וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בליכוד שעלול לעכב את המענק לעידוד תעסוקה

יו"ר הקואליציה הודיע שיבקש לשנות את החוק שנועד לתמרץ מעסיקים אחרי מגיפת הקורונה, כך שהמענק ישולם גם בגין עובדים עם משכורת של 2,650 שקלים. עם זאת, כץ מתנגד לערוך שינויים בהצעת החוק, וגורמים בקואליציה מעריכים כי זוהר נוקם בו על התנגדותו להצעת חוק שניסה לקדם

בווידאו: עימות בן כץ לברקת בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

עימות בתוך הליכוד עלול להביא לעיכוב באישור החוק שנועד לתמרץ מעסיקים כדי שיחזירו עובדים לעבודתם, אחרי שהוצאו לחל"ת (חופשה ללא תשלום) בגלל מגיפת הקורונה.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מהמפלגה עדכן היום (ראשון) בטוויטר כי יבקש לשנות את החוק בוועדת הכספים, כך שהמענק ישולם בגין עובדים שמשכורתם עומדת על 2,650 שקלים ולא 3,300, כפי שנוסח החוק שאושר קובע. לדברי זוהר, "בסיום התיקון שייטיב עם עשרות אלפי המועסקים והמעסיקים אעלה את החוק להצבעה במליאה".

חברי הכנסת ישראל כ"ץ ומיקי זוהר. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
עימות על רקע הצעת חוק קודמת. זוהר וכץ/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

כוונתו של זוהר עלולה לעכב את אישורה הסופי של הצעת החוק, בשל התנגדותו של שר האוצר ישראל כץ לערוך שינויים בהצעת החוק. בשבוע שעבר, כץ הגיע לוועדת הכספים והתעמת עם חברי הקואליציה, ובראשם ח"כ ניר ברקת שהיה מיועד לתפקיד שר האוצר, וסירב לשמוע את טענותיהם. בין היתר, כץ אמר "לא באתי לשמוע פה נאומים", וחברי הכנסת התרעמו על כך.

ברקע העימות בין זוהר לכץ, עומדת החלטתו של כץ לבלום הצעת חוק שניסה ח"כ זוהר לקדם היום בוועדת שרים לענייני חקיקה, שלפיה ייאסר על חברות כרטיסי האשראי להיכנס לתחום הביטוח. כץ צייץ בטוויטר כי הוא מתנגד לקידום ההצעה, וגורמים בקואליציה העריכו כי השניים זוהר נוקם בכץ על כך.

בהצעת החוק נקבע תמריץ כספי למעסיקים, שיקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת המשבר. מטרת המענק הינה להפחית את עלויות העסקת עובדים אלו גם בתקופה בה קיימת אי-ודאות בשווקים, ולתמרץ את המעסיקים לקלוט ולהעסיק את העובדים בחודשים הקרובים. אומדן העלות הכרוכה ביישום החוק נאמדת בסך של כ-5.5 מיליארד שקלים חדשים.

עוד בוואלה!

חברי קואליציה התעמתו עם כץ בוועדת הכספים: "אנחנו לא חותמת גומי"

לכתבה המלאה
פתיחת קניון עופר, פתח תקווה 7 במאי 2020. ראובן קסטרו
המתווה נועד לעודד מעסיקים להחזיר עובדים. לקוחות בקניון עופר, אחרי פתיחתו בחודש שעבר/ראובן קסטרו

סף השכר החודשי שממנו יינתן המענק, שכאמור עומד על 3,300 שקלים, נקבע במטרה לעודד גם העסקה של עובדים במשרות חלקית. המתווה המסתמן שהוצג בחודש שעבר כולל מענק בסך 7,500 שקלים שיינתן לעסקים עבור כל מועסק שישוב לעבודתו החל מ-1 ביוני. כמו כן, יינתן מענק בסכום של 3,500 עבור עובדים שהוחזרו לתעסוקה מאז 1 במאי.

על פי המתווה, המענק יינתן בארבע פעימות שוות בכל חודש בגין כל עובד. הוא ישולם למעסיקים החל מחודש יולי בגין משכורת חודשים מאי ויוני. בהמשך יועבר המענק מיד לאחר תשלום המשכורת לעובד ואחרי דיווח לשירות התעסוקה על ידי המעסיק והמועסק.

סעיפים נוספים בתזכיר החוק מציינים כי לא תחול מגבלה על היקף החזרת העובדים ועל הסכום שיקבל העסק. המשמעות היא שככל שייקלטו בעסק יותר עובדים - סכום המענק יגדל. בנוסף לכך, יוקצו 500 מיליון שקלים עבור הכשרות מקצועיות בענפי תעשייה בעלי פריון גבוה.

אחרי חזרת המשק לפעילות: כ-737 אלף מובטלים בישראל

בתוך כך, הביטוח הלאומי דיווח היום כי יש בישראל כ-737 אלף מבקשי עבודה פעילים. זאת, לאחר כחודשיים שבהם לא פורסמו נתונים עדכניים על מספר המובטלים מאז החלה החזרת המשק לפעילות.

בחודשים האחרונים, הפסיקו בשירות התעסוקה לפרסם את מספר מבקשי האבטלה. זאת, לטענתם, בשל האפשרות של דיווח חסר של העובדים, ובשל העובדה שלא נרשמה נהירה המונית של עובדים בחזרה למעגל העובדים.

תורים ללשכת התעסוקה בעקבות גל הפיטורים לאחר הנחיות משרד הבריאות בעקבות נגיף הקורונה 17 במרץ 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
התורים ללשכת התעסוקה בחודש מרץ/ראובן קסטרו

לפי הנתונים החדשים, שנמסרו במחצית חודש יוני, חזרו למעגל העבודה כ-325,554 עובדים המהווים כ-21% מסך דורשי העבודה שקיבלו דמי אבטלה בתקופת הקורונה. מאז 19 באפריל, בתחילת פתיחת הסגר, הוגשו כ-115,590 תביעות חדשות לדמי אבטלה.

כעת, מספר דרישות העבודה הפעילות עומד על 737,746. לפי נתוני הביטוח הלאומי, מאז פרוץ מגיפת הקורונה הוגשו 920,359 בקשות לאבטלה בביטוח הלאומי - מספר נמוך ב-200 אלף מהדיווחים של שירות התעסוקה.

(צילום: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully