורשה ברובע בריקסטון בלונדון שיצא משליטה אחרי ששוטרים הגיעו למקום לפזרו.

ביום חמישי הותקפו שוב שוטרים, הפעם ברובע נוטינג היל שבמערב העיר, שם התקיים אירוע מוזיקה בלתי מורשה נוסף. החוגגים ירו זיקוקים לעבר השוטרים שבאו לפזרם.

משטרת לונדון מפזרת מסיבה לא חוקית ברובע נוטינג היל בעיר. 26 ביוני 2020.. רויטרס
בליינים ירו זיקוקים לעבר השוטרים. המסיבה שפוזרה בנוטינג היל, חמישי/רויטרס

מפקדת משטרת לונדון, קרסידה דיק, אמרה כי "חם בחוץ. חלק מהאנשים שתו הרבה יותר מדי, חלק סתם כועסים ותוקפניים ואחרים פשוט אלימים". לדבריה, "האירועים היו בלתי חוקיים ולא היו אמורים להתקיים".

דיק הודיעה כי האכיפה תוגבר. "אנחנו נבוא ונסגור אותם", הזהירה. היא אמרה כי "ראינו שמספר גדול של אנשים מפר לחלוטין את התקנות, ונראה שלא אכפת להם בכלל מהבריאות שלהם או של משפחותיהם, הם רק רוצים לערוך מסיבות גדולות".

הרשויות בבורנמות', עיירת חוף בדרום המדינה, הכריזו בחמישי על "תקרית רצינית" בשל מה שכינו
"התנהגות בלתי אחראית של רבים שהתעלמו מהנחיות בריאות הציבור ו'מתחו את החבל' יותר מדי".

מבקרים הגיעו למקום במספרים גדולים בגלל מזג האוויר החם, מה שהביא לעומסי תנועה בכבישים, התנהגות אנטי-חברתית ומריבות בהשפעת אלכוהול.

עוד בוואלה!

תורים מחוץ לפריימרק: בריטניה יצאה מהסגר, והתושבים צבאו על החנויות

לכתבה המלאה
רייב לא חוקי בסטריטהאם, לונדון. 26 ביוני 2020.. רויטרס
מסיבת רייב בניגוד להנחיות בבסטריטהאם, חמישי/רויטרס

השר להגנת הסביבה בממלכה, ג'ורג יוסטיס, אמר אתמול לרשת "סקיי ניוז" כי "אנחנו יודעים שאחרי חודשים של מגבלות אנשים יהיו מתוסכלים וירצו להיפגש ולהתקהל, אך המסיבות הלא חוקיות הללו אינן מתקבלות על הדעת כמובן".

החודש התקיימו הפגנות גדולות נגד גזענות במרכז לונדון ובערים אחרות, בתמיכה בתנועת "חיי שחורים חשובים", וכמה הפגנות נגד. חלקן הפכו לאלימות.

דיק ציינה כי 140 שוטרים נפצעו בשלושת השבועות האחרונים. דובר של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כינה את האלימות נגד המשטרה במדינה "מחרידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully