וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 3 מיליון מקרי מוות מקורונה נמנעו באירופה בזכות הסגר

בעוד שהיבשת עושה את צעדיה הראשונים להסגרת המגבלות, מחקר של אימפריאל קולג' בלונדון מצא שצעדים אלו מנעו קורבנות רבים ב-11 מדינות שהטילו אותן. לפי חישובי החוקרים, ההגבלות שהוטלו אף הורידו את מקדם ההדבקה של כל חולה בממוצע בכ-82%

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אמצעי הסגר שהוטלו ב-11 מדינות באירופה מנעו כ-3.1 מיליון מקרי מוות - כך עולה ממחקר חדש שפורסם אתמול (שני), בשעה שרוב המדינות מסירות את האמצעים הקפדניים שהוטלו בהן כדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה.

מחקר של אימפריאל קולג' בלונדון, שחוקריו מייעצים לממשלת בריטניה בהתמודדות עם הנגיף, מצא כי המגבלות שהוטלו, כמו ההוראה לשהות בבתים, הביאו את המגיפה לידי שליטה. באמצעות נתוני המרכז האירופי לבקרת מחלות, השוו החוקרים את מקרי המוות שנצפו על ידי 11 המדינות בתקופה של עד 4 במאי, למספר מקרי המוות שנצפו במדינות אלו לפי המודלים שלהם בתרחיש שבו לא היו מוטלות המגבלות.

החוקרים העריכו כי מדיניות זו מנעה כ-3.1 מיליון מקרי מוות. לפי חישובי החוקרים, ההגבלות שהוטלו אף הורידו את מקדם ההדבקה של כל חולה בממוצע בכ-82% - אל מתחת ל-1.

גבר עוטה מסכה ברקע רחובות שוממים בונציה, איטליה 5 באפריל 2020. רויטרס
גבר עוטה מסיכה ברחובות ונציה השוממים, אפריל/רויטרס

במחקר שפורסם ב-Nature Research אמרו החוקרים כי "התוצאות שלנו מראות שההתערבויות המשמעותיות שאינן תרופתיות, ובעיקר הטלת הסגר, השפיעו רבות על צמצום העברת המחלה". הם הוסיפו כי "יש לשקול התערבות מתמשכת כדי לשמור על העברת הקורונה תחת שליטה".

החוקרים העריכו כי במצטבר נדבקו בין 12 ל-15 מיליון בני אדם בחודשים מרץ-מאי 2020 - או בין 3.2 ל-4% מאוכלוסיית 11 המדינות שנבדקו. עם זאת, נתון ההדבקה השתנה באופן משמעותי בין מדינה למדינה, כשרק 710 אלף איש בגרמניה נדבקו בנגיף, 0.85% מהאוכלוסייה. זאת לעומת בלגיה, עם שיעור ההדבקות הגבוה ביותר של המדינות - כ-8%, או ספרד, שם העריכו כי כ-5.5% מהאוכלוסייה או כ -2.6 מיליון איש, נדבקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
משטרת לונדון במהלך סריקות אודות מפרי בידוד לאחר הנחיות הממשל להקשיח בהנחיות לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 26 במרץ 2020. רויטרס
שוטרים אוכפים את הסגר בלונדון, מרץ/רויטרס

עוד מסקנה שאליה הגיעו במחקר היא שמכיוון שהתערבות כמו מגבלות על אירועים ציבוריים וסגירת בתי ספר הוטלו במהירות וברצף, קשה להעריך את ההשפעה של כל אחת מהמגבלות בנפרד. ואולם, לכלל אמצעי הסגר שננקטו נגד התפשטות הנגיף הייתה השפעה "מהותית", שהפחיתה את ההדבקה בכ-81%.

11 המדינות שנבדקו במחקר הן גרמניה, צרפת, איטליה, בריטניה, ספרד, בלגיה, אוסטריה, דנמרק, נורבגיה, שבדיה ושוויץ. החוקרים הכירו במגבלה אחת של המודל שלהם, שמניחה שלכל מדד הייתה השפעה זהה על כל המדינות, בעוד שבמציאות "רמת היעילות של הצעדים הייתה שונה במדינות שונות".

אמצעי הסגר שננקטו הפחיתו את ההדבקה בכ-81%

במחקר נפרד, שפורסם גם הוא ב-Nature, חוקרים מטעם אוניברסיטת ברקלי השתמשו בשיטה אחרת - מודלים אקונומטריים. מודלים אלו משמשים כדי להעריך כיצד המדיניות השפיעה על הצמיחה הכלכלית, וזאת כדי להעריך את מדיניות הכלת הנגיף בסין, קוריאה הדרומית, איטליה, איראן, צרפת ומדינות נוספות.

החוקרים השתמשו בנתונים על שיעורי ההדבקה היומיים ובתזמון של מאות התערבויות מקומיות עד 6 באפריל. לאחר מכן הם השוו את שיעורי הגידול בהידבקות מנגיף, לפני יישום המדיניות ואחריה.

על ידי השוואה זו, הגיעו להערכה לפיה ייתכן שהצעדים שנקטו המדינות מנעו או עיכבו כ-62 מיליון מקרי הידבקות בנגיף בכל שש המדינות, נתון שתואם למניעת כ-530 מיליון זיהומים בסך הכול ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully