וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורים מחוץ לפריימרק: בריטניה יצאה מהסגר, והתושבים צבאו על החנויות

15.6.2020 / 15:01

הרשתות נפתחו מחדש באנגליה אחרי כשלושה חודשים, עם המשך ההקלות. תורים ארוכים נרשמו מחוץ לסניפי פריימרק, וחידוש הפעילות העסקית חיוני לשיקום הכלכלה שהוכתה מהקורונה. במסגרת השגרה החדשה, כל בגד שיימדד יזדקק לאפסון של 48 שעות או לניקוי

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

תורים ארוכים נרשמו היום (שני) מחוץ לכמה חנויות ברחבי אנגליה, לאחר פתיחתם של עסקים לא חיוניים לאחר סגר שארך 83 ימים. רשת הקמעונאות "פריימרק" הציעה הנחה ללקוחות, לאחר שהייתה חסרת פעילות לחלוטין בשבועות האחרונים, לאור העובדה שאין לה מכירות דרך הרשת. בבירמינגהאם, שבה נמצא הסניף הגדול ביותר של הרשת בעולם, החנות נפתחה מוקדם יותר אחרי שמאות אנשים הצטופפו בתור.

חנויות הכולבו, הבגדים, החשמל והספרים היו סגורות מאז 23 במרץ, כשראש הממשלה בוריס ג'ונסון הטיל סגר להגבלת התפשטות נגיף הקורונה. ב-1 ביוני כבר החלה פתיחה של שווקים פתוחים ושל סוכנויות רכבים, אבל היום היה זה יומן הגדול של החנויות הגדולות, הנואשות להעשיר את הקופות שלהן שוב.

החנויות נפתחו רק באנגליה, בעוד בסקוטלנד ובוויילס ממתינים להחלטות הממשלים המקומיים. בצפון אירלנד, לעומת זאת, העסקים הלא חיוניים נפתחו מחדש כבר ביום שישי.

תור בכניסה לחנות של ניוקטאון בלונדון לאחר האטה בקצב התשפטות נגיף הקורונה 15 במאי 2020. AP
חנויות הכולבו, הבגדים, החשמל והספרים היו סגורות מ-23 במרץ. תור מחוץ לחנות בלונדון, היום/AP

בריטניה זקוקה להתאוששות הצריכה על מנת להתאושש מהמשבר הכלכלי החמור שאליו נכנסה. הכלכלה במדינה התכווצה ב-25% במרץ ובאפריל. איגוד הקמעונאות הבריטי אמר כי הסגר עלה לחנויות שאינן מסעדות 1.8 מיליארד ליש"ט בשבוע.

"עלינו להתחיל לעבוד כדי לפתוח שוב את הכלכלה, משום שזו הדרך הטובה ביותר להשיב את הפרנסה", אמר שר העסקים פול סקולי לרשת BBC.

החנויות נפתחו באופן שונה מאוד, עם שמירה על מרחק והגבלת מספר הלקוחות והמדידות. תאי ההלבשה סגורים, בעוד שסחורות שנמדדו או הוחזרו על ידי לקוחות צריכות להיות מאוחסנות במשך 48 שעות, או לעבור ניקוי, לפני שיוצגו שוב. חלק מהרשתות פתחו את כל הסניפים שלהן, ואילו אחרות נקטו גישה הדרגתית.

עוד בוואלה!

מחקר: 3 מיליון מקרי מוות מקורונה נמנעו באירופה בזכות הסגר

לכתבה המלאה
אישה לצד חנויות מרשת פריימרק, ליברפול, בריטניה, 15 ביוני 2020. רויטרס
"לפתוח שוב את הכלכלה". אישה עם שקיות מחנות פריימרק בליברפול, היום/רויטרס

פריימרק פתחה את כל 153 הסניפים שלה באנגליה, ו"מארק אנד ספנסר", שלה יש שירות מכירות מקוון ושחנויות המזון שלה נותרו פתוחות בזמן הסגר, פתחה מחדש את רוב חנויות הבגדים ומוצרי הבית שלה. עם זאת, הרשתות המתחרות "נקסט" ו"ג'ון לואיס" פתחו רק 24 ושני סניפים בהתאמה.

ראשי התעשייה התייחסו בזהירות לחידוש הפעילות העסקית. "זאת ללא ספק הולכת להיות אחת השנים הקשות ביותר אי-פעם עבור תעשיות הביגוד", אמרה אן פיצ'ר, מנהלת מחלקה ברשת "סלפרידג'ס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully