וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים בת"א זועמים: העירייה שינתה מדיניות, אך לא ביטלה את הדוחות

15.6.2020 / 11:27

עיריית ת"א שינתה את מדיניות אכיפת כללי התו הסגול, לפיה יבוצעו הסברה ואזהרה לפני מתן דוחות, זאת בעקבות תלונות מצד בעלי עסקים בעיר. כעת, הם דורשים לבטל את הדוחות שכבר ניתנו: "אף אחד לא הגיע כדי לבצע הסברה". עיריית ת"א: "אין ביטול גורף, יש להגיש בקשה לערעור"

צילום: לע"מ

מאות דוחות בסך אלפי שקלים ניתנו בחודשים האחרונים לעסקים ברחבי תל אביב, מאחר שלא שמרו על הנחיות "התו הסגול", אך תלונותיהם של העצמאיים הביאו להפסקת החלוקה שלהם על ידי העירייה. למרות שינוי המדיניות, שמגיעה במסגרת החזרה לשגרה ממגיפת הקורונה, מאות בעלי עסקים שמצויים בקשיים כלכליים עדיין צריכים לשלם על אותם דוחות. כעת, הם דורשים לבטל אותם וטוענים כי ההסברה של כללי התו הייתה לקויה לאורך כל הדרך.

סעדו זוערוב, בעל מספרה ביפו, קיבל דוח מאגף הפיקוח העירוני בסך 2,000 שקלים על כך שלא הציב שילוט עם נהלי קורונה בכניסה למספרתו. לדבריו, כלל לא היה מודע לאותן הנחיות שבגינן קיבל את הקנס, ואת כל המידע בעניין צרך מדיווחים בתקשורת. "פתחתי את המספרה לפני שלוש שנים, אני שומר על כל החוקים ובזמן הקורונה סגרתי את המספרה", סיפר. "ישבתי בבית חודשיים חסר אונים, ללא פרנסה, כמו כל עם ישראל, ישבנו, בכינו והתפללנו".

"כשחזרנו, אמרו לי שיש תו סגול", טען זוערוב. "לא נתנו בעניין הנחיות מסודרות, אף אחד לא בא לדבר איתנו ואת הכל שמענו מהתקשורת. שימוש במדחום, אלכוג'ל, מסיכה - את הכל הבנו מהתקשורת. לפתע באחד הימים עברו מחוץ למספרה שני פקחים שאני מכיר. אמרתי להם שלום ואחד מהם שאל אותי למה אין שילוט על הדלת שהכניסה לעסק מחייבת עטיית מסיכה. ביקשתי ממנו יום אחד נוסף כדי לדאוג לשלט, כיוון שלא ידעתי שצריך, אבל הוא התעקש לתת לי דוח בלי רחמנות".

סעדו זוערב, בעל עסק שקיבל דוח קורונה, 14 ביוני 2020. באדיבות המצולמים
"התחלתי לבכות כמו ילד קטן ואמרתי לו שמדובר באוכל של הילדה שלי". סעדו זוערוב והדוח שקיבל/באדיבות המצולמים

זוערוב חשב שמדובר בדוח בסכום של כמאה שקלים, אך לאחר שנתן לפקח את רישיון העסק ונרשם הדוח - הוא הופתע לגלות שמדובר בקנס של 2,000 שקלים. "התחלתי לבכות כמו ילד קטן ואמרתי לו שמדובר באוכל של הילדה שלי", שחזר. "התחלתי להסתובב בכל יפו, ליד כל החנויות, ולהסביר מה זה התו הסגול. במקום שהעירייה תעשה את העבודה שלה, אני התחלתי לעשות הסברה".

מקרה דומה אירע לשלומי בביוף, חייט וסנדלר המפעיל עסק בעיר. בביוף, כמו זוערוב, קיבל דוח בסך 2,000 שקלים וכעת הוא דורש מהעירייה לבטלו. "זה היה כל כך בספונטניות. בעל החנות שמולי קיבל דוח, בעוד אני יושב בעסק שלי עם מסיכה על הפנים וכשעל כניסת המקום מופיע התו הסגול" סיפר בביוף. "פתאום הם קפצו עליי, הפעם בגלל שלא היה כתוב בפתח החנות ש'הכניסה אסורה ללא מסיכה'. לא ידעתי שאני צריך להציב את השלט הזה, ובמקום מול עיניהם של הפקחים אחד הלקוחות סייע לי לכתוב שלט ולמרות זאת הם לא ויתרו וחילקו לי דוח".

"אני בכיתי ואמרתי 'אל תעשה לי את זה, למה אתה עושה לי את זה", הוסיף בביוף. "אתה רואה שאין פה אנשים בכלל. זה לא שאנשים עומדים פה בתור, הנה השעה 14:00 בצהריים ואף אחד לא הגיע'. מהבוקר הם חיפשו לתת לי דוח".

עוד בוואלה!

העימות בליכוד שעלול לעכב את המענק לעידוד תעסוקה

לכתבה המלאה

בעקבות פניות בעלי העסקים, עיריית תל אביב הודיעה על שינוי מדיניות האכיפה - ממתן דוחות להסברה ואזהרות תחילה. כעת, זוערוב ובעלי עסקים נוספים זועמים על אי ביטול הדוחות שניתנו. לדבריו, הוא החליט לפנות לחבר המועצה אמיר בדראן בניסיון לבטל את הדוח. "אף אחד לא דיבר איתנו מאז", תקף. "אף אחד לא הגיע לעסק להסביר לנו, אבל לעומר אדם שעושה מסיבה על הגג עם דוגמניות לא נותנים שום דוח, איפה הצדק פה?. אז למה הם לא מבטלים את הדוחות שהם נתנו קודם לכל העסקים, שיבטלו".

לאחר פנייתו של זוערוב לבדראן ובנוסף לפניות רבות של בעלי עסקים ברחבי העיר, חבר המועצה הגיש בקשה למנכ"ל העירייה מנחם לייב לביטול הדוחות לאור שינוי המדיניות שהודיעה עליו העירייה. במכתב שהגיש בדראן בעניינו האישי של הספר נכתב: "בהתחשב בשינוי במדיניות העירייה שהתפרסם בעיתונות, אשר שם את הדגש על הסברה לציבור במקום על הגשת דוחות בסכומים גבוהים ללא הזהרה מראש, אבקש לבטל דוח זה. אין ספק כי יש לקחת בכל הרצינות את הסכנות שבנגיף הקורונה ואת האמצעים שבהתגוננות מפניו, אך דבר זה אינו יכול להצדיק פיקוח מופרז שאינו מתחשב במצבם של בעלי העסקים".

שלומי בביוף, בעל עסק שקיבל דוח קורונה, 14 ביוני 2020. באדיבות המצולמים
"למה אתה עושה לי את זה". שלומי בביוף/באדיבות המצולמים

הוא התייחס בבקשתו לכלל העסקים וכתב, "אציין גם שבעיה זו אינה בעיה ייחודית למר זוערוב, אלא בעיה רוחבית שעלתה הן בפי ציבור בעלי העסקים בעיר והן בתקשורת, ושבעלי עסקים רבים קיבלו דוחות משמעותיים בנסיבות דומות מאוד וללא אזהרה. השינוי שהוכרז במדיניות העירייה הינו מבורך - אך יחד אתו יש לתקן את הנעשה. לכן, מעבר לביטולו של דוח זה, אבקש שכל הדוחות שניתנו עד כה בנסיבות אלה יומרו באזהרות והאכיפה תימשך כסדרה החל מ-14 ביוני".

בעיריית תל אביב מסרו בתגובה כי "אין ביטול דוחות גורף. מי שירצה לבטל את הדוח צריך להגיש בקשה לערעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully