וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה שוב מתפשטת באיראן: לראשונה זה חודשיים, יותר ממאה מתים ביממה

משרד הבריאות מסר כי 107 איש מתו מהנגיף ביממה האחרונה, עם התפרצות מחודשת בהמשך להקלות על הסגר. "זה מאוד כאב לנו להכריז על מספר תלת-ספרתי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

איראן דיווחה היום (ראשון) על יותר ממאה מתים מנגיף הקורונה ביממה, לראשונה זה כמעט חודשיים. דוברת משרד הבריאות אמרה כי 107 איש מתו מהנגיף ב-24 השעות האחרונות, מה שהעלה את מספר המתים ל-8,837.

"זה מאוד כאב לנו להכריז על מספר תלת-ספרתי", אמרה בדברים ששודרו בטלוויזיה. "זהו וירוס פראי ולא צפוי שיכול להפתיע אותנו בכל פעם". היא הפצירה באזרחים למלא אחרי המלצות גורמי הבריאות.
הפעם האחרונה שבה איראן דיוחה על מספר תלת-ספרתי של מתים מהנגיף הייתה ב-13 באפריל, עם 111 מתים.

דוברת משרד הבריאות אמרה כי 2,472 מקרים חדשים אובחנו ביממה האחרונה. בסך הכול, 187,427 איש נדבקו בווירוס באיראן, כשיותר מ-148 אלף מהם החלימו.

עם זאת, בתוך איראן ומחוצה לה מתייחסים בספק לגבי הנתונים הרשמיים שמספקות הרשויות ויש המעריכים כי המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה.

מתפללים במסגד באזור טהראן, איראן, 12 ביוני 2020. רויטרס
מתפללים במסגד באזור טהראן, שישי/רויטרס

איראן מתקשה לבלום את ההתפרצות הקטלנית ביותר של הנגיף במזרח התיכון, מאז אובחנו המקרים הראשונים בעיר הקודש השיעית קום בחודש פברואר. עם זאת, מאז אפריל היא החלה בהסרה הדרגתית של הסגר בשל הפגיעה בכלכלה הרעועה ממילא שלה, לאור הסנקציות האמריקניות שמוטלות עליה.

אתמול תקף הנשיא חסן רוחאני את האזרחים שלא מקפידים על האמצעים שנועדו לבלום את התפשטות הווירוס. על פי הנתונים הרשמיים, מגמת הגידול בתחלואה החלה מאז תחילת החודש שעבר, אולם הממשלה טוענת שזו תוצאה של בדיקות מרובות ולא של מצב חמור יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully