וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קואליציה התעמתו עם כץ בוועדת הכספים: "אנחנו לא חותמת גומי"

8.6.2020 / 12:08

במהלך דיון על הצעת החוק שנועדה לתמרץ מעסיקים להחזיר עובדים שהוצאו לחל"ת במהלך משבר הקורונה, פרץ ויכוח בין שר האוצר לח"כים שנטשו את האולם. חברי הוועדה העלו דרישות שונות לשיפור המתווה, אך כץ סירב לשמוע אותם. ברקת: "לא מקשיב לנו ולא מקשיב לציבור"

בווידאו: עימות בן כץ לברקת בוועדת הכספים/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שר האוצר ישראל כץ הגיע הבוקר (שני) לדיון בוועדת הכספים על הצעת החוק שנועדה לתמרץ מעסיקים להחזיר עובדים שהוצאו לחל"ת בגלל הקורונה. ואולם לאחר שסירב לשמוע להערות חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה בטענה כי "הוא לא מוכן לשמוע נאומים", רוב הח"כים נטשו והדיון הופסק.

חברי ועדת הכספים בכנסת העלו דרישות שונות לשיפור המתווה, כחלק מהדיונים שמתקיימים בימים האחרונים להכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית, אך כץ סירב לשמוע אותם. ח"כ ניר ברקת (הליכוד) ביקש מכץ להשמיע בפניו את ההסתייגויות שלו מהחוק. כשהשר כץ סירב, ברקת אמר לו: "אתה לא מקשיב לנו ואתה לא מקשיב לציבור. זה לא בסדר". כץ אמר בתגובה: "זהו צילמת? אפשר להמשיך?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כץ בוועדת הכספים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי כנסת מהקואליציה טענו בפני כץ כי הם "לא חותמת גומי" אך כץ המשיך בהתעקשותו. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה אמר לשר כי "אם אתה לא סופר אותנו, אז תביא תקנות לשעות חירום, ושחרר". ח"כ ינון אזולאי מש"ס הוסיף: "אתה לא נותן לנו להעיר אפילו".

חלק מחברי הכנסת נטשו את הדיון, ובעקבות זאת יו"ר הועדה ח"כ משה גפני עצר את הדיון להפסקה קצרה, וביקש לשוחח עם השר כץ. האחרון טען כי הוא מסרב לערוך שינויים בהצעת החוק של משרד האוצר היות ו"חברי קואליציה אמורים לגבות את הממשלה ולתמוך".

עוד בוואלה!

7,500 שקל לכל עובד שיחזור: המתווה המסתמן של האוצר לעידוד תעסוקה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עימות בין כץ לברקת בוועדת הכספים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהצעת החוק נקבע תמריץ כספי למעסיקים, אשר יקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת המשבר. מטרת המענק הינה להפחית את עלויות העסקת עובדים אלו גם בתקופה בה קיימת אי-ודאות בשווקים, ולתמרץ את המעסיקים לקלוט ולהעסיק את העובדים בחודשים הקרובים. אומדן העלות הכרוכה ביישום החוק נאמדת בסך של כ-5.5 מיליארד שקלים חדשים.

במהלך הדיון העלו חברי הוועדה טענות שונות בנוגע למתווה החוק, וקראו לתיקונים שונים. חברי הוועדה דרשו בין השאר כי יוארכו מועדי הגשת הדוחות הכספים, לעניין קבלת מענקי הפעימה הראשונה, במסגרת סיוע לעסקים, כך שבעלי העסקים יוכלו להגיש את דוחותיהם עד ל-1 ביולי. זאת נוכח כך שעלה כי 15 אלף בעלי עסקים לא מימשו את זכאותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully