וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מחו בלונדון על הרג ג'ורג' פלויד, פסל סוחר עבדים הופל בבריסטול

8.6.2020 / 9:43

ביום השני ברציפות להפגנות בבירת בריטניה צעקו המשתתפים "גזענות היא וירוס", אך הן היו שלוות יותר בהשוואה לעימותים יום קודם לכן. פבעיר שבמערב אנגליה הפילו מפגינים את פסלו של אדוארד קולסטון והשליכו אותו למי הנמל. ג'ונסון: "ההפגנות נחטפו על ידי בריונים"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

עשרות אלפי אנשים הפגינו אתמול (ראשון) ברחובות לונדון, ביום השני ברציפות למחאה נגד אלימות המשטרה בעקבות ההרג של ג'ורג 'פלויד במיניאפוליס. כמה מהם חבשו מסיכות פנים הנושאות את הסיסמה "גזענות היא וירוס".

בבריסטול שבמערב אנגליה הפילו המפגינים פסל של סוחר העבדים מהמאה ה-17 אדוארד קולסטון והשליכו אותו למי הנמל. הרשויות אמרו שהן פתחו בחקירה וגם הממשלה גינתה את המעשה.

מפגינים מפילים פסל של סוחר עבדים בעיר בריסטול, אנגליה, 7 ביוני 2020. רויטרס
פסלו של אדוארד קולסטון מופל בבריסטול, אתמול/רויטרס

אחרי שאלפים הגיעו להפגין בלונדון ביום שבת, הזהירו הרשויות מפני התכנסות מחודשת בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, המפגינים עדיין גדשו את הכביש שמחוץ לשגרירות ארצות הברית על הגדה הדרומית של נהר התמזה.

אחרי עימותים בין מפגינים לשוטרים בשבת, שבסיומם נפצעו 14 שוטרים, המחאה אתמול הייתה ברובה שלווה. המפגינים נופפו בכרזות וקראו: "ג'ורג 'פלויד!" ו- "בריטניה אינה חפה מפשע!". לאחר שרוב המשתתפים התפזרו, כמה מפגינים התעמתו עם שוטרים מחוץ למשרד החוץ ואדם אחד נעצר. הם השליכו בקבוקים ואבוקות וקראו "חייהם של שחורים חשובים!" כשניסו לפרוץ חגורת אבטחה של שוטרים. שוטר אחד שדימם מראשו קיבל עזרה מחבריו.

"הגיע הזמן - אנחנו צריכים לעשות משהו. הפכנו לכך כך אדישים בבריטניה, אבל הגזענות שהרגה את ג'ורג' פלויד נולדה בבריטניה בדמות הקולוניאליזם והעליונות הלבנה", אמרה הרמיוני לייק, מפגינה בת 28, שהחזיקה שלט שעליו נכתב: "שתיקה לבנה = אלימות". לדבריה, "אנחנו זקוקים לרפורמה מאסיבית במערכת".

עוד בוואלה!

בין שני עולמות: השוטרים השחורים בארה"ב נקרעים בין הרגש לתפקיד

לכתבה המלאה
גרפיטי שעליו נכתב "צ'רצ'יל היה גזען" על פסלו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר בלונדון, 7 ביוני 2020. רויטרס
"צ'רצ'יל היה גזען". גרפיטי על פסלו של רה"מ בריטניה לשעבר, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שאל מעונו צעדו המפגינים ביום שבת, אמר כי בעוד שיש זכות להפגין בדרכי שלום, ההפגנות "נחטפו על בריונים". הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הם בוגדים בסיבה שהם אמורים לשרת. אלו האחראים יעמדו לדין". בסך הכול, נעצרו 41 איש ביומיים האחרונים בלונדון, בין היתר על הפרות סדר אלימות.

מפקדת משטרת לונדון, קרסידה דיק, גינתה את האלימות "המזעזעת והבלתי-מקובלת לחלוטין" במהלך ההפגנות בשבוע החולף. בין השוטרים הפצועים שניים במצב קשה, אחרי שנפלו מהסוס שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully